MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
Z regionů  |  10.07.2023 16:00:00

Zpráva o vývoji rozpočtového hospodaření obcí, dobrovolných svazků obcí a krajů k 30. 4. 2023

Výsledky hospodaření územních samosprávných celků (dále jen „ÚSC“) v dubnu i nadále potvrzují dobrou finanční kondici územních rozpočtů v letošním roce. Ačkoliv územní rozpočty v porovnání s přechozími roky zaznamenaly nižší kladné saldo rozpočtu, tak jejich investice dosáhly historicky nejvyšších hodnot. Zvýšená investiční aktivita ÚSC je velmi důležitá, neboť investice umožňují modernizaci krajské a obecní infrastruktury, a tím přispívají ke zlepšení celkové životní úrovně obyvatel. Prognóza týkající se vývoje české ekonomiky, ale i hospodaření ÚSC v letošním roce zůstává nadále optimistická. Dle nejnovější predikce Ministerstva financí by hospodaření ÚSC mělo v roce 2023 skončit opět přebytkem, o čemž prozatím svědčí i výsledky hospodaření z letošního dubna.

Tuzemskou ekonomiku nadále postihuje vysoká inflace a invaze ruských vojsk na Ukrajinu. V souvislosti s tím v dubnu pokračuje růst výdajů územních rozpočtů na pomoc Ukrajině a jejímu obyvatelstvu, které jsou však téměř zcela kompenzovány ze státního rozpočtu. Dubnová inflace sice meziročně vzrostla o 12,7 %, ale v komparaci s březnem znatelně klesla a dokonce skončila mírně pod prognózou České národní banky (dále jen „ČNB“). Dochází tedy k očekávanému a postupnému zpomalování růstu cen, které by mělo postupně vést k meziročnímu snížení růstu cen na jednociferné hodnoty a přiblížení se k hranici tolerančního pásma ČNB ve druhém nebo třetím čtvrtletí následujícího roku. Přetrvávající inflace nadále přispívá k navýšení výdajů (např. růst cen stavebních prací, zvýšení cen energií), ale zároveň také zvýšení daňových příjmů ÚSC. Podle nejaktuálnější daňové predikce pro rok 2023 by daňové příjmy obcí a krajů měly v letošním roce překonat jejich inkaso z roku 2022. Na tom by se měla podílet především daň z přidané hodnoty. Ačkoliv inflační tlaky mohou mít, obdobně jako v minulém roce, vliv na letošní plánované investice, a to v podobě poklesu plánovaných investičních aktivit krajů a obcí, tak kapitálové výdaje územních rozpočtů prozatím rostou a překonávají investice z minulých let.

Podrobná data za ÚSC lze nalézt v tabulkách (.XLSX, 43 kB).

Hospodaření územních rozpočtů

Obce, kraje a dobrovolné svazky obcí (dále jen „DSO“) ke konci dubna 2023 hospodařily s přebytkem rozpočtu ve výši 12 mld. . Oproti minulému roku saldo rozpočtu meziročně pokleslo, a to o 38 %, tj. 7,4 mld. . I tak se stále jedná o lepší výsledek než v roce 20201, kdy vyvrcholila první vlna pandemie COVID-19 (viz graf č. 1). Pokud očistíme saldo rozpočtu o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2, tak přebytek hospodaření dosáhl 11,6 mld. a meziročně se snížil pouze nepatrně3. Územní rozpočty v dubnu letošního roku nadále vykazují dobré výsledky hospodaření, a to navzdory hospodářské stagnaci a inflaci.

