Češi míří do ráje technologických startupů v Texasu
Po Chicagu, New Yorku a San Francisku otevírá agentura CzechTrade
své čtvrté zastoupení v USA v texaském Austinu. Texas je s 30
miliony obyvatel druhý nejlidnatější stát USA a v počtu
obyvatel i v HDP ho převyšuje v rámci Spojených států
dlouhodobě jen Kalifornie. Zdravá konkurence mezi těmito dvěma
lídry americké ekonomiky se v poslední době materializuje ve
formě migrace mnoha inovativních firem, IT společností či
mladých startupů z Kalifornie právě směrem do Texasu. Láká je
velmi liberální prostředí pro podnikání i nízké
daně.
Středobodem pro komunitu dravých startupů se stal
Austin, který je někdy přezdívaný druhé Silicon Valley. I proto
zvolil CzechTrade pro otevření další zahraniční kanceláře v
USA právě toto město. Při své návštěvě v USA navštívil
kancelář ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela a jím vedená
obchodní mise podnikatelů. „Působí tu firmy jako Tesla či
Oracle. Struktura texaského průmyslu je podobná české ekonomice
a české firmy mají rozhodně co nabídnout," uvedl
ministr.
Ředitelem kanceláře se stal
Levan Bokeria. Podle něj je už teď povědomí Texasanů o Česku
velmi solidní. „V Texasu v současnosti žije kolem
milionu lidí, kteří se hlásí k českým a moravským
kořenům. Po celém státě se pořádají krajanské kulturní
akce, existují zde spolky Sokolů. Moravské koláče jsou tu
v podstatě národní pochoutkou. Texasané mají Čechy rádi,“
uvedl Bokeria. „Pokud jde o úspěchy českých firem, tak
například každý tu zná Českou Zbrojovku a její lovecké a
sportovní pušky. Zbrojovka navíc koupila legendární americkou
značku Colt a tím se zviditelnila ještě víc. Texasané na své
ruční zbraně nedají dopustit a myslivost je tu velmi populárním
koníčkem. Proto je kvalitní český produkt tolik oblíbený.
Američané ovšem tuto značku znají jen pod písmeny CZ, celý
název Česká Zbrojovka jim nic neříká.“
Čeští exportéři, kteří zkusí texaský trh oslovit, mohou čekat podle Bokerii odlišný styl jednání oproti jiným státům USA. „Oproti severnějším oblastem Spojených států jsou zde lidé více milí, otevření a nadšenější z možné spolupráce s evropskými firmami. Američané jsou obecně velice schopní a tvrdí obchodníci, ale když se to smíchá s pověstnou jižanskou zdvořilostí, vznikne zajímavý mix,“ míní ředitel nové zahraniční kanceláře CzechTrade.
Další informace o exportu do Texasu najdete na portálu www.exportmag.cz
Tomáš Stingl
Jako publicista se dlouhodobě zaměřuje na problematiku exportu, příběhy českých podnikatelů a také cestopisnou žurnalistiku. Dříve pracoval mimo jiné v České televizi a v podnikatelském týdeníku Profit. V současnosti působí v portálu BusinessInfo.cz a v exportním magazínu ExportMag.cz. Mezi jeho oblíbená témata patří vývoj v zemích východní Asie a Latinské Ameriky.
BusinessInfo.cz
BusinessInfo.cz je online portálem pro drobné živnostníky, malé i střední podnikatele a exportéry. Nabízíme aktuální informace z první ruky, ověřené konkrétními úřady a organizacemi státní správy v Česku a zahraničí. Gestorem projektu je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR a realizátorem agentura CzechTrade – díky tomu jsme a vždy budeme bez reklam.
Více informací na www.businessinfo.cz.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory