V prvním pololetí
roku 2023 potvrdil
T-Mobile svou pozici největšího operátora v zemi s 6,46
miliony zákazníků a přes veškeré ekonomické dopady bylo hospodaření společnosti stabilní.
Spotřeba dat dále stoupá, stejně jako tlak na dostupnost konektivity. Celkové
tržby vzrostly při meziročním srovnání o 5,7 %, ziskovost dle očekávání klesá. „I přes ekonomicky náročné období naše
investice do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí neklesají a v prvním pololetí přesáhly 1,74
miliardy korun. Pokračujeme v jejich modernizaci, zvyšujeme kapacitu, investujeme i do dalšího rozšíření spektra tak, aby zákazníci byli maximálně spokojení,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti
T-Mobile Czech Republic.
Za prací, zábavou i zážitky = data nás pohánějí
Spotřeba dat v mobilní síti
T-Mobile permanentně
roste – při meziročním srovnání jde o
nárůst 46,4 %. Lví podíl na tomto
výsledku má i to, že zákazníkům
T-Mobile data nikdy nedojdou, neboť v mobilních tarifech zákazníci mají buď neomezená
data, nebo mají k dispozici
službu Pořád online. To by ale nebylo možné bez kvalitní mobilní sítě – a právě tu potvrdilo nezávislé měření společnosti Ookla.
T-Mobile obhájil své prvenství z minulého pololetí, potvrdil vysokou úroveň poskytovaných
služeb a opět zvítězil v porovnání všech českých mobilních operátorů. Prestižní ocenění Ookla Speedtest Awards™ získal již podruhé jak za nejlepší mobilní pokrytí, tak za nejrychlejší mobilní síť. Vzhledem k úspěchu v obou kategoriích si navíc odnesl i ocenění za nejlepší mobilní síť (Q1,Q2
2023) v
České republice.
Propojená země
Operátor pokračuje také v pokrývání České republiky vysokorychlostním připojením v podobě
5G a optické sítě. Tempo pokrývání se z velké míry odvíjí od regulatorních požadavků, které nelze urychlit. I přes to
T-Mobile v českých domácnostech letos zdvojnásobil počet internetových přípojek, které umožňují stahování
dat rychlostí až 1 Gb/s.
Nárůst umožnila jak výstavba vlastní infrastruktury optických kabelů až do
domů jednotlivých zákazníků (tzv. FTTH – Fiber to the
Home – přípojky), tak vloni uzavřená dohoda se společností
Vodafone o vzájemném zpřístupnění infrastruktury. Nejrychlejší připojení operátor nabízí již více než
milionu českých domácností.
Operátor také investoval do bloku 80 MHz v C bandu ve frekvenčním pásmu 3,5 GHZ, které v následujícím období použije pro rozvoj
sítě 5G s
cílem doručit zákazníkům výrazně kvalitnější
službu. Větší šířka kanálu přináší B2B i B2C zákazníkům násobně vyšší rychlosti při stahování
dat i násobně vyšší kapacitu sítě umožňující obsloužit z jedné základnové stanice vysokorychlostním internetem větší počet uživatelů.
Zaměřeno na zákazníky
I v prvním pololetí byla připravena řada atraktivních nabídek, většinu z nich směroval operátor do své mobilní aplikace. Letos se zaměřil i na hudební zážitky – v rámci Summer of Joy bylo možné získat vstupenky na evropské i lokální hudební akce včetně Colours of
Ostrava, jejíž
technologickým partnerem se stal. V rámci letní kampaně pak připravil 30 GB extra porci
dat a letní stylové a osvěžující dárky. Další novinky čekaly zákazníky televize, která letos slaví 7
let. A jelikož počet diváků
roste (meziročně téměř o 16 %), dostala nový kabátek a pod názvem Magenta TV přinesla další chytré funkce i prémiový obsah včetně
Premier League či stanice Voyo.
Společnost se také jako první velký mobilní operátor připojila k projektu
Bank iD. Díky této spolupráci mohou zákazníci objednávat hlasové mobilní
služby online bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny.
Divize T-Business pro firemní zákazníky přinesla v prvním pololetí zásadní milník v podobě zahájení výstavby nového
křídla nejmodernějšího datacentra DC7. To se po dokončení rozroste na 3 500 m² a kromě nejvyšších standardů na trhu a energeticky efektivních
technologií nabídne i nejmodernější systém chlazení. DC7 je výjimečné i svým napájením, pro které v souladu s ESG strategií
T-Mobile využívá ze 100 % zelené
energie. Divize dále pokračovala ve spolupráci s vysokými
školami a ve výstavbě privátních
5G sítí. V rámci ochrany svých zákazníků spustil operátor jako první v
ČR zdarma pro firemní klientelu bezpečnostní
opatření před rostoucím podvodným voláním (tzv. spoofing). Na rozšíření tohoto bezpečnostního
opatření dále intenzivně pracuje.
ESG
T-Mobile jako jeden z největších
zaměstnavatelů v
ČR již poněkolikáté obhájil 1.
místo ve studii
TOP Zaměstnavatelé 2023 v kategorii Telekomunikace. Pro firmu je to velký závazek. Nadále pokračuje ve vzdělávacích programech, věnuje se ochraně zdraví
zaměstnanců prostřednictvím nových benefitů zastoupených např. lékařským on-line poradenstvím nebo podporou sportovních aktivit.
Firma také rozvíjí zaměstnanecký akciový program, kde mají
zaměstnanci unikátní příležitost
stát se spoluvlastníky mateřské společnosti
Deutsche Telekom.
T-Mobile, který patří mezi významné poskytovatele digitálních
technologií v Česku, se nově
spojil s neziskovou organizací In IUSTITIA, a společně se zaměřují na
boj s nenávistným obsahem na internetu a pomoc lidem vystaveným předsudečnému násilí. Pro
T-Mobile je digitální inkluze a bezpečí na internetu jedním z pilířů dlouhodobé ESG strategie.
Společnost již mnoho
let podporuje také seniory a studenty a letošní
rok se tomu nijak nevymyká. Dlouhodobě je v rámci svých projektů (Magenta Experience Center, Klíče k médiím, Klik pro klid,
Technologická gramotnost) vzdělává v oblastech
technologické, digitální a mediální gramotnosti. T Mobile je i nadále aktivní v tématu duševního zdraví, zejména dětí a dospívajících.
Podpora cirkulární
ekonomiky a edukace zákazníků je dalším z pilířů udržitelného podnikání, a to např. formou kampaně Zrecyklujtel. Zde operátor podporuje recyklaci mobilních zařízení a s každým vybraným telefonem přispívá na projekt Chytrá lesní krajina České
zemědělské univerzity v Praze.
Meziroční souhrn za H1/2023:
Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 1,4 %, na 6,46
milionu
Počet uživatelů předplacených karet klesl o 2,8 % na 1,9
milionu
Počet diváků MAGENTA TV
vzrostl o 15,7 % na 258 000
Patricie Šedivá
Head of Communication