Graf - Graf č. 1: Vývoj příjmů, výdajů a salda hospodaření územních rozpočtů za leden až duben 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 1: Vývoj příjmů, výdajů a salda hospodaření územních rozpočtů za leden až duben 20132023 (v mil. )
20132014201520162017201820192020202120222023
duben
Příjmy celkem132311,19122228,39126033,85136658,85138770,49160971,44181114,57190325,75201304,17209941,55248410,15
Výdaje celkem105332,95112745,65115854,71112441,12121938,35144184162375,23181238,22187567,01190611,76236433,75
Saldo26978,239482,7410179,1424217,7316832,1516787,4418739,349087,5313737,1519329,7911976,41

Příjmy územních rozpočtů:

Celkové konsolidované příjmy územních rozpočtů v dubnu roku 2023 činily 248,4 mld. a meziročně vzrostly o 18,3 %, tj. o 38,5 mld. . Po očištění příjmů krajů a obcí (v případě hl. m. Prahy) o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2 příjmy činí pouze 181,4 mld. . Vlastní příjmyi územních rozpočtů dosáhly 143,9 mld. a meziročně vzrostly o 16,2 %, tj. o 20 mld. . Soběstačnost územních rozpočtů, která představuje podíl na celkových očištěných příjmech, v dubnu letošního roku tvořila 79,4 % a meziročně se zvýšila. Za meziročním navýšením vlastních příjmů stojí daňové příjmy, které se meziročně zvýšily o 16,2 %, tj. o 16,8 mld. , na 120,6 mld. . Transfery přijaté územními rozpočty v dubnu 2023 meziročně vzrostly o 21,4 %, tj. o 18,4 mld. , na 104,5 mld. .Územní rozpočty přijaly neinvestiční transfery ve výši 98,7 mld. (meziroční růst o 21,9 %, tj. o 17,7 mld. ) a investiční transfery ve výši 5,9 mld. (meziroční růst o 13,3 %, tj. o 0,7 mld. ).

Výdaje územních rozpočtů:

Celkové konsolidované výdaje územních rozpočtů v dubnu roku 2023 činily 236,4 mld. a meziročně vzrostly o 24 %, tj. o 45,8 mld. . Po očištění výdajů krajů a obcí (v případě hl. m. Prahy) o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2 výdaje činí pouze 169,8 mld. . Běžné výdaje v dubnu dosáhly 207,2 mld. (meziroční růst o 25,2 %, tj. o 41,7 mld. ), přičemž jejich dominantní část byla tvořena transfery, které kraje a obce převádějí příspěvkovým organizacím (dále jen „PO“) a podobným organizacím. Kapitálové výdaje v dubnu činily 29,2 mld. a meziročně se navýšily o 16,3 %, tj. o 4,1 mld. .

V souvislosti s invazí ruských vojsk na Ukrajinu realizovaly ÚSC od ledna letošního roku konsolidované výdaje na pomoc Ukrajině a jejímu obyvatelstvu ve výši 3,1 mld. , a to především kraje a hl. m. Praha. Od počátku vypuknutí konfliktu se tyto výdaje vyšplhaly na 8,2 mld. . Téměř všechny tyto výdaje ÚSC jsou kompenzovány ze státního rozpočtu (např. ubytování osob z Ukrajiny, zajištění provozu Krajských asistenčních center pomoci Ukrajině a jazykové kurzy a adaptační skupiny pro děti osob z Ukrajiny). V letošním roce byly prozatím ze státního rozpočtu kompenzovány výdaje ÚSC související s pomocí Ukrajině ve výši 4,7 mld. . Od počátku vypuknutí konfliktu dokonce ve výši 7,9 mld. .

I. Hospodaření krajů

Kraje ke konci dubna letošního roku hospodařily s nejnižším přebytkem rozpočtu od roku 2013, a to ve výši 0,5 mld. (viz graf č. 2). Důvodem je významný růst běžných i kapitálových výdajů krajů, který překonal růst příjmové stránky rozpočtu. Kraje vykázaly výsledek hospodaření nižší než v minulém roce, a to o 93,5 %, tj. o 7,8 mld. . Pokud očistíme saldo rozpočtu krajů o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2, tak výsledek hospodaření dosáhl 0,2 mld. a meziročně se tak výrazně nesnížil3 jako v případě neočištěného salda hospodaření.

