Lidé nakupují drogerii hlavně v hypermarketech
Praha, 30.7.2003 - Po letech změn a rychlých expanzí mezinárodních řetězců na českém trhu se preference českých nakupujících začínají stabilizovat. Podle výzkumu DROGERIE 2003 realizovaného společnostmi INCOMA Research a GfK Praha se potvrdily silné preference hypermarketu a tento typ prodejny se stal při nákupu drogerie a kosmetiky vůbec nejoblíbenějším, když jej jako své hlavní nákupní místo drogistického zboží označuje téměř třetina domácností. Jako hlavní důvod pro oblibu hypermarketu lidé nejčastěji uvádějí fakt, že zde nakoupí více druhů zboží najednou a šíři nabízeného sortimentu.
Naopak byl zaznamenán silný pokles obliby menších pultových drogerií, preference diskontu mírně stoupají. Nakupující ale dobře rozlišují jednotlivé typy prodejen a při nákupech výběrových kategorií, především kosmetiky a parfumerie, volí většinou stále specialisované prodejny.
Reprezentativní spotřebitelské šetření realizované v rámci projektu DROGERIE 2003 ukázalo, že jednotlivé typy prodejen a dokonce i jednotlivé řetězce se do značné míry liší skladbou svých zákazníků. Zatímco v malých drogistických i specializovaných prodejnách, diskontech i supermarketech nakupují hlavně šetřiví nakupující, v obchodních domech, hypermarketech a samoobslužných drogistických prodejnách je významně vyšší podíl nakupujících, kteří při nákupu drogistických kategorií projevují silný zájem o sortiment, nakupují značkové zboží a mají nadprůměrné výdaje za drogistický sortiment.
Koncentrace maloobchodního trhu s drogerií a kosmetikou se meziročně zvýšila o 3 % a tržní podíl 15ti největších řetězců dosáhl v roce 2002 úrovně 68 %, především díky širokosortimentním sítím. Výzkum nicméně prokázal, že dochází ke zpomalení růstu míry koncentrace.
Obrat patnácti největších distributorů přitom pokrývá více než polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak širokosortimentní řetězce (Makro, Ahold, Tesco Stores ČR, Kaufland, Globus a Delvita), tak specializované drogistické řetězce (dm drogerie markt, droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie sdružená kolem velkoobchodu P.K. Solvent).
Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky je stejně jako minulý rok Kaufland, ze specializovaných prodejen Droxi, silné jsou i preference nezávislých maloobchodníků.
V případě zájmu o další informace o projektu "DROGERIE 2003" lze kontaktovat:
INCOMA Research - Petr Voříšek, tel: 251 117 544, e-mail: vorisek@incoma.cz
Pramen pro citace: DROGERIE 2003, INCOMA Research, GfK Praha
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nemocenská 2024 - kalkulačka: lidé s příjmy nad 41.000 Kč si na nemocenské letos mírně polepší.
- Kalkulačka pro OSVČ hlavní činnost za rok 2019 - výpočet daně z příjmů, sociálního a zdravotního pojištění
- Lidé nakupují drogerii hlavně v hypermarketech
- Lidé lidem. Nejlepší způsob, jak v roce 2021 nakupovat bitcoiny – průvodce od platformy Binance P2P
- ECB nakupuje a nakupuje a nakupuje
- Splátkové firmy: Lidé více nakupují na splátky počítače
- V e-shopech nakupuje téměř 77 % „online“ lidí v ČR
- Obchodům vadí, že lidé nakupují ve slevách. Chtějí s nimi skončit
- Češi nakupují na internetu nejčastěji oblečení a sportovní potřeby, podíl lidí nakupujících elektroniku klesá
- Češi nakupují na internetu nejčastěji oblečení a sportovní potřeby, podíl lidí nakupujících elektroniku klesá - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Prezentace
10.03.2025 Nejpopulárnější Samsung má nástupce.
03.03.2025 Xiaomi má úžasný fotomobil. Ti nejrychlejší…
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?