mzv.cz (MZv ČR)
Makroekonomika  |  16.08.2023 20:54:04

Korejská republika - Kulturní a kreativní odvětví, gaming, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024

Jedno přísloví říká: "Nezáleží na tom, jak dobrý jsi ve hrách, vždycky se najde Korejec, který je lepší než ty." Velikost celosvětového trhu s E-sportem na konci r. 2022 1,38 mld. USD, což je o 21,7 % více než v r. 2021. Do roku 2025 má jeho velikost vzrůst na 1,87 mld. USD. Korejský E-sportový trh z toho tvořil 9,9 %. Jen v Koreji hrálo v roce 2022 v nějaké formě hry 74,4 % lidí, ať už šlo o mobilní zařízení, PC nebo konzole.

Gaming je ekonomicky i společensky významný sektor v Jižní Koreji. Je to kreativní průmysl spojující technologické inovace v AI, virtuální a rozšířené realitě, 5G, streamingu a datových přenosech. Korejský trh her rapidně roste, řadí se mezi 5 nejlepších v celosvětovém žebříčku. Rozkvět zažívá zejména v oblasti mobilních her (celosvětově čtvrtý největší trh v tomto subsektoru), kde má ČR velmi silnou pozici a úspěšné vývojáře - např. firmy jako Charged Monkey, Amanita Design, Madfinger Games, Hyperbolic Magnetism a další.

Nastupujícím trendům v kreativních průmyslech v Jižní Koreji jednoznačně dominuje herní průmysl, který tvoří již neodlučitelnou součást moderní korejské kultury. Herní průmysl je stěžejní pro nové inovativní technologie, jako například virtuální a rozšířená realita, metaverse a blockchain, a díky tomu roste jeho průmyslová i společenská významnost. Jižní Korea je čtvrtým největším trhem ve videoherním průmyslu s hodnotou 15 miliard USD v roce 2021, což představuje 9 % velikosti celosvětového trhu.

Přestože Jižní Korea příliš nepřispívá do segmentu konzolových her, tvoří ji v počítačových a mobilních hrách, kde Jižní Korea patří mezi přední země. Jedná se o třetí největší trh v asijsko-pacifickém regionu. Trh videoher v Jižní Koreji vzrostl v roce 2021 o 29 %, což je nejvíce ze všech zemí na celém světě, s hodnotou 3,5 miliardy USD. Nejvyšší růst byl zaznamenán v segmentu mobilních her, kde Jižní Korea zaznamenala nárůst tržní hodnoty o 34 % oproti předchozímu roku.

Jižní Korea patří mezi pět největších trhů pro videohry již mnoho let. Zejména v oblasti počítačových her roste stabilním tempem. Největšími společnostmi jsou tzv. 3N: Netmarble, Nexon a NC Soft. Dalšími slibnými společnostmi jsou Krafton a Pearl Abyss, které se v posledních letech staly “jednorožcovými” společnostmi, což znamená, že jde o začínající podniky, jejichž hodnota přesahuje jeden bilion jihokorejských wonů.

Ministerstva mají v plánu určit některé místní počítačové místnosti jako zařízení pro tento „sport“ a přeměnit je na centrum pro pořádání různých amatérských herních akcí na podporu amatérských týmů. Pro ochranu profesionálních hráčů ministerstvo také vytvoří a bude distribuovat standardizované smluvní formuláře. Vláda také letos plánuje prosadit oficiální systém registrace hráčů, pro zajištění objektivní správy informací o hráčích, včetně jejich záznamů o zápasech a výsledcích.

Dalším tahounem Korejského kulturního průmyslu jsou takzvané „webtoony“. Webtoons, digitální kreslené komiksy, které vznikly v Koreji, jsou nyní celosvětově středem pozornosti. Poptávka a nabídka webtoons se rozšířila jak kvůli šíření covidu-19, tak díky vládní podpoře digitální transformace. Velikost domácího průmyslu webtoonů v roce 2020 vzrostl meziročně o 64,6 procenta, přesahující 1 bilion KRW. Webtoon průmysl je v plném proudu s tuzemskými internetovými platformami Naver a Kakao, které dominují trhu. Obě společnosti spustily zámořské služby na platformách specializovaných na webtoon. Pro zvýšení zisku, se webtoon práva duševního vlastnictví (IP) také používají jako zdrojový materiál k vytvoření nového transmediálního obsahu. Globální over-the-top (OTT) platformy, televizní seriály a filmy založené na webtoons jsou stále populárnější a jejich sledovanost neustále roste, a to nejen u korejského či asijského publika.

Korejská republika, počet obyvatel, HDP, inflace, nezaměstnanost, export, import a obchodní bilance, dluh. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024, souhrnná teritoriální informace.

Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688