Graf - Graf č. 2: Vývoj příjmů, výdajů a salda krajů za leden až duben 2013 – 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 2: Vývoj příjmů, výdajů a salda hospodaření krajů za leden až duben 20132023 (v mil. )
20132014201520162017201820192020202120222023
duben
Příjmy celkem56240,3945350,3751350,4557359,856912,8367252,3479481,6986405,9996476,6292260,29113944,2
Výdaje celkem42438,2342793,650522,9848236,2552220,2262270,0472954,283709,1991458,9683957,94113405,18
Saldo13802,162556,77827,469123,554692,624982,36527,492696,815017,668302,34539,01

Příjmy krajů:

Celkové příjmy krajů ke konci dubna 2023 dosáhly 113,9 mld. a meziročně vzrostly o 23,5 %, tj. o 21,7 mld. . Po očištění příjmů krajů o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2 příjmy činí pouze 55,5 mld. . Z toho vlastní příjmyi krajů představovaly 32,4 mld. (meziroční růst o 17,8 %, tj. o 4,9 mld. ) a tvořily více jak polovinu celkových očištěných příjmů.

Vlastní příjmy krajů opakovaně posilují zejména kvůli růstu daňových příjmů, které se v dubnu letošního roku meziročně navýšily o 16,2 %, tj. o 4 mld. , na 28,6 mld. . Meziročně se navýšil objem inkasa DPH o 10,7 %, tj. o 1,6 mld. , na 16,1 mld. . Vzrostlo také inkaso DPPO o 24,4 %, tj. o 1,2 mld. , na 5,9 mld. a DPFO o 26,8 %, tj. o 1,4 mld. , na 6,4 mld. . Meziročně poklesly pouze ostatní daňové příjmy, které představují minoritní část celkových daňových příjmů. Na základě daňových predikcí lze očekávat rostoucí trend i v průběhu letošního roku.

Jak je patrné z grafu č. 3, tak objem daňových příjmů krajů od roku 2013 relativně roste. Výjimku tvoří rok 2015, kdy došlo k časovému posunu ve výběru DPH a rok 2021, kdy inkaso daňových příjmů pokleslo v důsledku výplaty kompenzačního bonusu a zároveň probíhající ekonomické recese. Kraje však obdržely z kapitoly Všeobecná pokladní správa příspěvek ke zmírnění dopadů výplaty kompenzačního bonusu ve výši 1,1 mld. . K nárůstu daňových příjmů přispívá od roku 2021 navýšení podílu krajů na celostátním hrubém výnosu daní dle zákona o rozpočtovém určení daní, nebo v současnosti zejména inflace.

Graf - Graf č. 3: Vývoj struktury daňových příjmů krajů za leden až duben 2013 – 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 3: Vývoj struktury daňových příjmů krajů za leden až duben 20132023 (v mil. )
20132014201520162017201820192020202120222023
duben
Daňové příjmy15867,3916110,9214634,4816935,1918689,742047522197,4622702,4822148,7424602,4728594,12
Daně z příjmů fyz. osob4097,784023,943981,144483,44840,735495,516566,96821,065004,65041,226392,33
Daně z příjmů práv. osob4283,463699,353222,583691,753896,964033,124627,784039,894973,374780,815945,68
Daň z přidané hodnoty7479,338373,467422,648751,559934,4610917,2510973,1911598,1311891,4214553,1516110,87
Ostatní daňové příjmy6,8114,178,128,4917,5929,1229,59243,4279,35227,28145,25

V dubnu 2023 kraje přijaly transfery ve výši 81,5 mld. , tedy o 25,9 %, tj. o 16,8 mld. více nežli v dubnu roku 2022. K tomu přispěl především růst neinvestičních transferů, které se meziročně navýšily o 26 %, tj. 16,3 mld. , na 79,1 mld. . Největší meziroční nárůst byl zejména u nedávkových transferů podle zákona o sociálních službách. Investiční transfery přijaté kraji činily v dubnu 2,4 mld. a meziročně vzrostly o 24,1 %, tj. o 0,5 mld. . Na tom se podílel meziroční nárůst transferů na Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. Významné investiční a neinvestiční transfery přijaté kraji v dubnu 2023 jsou zachyceny na grafech č. 4 a č. 5.

Graf - Graf č. 4: Nejvýznamnější investiční transfery přijaté kraji v dubnu 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 4: Nejvýznamnější investiční transfery přijaté kraji v dubnu 2023 (v mil. )
k 30.4.2023
duben
Integrovaný regionální OP - EU1461,4
OP podnikání a inovace293,83
Dopravní infrastruktura236,59
OP Životní prostředí 2021-2027170,98
Integrovaný regionální OP - SR58,65
OP Životní prostředí 2014-202054,79

Graf - Graf č. 5: Nejvýznamnější neinvestiční transfery přijaté kraji v dubnu 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 5: Nejvýznamnější neinvestiční transfery přijaté kraji k dubnu 2023 (v mil. )
k 30.4.2023
duben
Přímé náklady na vzdělávání53950
Nedávkové transfery dle ZSS13719,15
Dotace pro soukromé školy4454,38
Kompenzace ubyt. Ukrajina2395,04
OP Jan Amos Komenský1150,71
Národní plán obnovy - pomůcky551,66

Výdaje krajů:

Celkové výdaje krajů ke konci dubna 2023 činily 113,4 mld. a meziročně vzrostly o 35,1 %, tj. o 29,4 mld. . Po očištění výdajů krajů o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2 výdaje činí pouze 55,3 mld. . Největší podíl na růstu celkových výdajů měly běžné výdaje, které se oproti dubnu 2022 zvýšily o 34 %, tj. o 26,6 mld. , na 104,9 mld. . Transfery, které kraje převedly příspěvkovým a podobným organizacím dosáhly 75,5 mld. a tvořily 72 % celkových běžných výdajů. Většina z těchto peněžních prostředků byla určena na přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy. Kapitálové výdaje krajů v dubnu letošního roku nadále rostou, a to i v době současné inflace. Meziročně vzrostly o 50,1 %, tj. o 2,8 mld. , na 8,5 mld. . Za duben 2023 realizovaly kraje výdaje na pomoc Ukrajině a jejímu obyvatelstvu ve výši 0,6 mld. , přičemž největší výdaje na pomoc Ukrajině zaznamenaly Středočeský a Moravskoslezský kraj. V letošním roce kraje vynaložily peněžní prostředky v celkové výši 2,6 mld. . Od počátku konfliktu tyto výdaje činí 6,1 mld. . Detailní zachycení výdajů krajů na Ukrajinu je uvedeno v tabulkách (.XLSX, 99 kB).

II. Hospodaření obcí

Obce v dubnu letošního roku hospodařily s kladným saldem rozpočtu ve výši 10,9 mld. , které meziročně vzrostlo o 2,3 %, tj. o 0,2 mld. (viz graf č. 6). Rozpočet hl. m. Prahy, který tvoří více jak polovinu celkového přebytku hospodaření obcí, v dubnu skončil v přebytku 4,8 mld. s celkovými příjmy ve výši 39 mld. a výdaji v hodnotě 34,2 mld. . Bez hl. m. Prahy celkové konsolidované příjmy obcí ke konci dubna činily 98,9 mld. , výdaje 92,8 mld. a výsledek rozpočtového hospodaření skončil v přebytku 6,1 mld. .

Graf - Graf č. 6: Vývoj příjmů, výdajů a salda hospodaření obcí za leden až duben 2013 – 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 6: Vývoj příjmů, výdajů a salda hospodaření obcí za leden až duben 20132023 (v mil. )
20132014201520162017201820192020202120222023
duben
Příjmy celkem76979,1277687,6775380,6280104,9482646,5294956,31103403,48106024,99107116,67118804,3137900,08
Výdaje celkem63729,2370702,1366092,5565373,9370943,8883453,2591486,3299848,4398628,8108141,84126988,66
Saldo13249,896985,539288,071473111702,6411503,0611917,166176,578487,8910662,4610911,42

Příjmy obcí:

Celkové příjmy obcí ke konci dubna 2023 činily 137,9 mld. a meziročně se zvýšily o 16,1 %, tj. o 19,1 mld. . Po očištění příjmů obcí (hl. m. Praha) o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2příjmy činí 129,3 mld. . Z toho jejich vlastní příjmyičinily 111,1 mld. (meziroční růst o 15,8 %, tj. o 15,2 mld. ) a tvořily dominantní část celkových očištěných příjmů.

