Nový žebříček hodnotí letiště a aerolinie z celého světa. Letiště Václava Havla skončilo na 141. místě, ČSA obsadily 53. místo
Německá společnost AirHelp dnes po dvouleté pauze zveřejnila pravidelný žebříček AirHelp Score, který hodnotí letiště a aerolinky po celém světě. Z celkového počtu 151 hodnocených letišť se Letiště Václava Havla umístilo na 141. místě, první příčku obsadilo letiště Tokyo Haneda International Airport. Jedničkou v kvalitě poskytovaných služeb se stejně jako v roce 2019 staly aerolinky Qatar Airways, Czech Airlines (ČSA) skončily ze 64 hodnocených na 53. místě.
AirHelp hájí práva pasažérů a uděluje skóre
Posláním společnosti AirHelp je hájení práv cestujících, zákazníků leteckých společností. Hlavní kritéria hodnocení u letišť byly včasné přílety, názory zákazníků a řešení národků pasažérů na kompenzace. U aerolinek se hodnotí včasný přílet, názory zákazníků, restaurace a obchody na letišti. Za jednotlivá kritéria uděluje Airhelp body, tzv. skóre, které poté srovnává s ostatními.
Česká republika v hlubinách žebříčku
První místo v kategorii aerolinií obsadily Qatar Airways s počtem 8,11 bodů, které již po osmé obhájily své prvenství. Se skoro polovičním počtem bodů (4,69) se na opačném konci žebříčku umístily China Eastern Airlines. Na druhém místě skončily aerolinky United Airlines s celkovým skóre 8,07 bodů, třetí příčku obsadily Qantas s 8,02 body, přičemž tato aerolinka byla nejlépe hodnocenou v kategorii řešení nároků na kompenzace. České aerolinky Czech Airlines se umístily z počtu 64 na 53. místě s celkovým skóre 5,87. Nejhorší počet bodů (2,45) přitom získaly za řešení nároků na kompenzace (oproti roku 2019 s 5,2 body si letos značně pohoršily). V nejhorší desítce se objevily aerolinie jako Air Canada (56. místo) nebo Ryanair (63. místo).
Do žebříčku byly zahrnuty všechny lety v období 1. ledna až 31. října 2022.
Japonsko hraje prim
Nejlépe hodnocenými letišti se staly japonské Tokyo Haneda International Airport, které získalo 8,83 bodů z 10 a stalo se rovněž nejoblíbenějším letištěm cestujících. Za ním následují brazilské Recife/Guararapes–Gilberto Freyre International Airport s 8,52 body a japonské Tokyo Narita International Airport s 8,49 body, které se v roce 2019 umístilo až na 62. příčce v žebříčku. České Letiště Václava Havla skončilo mezi posledními na 141. místě s 6,8 body. Nejnižší skóre přitom české letiště získalo za včasnost letů (6,19 bodů), názory cestujících se ustálily na 7,75 bodech, obchody a restaurace získaly skóre 7,68. Největšího zlepšení dosáhlo mezinárodní letiště v Dubaji, které se vyhouplo ze 102. na 9. místo.
Hodnocení cestujících proběhlo rovněž v období 1. ledna až 31. října 2022, sesbíráno bylo celkem 9 300 dotazníků.
O AIRHELP
Společnost AirHelp byla založena v roce 2013 v Berlíně. Je největší světovou firmou, která se zabývá kompenzacemi za zrušené či zpožděné lety a komplikacemi cestujících v letecké dopravě. Jejím cílem je celosvětově podporovat a prosazovat práva pasažérů v letecké dopravě, protože více než 85 % cestujících svá práva nezná. Řídí se nařízeními Evropské unie ES 261, Brazilskými předpisy a Montrealskou úmluvou. Od svého vzniku pomohli více než 16 milionům cestujících. Společnost působí napříč 35 zeměmi a pomoc poskytuje v 17 jazycích.
Poslední zprávy z rubriky Letecká doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?