Pro
učitele byl na konci loňského
roku připravený program plný přednášek, workshopů a seminářů. Od září do prosince bylo uspořádáno šest Zimních
škol se zaměřením na matematiku, český jazyk, digitální gramotnost, fyziku, chemii, přírodopis a biologii.
Zimní
škola biologie a přírodopisu probíhala v září v Oparenském údolí, kde byly pro pedagogické pracovníky uspořádané praktické exkurze se zaměřením na oblast botaniky a geologie a oblast hmyzu a nižších rostlin. Dalším zajímavým workshopem byl Rozbor vývržků sov a dravců.
Na zimní
škole čtenářské gramotnosti byl pro
pedagogy připraven workshop na téma Literárně-dramatická výchova v hodinách ČJ od Aleše Pařízka či workshop od Martina Sedláčka Emoční sebeobrana pro
učitele II. Oba workshopy měly mezi
pedagogy velký ohlas.
Zimní
škola digitální gramotnosti byla zaměřena na novou informatiku podle revize RVP, digitální gramotnost či využití BBC Micro:bitů. Workshop na využití Micro:bitů byl mezi
pedagogy velmi kladně hodnocen a přinesl jim další možnosti a náměty využití v rámci výuky na
školách.
Pro
učitele fyziky byl na zimní
škole připraven praktický workshop Experimentů s Vernierem, při kterém si
pedagogové vyzkoušely nové pokusy vhodné pro rozšíření učiva.
Pedagogové si vyslechli i zajímavou přednášku z oblasti sluneční soustavy či z oblasti
gravitace.
Zimní
škola matematické gramotnosti přinesla pro pedagogické pracovníky seminář od Vlastimila Chytrého na téma Problematika didaktického
testování a možnosti jeho hodnocení. Tento seminář byl
pedagogy velmi kladně hodnocen a přinesl i mnoho praktických rad z oblasti hodnocení žáků. Praktickým workshopem byla Tandemová výuka matematiky pomocí ozobotů či Historie rekreační matematiky aneb Jak může vzniknout ze zábavné hádanky nová matematická teorie.
Všechny zimní
školy přinesly pro pedagogické pracovníky nové náměty do výuky, měli možnost vyzkoušet nové pomůcky pro rozvoj výuky či si se svými kolegy mohli vyměnit a sdílet příklady
dobré praxe.
Zimní
školy, ale i další aktivity projektu Podpora polytechnického vzdělávání a gramotností v ÚK (ÚK IKAP A2), jehož realizaci zajišťuje odbor podpory podnikání, inovací a transformace
Krajského úřadu
Ústeckého kraje, podporuje
krajská radní pro oblasti strategie přípravy a realizace projektů Iva Dvořáková. Ta vnímá pozitivní dopad těchto činností nejen na zlepšení kvality vzdělávání, ale následně i na zvýšení konkurenceschopnosti pracovní síly v
regionu.