Vlastní příjmy opakovaně posilují zejména kvůli růstu daňových příjmů, které se v dubnu letošního roku meziročně navýšily o 16,2 %, tj. o 12,8 mld. , na 92 mld. . K nárůstu daňových příjmů přispívá od roku 2021 navýšení podílu obcí na celostátním hrubém výnosu daní dle zákona o rozpočtovém určení daní, nebo v současnosti zejména vysoká míra inflace. Meziročně se zvýšilo inkaso DPH o 10,8 %, tj. 4,3 mld. , na 44,5 mld. . Vzrostlo také inkaso DPPO o 20,8 %, tj. o 3,5 mld. , na 20,2 mld. a DPFO o 26,7 %, tj. o 3,9 mld. , na 18,4 mld. . K meziročnímu růstu celkových daňových příjmů zanedbatelně přispěly také ostatní daňové příjmy. Na základě daňových predikcí lze očekávat rostoucí trend i v průběhu letošního roku.

Jak je patrné z grafu č. 7, tak objem daňových příjmů obcí od roku 2013 relativně roste. Výjimku tvoří rok 2015, kdy došlo k časovému posunu ve výběru DPH a rok 2021, kdy inkaso daňových příjmů pokleslo v důsledku výplaty kompenzačního bonusu a zároveň probíhající ekonomické recese. Obce však obdržely z kapitoly Všeobecná pokladní správa příspěvek ke zmírnění dopadů výplaty kompenzačního bonusu ve výši 3,2 mld. . Naopak k nárůstu daňových příjmů přispívá od roku 2021 navýšení podílu krajů na celostátním hrubém výnosu daní dle zákona o rozpočtovém určení daní, nebo v současnosti zejména inflace.

Graf - Graf č. 7: Vývoj struktury daňových příjmů obcí za leden až duben 2013 – 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 7: Vývoj struktury daňových příjmů obcí za leden až duben 20132023 (v mil. )
20132014201520162017201820192020202120222023
duben
Daňové příjmy51871,2953883,7549285,0453791,5658849,2165865,5371384,771665,6369018,0179188,0291973,88
Daně z příjmů fyz. osob12504,212354,3211696,7813272,1314252,9416030,7518502,8619900,2514493,7214561,3418442,59
Daně z příjmů práv. osob13290,2112282,1610990,3412528,0313285,6113673,3416209,711364416140,8216714,7320185,21
Daň z přidané hodnoty20259,5623168,1920550,322041,1424737,2329446,5830346,7132014,6332822,6940143,8144493,64
Ostatní daňové příjmy5817,186078,96047,215950,156573,156713,716324,886106,535560,627767,948852,3

Obce ke konci dubna letošního roku přijaly největší objem transferů od dubna roku 2013, a to v celkové výši 26,8 mld. . Meziročně přijaté transfery vzrostly o 17,2 %, tj. o 3,9 mld. . Neinvestiční transfery, které ke konci dubna činily 23,3 mld. , meziročně vzrostly o 19,6 %, tj. o 3,8 mld. . Největší meziroční nárůst byl zejména u nedávkových transferů podle zákona o sociálních službách. Investiční transfery přijaté obcemi se meziročně zvýšily o 3,2 %, tj. o 0,1 mld. , na 3,5 mld. . Významné investiční a neinvestiční transfery přijaté obcemi v dubnu 2023 jsou zachyceny na grafech č. 8 a č. 9.

