Na železniční most přes Labe se zítra vrátí nákladní vlaky
První vlaky začnou zítra využívat zrekonstruovaný traťový úsek mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, který hraje významnou roli v nákladní dopravě mezi Českem a Německem. K největším výzvám pro stavbaře patřila výměna více než stoleté ocelové konstrukce mostu přes Labe a kompletní sanace Děčínského tunelu.
Rekonstrukce předmětného jednokolejného úseku o délce přibližně 1,4 kilometru začala předloni v srpnu. Stavbaři provedli kompletní obnovu trati, trakčního vedení a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Snížení hlukové zátěže v okolní zástavbě přineslo vybudování přibližně 700 metrů protihlukových stěn. Traťová rychlost se po úplném dokončení stavby zvýší ze 30 na 50 km/h. Z pohledu nákladní dopravy je pak důležité umožnění průjezdu objemnějších a těžších vlaků.Nejsledovanější součástí stavby byla rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Ta spočívala ve výměně ocelové nosné konstrukce z roku 1916 za tvarově podobnou. Důležitým krokem k jejímu zprovoznění byla listopadová zatěžovací zkouška s využitím plně naložených výsypných vozů a vozíků se silničními panely. Nyní dělníci rozebírají původní mostní konstrukci, tyto práce potrvají do jara.
Zhotovitelem stavby je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG.
Celkové investiční náklady akce názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb dosahují výše 1 343 895 546 Kč. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 207 005 922 Kč. Míra podpory EU je 83,81 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace tedy činí 1 011 591 663 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Nejsledovanější součástí stavby byla rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Ta spočívala ve výměně ocelové nosné konstrukce z roku 1916 za tvarově podobnou. Důležitým krokem k jejímu zprovoznění byla listopadová zatěžovací zkouška s využitím plně naložených výsypných vozů a vozíků se silničními panely. Nyní dělníci rozebírají původní mostní konstrukci, tyto práce potrvají do jara.
V posledním období se stavbaři zaměřili především na Děčínský tunel, který pochází z roku 1874 a má délku 395 metrů. Důvodem bylo zjištění nepředvídatelných změn v jeho podloží. Dno tunelu bylo třeba odtěžit a provést úpravy, které umožnily odvádění vody.
Zhotovitelem stavby je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG.
Celkové investiční náklady akce názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb dosahují výše 1 343 895 546 Kč. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1 207 005 922 Kč. Míra podpory EU je 83,81 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace tedy činí 1 011 591 663 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Litochovice nad Labem 1, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 1, Prackovice nad Labem na parcele st. 1 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 20, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 20, Prackovice nad Labem na parcele st. 2/2 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 7, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 7, Prackovice nad Labem na parcele st. 12 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 58, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 58, Prackovice nad Labem na parcele st. 58 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 87, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 87, Prackovice nad Labem na parcele st. 113 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 22, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 22, Prackovice nad Labem na parcele st. 14/2 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 34, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 34, Prackovice nad Labem na parcele st. 6/2 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- Litochovice nad Labem 8, Prackovice nad Labem, adresa v objektu Litochovice nad Labem 8, Prackovice nad Labem na parcele st. 14/1 v KÚ Litochovice nad Labem, KÚ Litochovice nad Labem
- U Chocně srazil vlak člověka, vlaky mezi Prahou a Ostravou nejedou
- PSČ Most, Most - Most
- PSČ Starý Most, Most - 43401, pošta Most 1
- PSČ Most, Most - Most
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?