Graf - Graf č. 8: Nejvýznamnější investiční transfery přijaté obcemi v dubnu 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 8: Nejvýznamnější investiční transfery přijaté obcemi k dubnu 2023 (v mil. )
k 30.4.2023
duben
Integrovaný regionální OP - EU1151,93
Nár. program Živ. prostředí459,11
Rozvoj regionů 2019+225,84
Národní plán obnovy197,56
OP Životní prostředí 2014-2020164,03
Revitalizace území97,39

Graf - Graf č. 9: Nejvýznamnější neinvestiční transfery přijaté obcemi v dubnu 2023 (v mil. Kč)
Graf č. 9: Nejvýznamnější neinvestiční transfery přijaté obcemi k dubnu 2023 (v mil. )
k 30.4.2023
duben
Přímé náklady na vzdělávání6930,33
Dotace pro soukromé školy1705,53
OP Jan Amos Komenský1681,73
Nedávkové transfery dle ZSS1217,48
Účelové dotace -volba prezidenta558,1
Sociální práce471,39

Výdaje obcí:

Celkové výdaje obcí ke konci dubna 2023 činily 127 mld. a meziročně vzrostly o 17,4 %, tj. o 18,8 mld. . Po očištění výdajů obcí (hl. m. Praha) o přímé náklady na vzdělávání a dotace pro soukromé školy2výdaje činí pouze 118,4 mld. . Meziroční růst byl způsoben především navýšením běžných výdajů, které se oproti minulému roku zvýšily o 19,6 %, tj. o 17,4 mld. , na 106,2 mld. . Na objemu běžných výdajů se převážně podílely neinvestiční transfery příspěvkovým a podobným organizacím, které činily 30,1 mld. . V porovnání s dubnem minulého roku se meziročně navýšily (konkrétně o 7,4 %, tj. o 1,4 mld. ) také kapitálové výdaje obcí, které dosáhly 20,8 mld. . Obce za duben 2023 realizovaly výdaje na pomoc Ukrajině a jejímu obyvatelstvu ve výši 173,1 mil. , přičemž výdaje byly největší v případě hl. m. Prahy, a to ve výši 142,2 mil. . V roce 2023 bylo obcemi vynaloženo 540 mil. . Od počátku konfliktu se už tyto výdaje vyšplhaly na 2,2 mld. . Detailní zachycení výdajů obcí na Ukrajinu je uvedeno v tabulkách (.XLSX, 99 kB).

III. DSO

DSO hospodařily v dubnu 2023 s celkovými příjmy ve výši 1,7 mld. (meziroční růst o 14,6 %, tj. o 0,2 mld. ) a celkovými výdaji ve výši 1,2 mld. (meziroční snížení o 0,9 %, tj. o 0,01 mld. ). Saldo rozpočtu skončilo v přebytku 0,5 mld. (meziroční růst o 92,4 %, tj. o 0,2 mld. ).

Dokumenty ke stažení


1 Je důležité poznamenat, že první vlna pandemie vyvrcholila na počátku dubna v roce 2020, takže srovnávané období je již spojeno s restriktivními opatřeními vlády.
2 Přímé náklady na vzdělávání představují peněžní prostředky ze státního rozpočtu (z kapitoly MŠMT), které kraje a hl. m. Praha rozepisují a přímo přidělují příslušným školám a školským zařízením. Jedná se tedy o průtokový neinvestiční transfer a kraj i hl. m. Praha nemohou s těmito prostředky nijak nakládat. Z tohoto důvodu se celkové příjmy a výdaje krajů a hl. m. Prahy očišťují, aby nedocházelo ke zkreslení jejich hospodaření.
3 Očištěný výsledek hospodaření z roku 2022 je pouze odhadem, neboť výše výdajů financovaných z přijatých transferů na přímé náklady na vzdělávání ve výkazech FIN 2-12 M nebyly ještě jednoznačně identifikovány.
i Vlastní příjmy = daňové + nedaňové + kapitálové příjmy







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688