T-Mobile ve 3Q: Nárůst spotřeby dat o 43 % a další investice do budování optické a mobilní infrastruktury
Společnost T-Mobile představila své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, které přes situaci na trhu potvrzují silnou stabilitu společnosti. V meziročním srovnání opět výrazně vzrostla spotřeba dat a počet zákazníků stoupl na 6,4 milionu. T-Mobile nadále pokračuje ve významných investicích do mobilní i optické infrastruktury, aby zákazníkům mohl nabídnout co nejkvalitnější připojení a služby.
Spotřeba dat a rozvoj infrastruktury
Ve třetím čtvrtletí došlo k mírnému poklesu objemu provolaných minut (o 2,4 %) a naopak lehce vzrostl počet odeslaných SMS o 3,7 %. Na vyšší využití dat reagují i nové tarify, které reflektují aktuální potřeby uživatelů.
Nadále se zvyšuje spotřeba mobilních dat, která meziročně vzrostla o 43 %. T-Mobile si uvědomuje potřebu kvalitního vysokorychlostního připojení, proto pokračuje v rozšiřování své 5G a optické sítě. Ve srovnání s druhým čtvrtletím se počet fixních přípojek zvýšil o téměř 22 tisíc a pokrytí populace 5G sítě se zvýšilo o 8 %. Výstavba a rozšiřování pokrytí bude pokračovat i v tomto a následujícím roce.
„T-Mobile dlouhodobě investuje do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí, přičemž tyto investice dosahují průměrně 2 miliardy Kč ročně. Navzdory ne příliš příznivému ekonomickému vývoji na trhu, kdy již nyní víme, že zaostáváme za našimi plánovanými cíli, jsem velice rád, že můžeme pokračovat v investicích do modernizace infrastruktury, abychom zákazníkům mohli nabídnout co nejkvalitnější připojení a služby, kterým důvěřují. Jejich důvěry si velice vážíme, je pro nás závazkem,“ doplňuje Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.
Podpora koncových zákazníků
Ani letos o prázdninách nechyběla letní kampaň T-Mobile, díky níž mohli zákazníci využít novou porci dat, pokud svá původní již vyčerpali. Letní nabídka zaznamenala celkem 689 000 aktivací, přičemž v 75 % šlo o tarifní zákazníky. Velkou odezvu měl i dárek za vyčerpání dat v podobě magentového nepromokavého vaku, který z nabídky prodejen velmi rychle zmizel. Oblibu datování potvrzuje i fakt, že zákazníci, kteří využili letní akce, zvýšili svou spotřebu dat až o 70 %.
Během léta cestovali zákazníci T-Mobile hojně do zahraničí, kdy mezi nejnavštěvovanější země patřily v tomto pořadí Rakousko, Polsko, Německo, Slovensko a až na pátém místě Chorvatsko.
T-Mobile nadále pokračuje ve svých aktivitách na podporu ukrajinských občanů v ČR. Kromě integračních aktivit mohou nadále využít i zvýhodněné volání na Ukrajinu, kdy ve třetím čtvrtletí počet provolaných minut vzrostl meziročně 74x a návštěvníci z Ukrajiny na našem území spotřebovali 300x více dat.
Dárkem pro diváky T-Mobile TV bylo rozšíření obsahu díky získání obsahových práv a také převod na HD signál. T-Mobile se zároveň stal první společností třetí strany, která do své nabídky zařadila CANAL+ a tedy i oblíbenou Premier League.
T-Business divize a privátní sítě
T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje i na výstavbu privátních 5G sítí pro univerzity a průmysl. V září tohoto roku úspěšně spustil svou první privátní 5G síť v komerčním provozu u společnosti KVADOS, která se specializuje na softwarová řešení v oblasti logistiky.
Na zjednodušení firemní komunikace se zákazníky cílí služba Rich Business Messaging, kterou nabídl T-Mobile jako první operátor v ČR. Firmy díky ní mohou se zákazníky komunikovat v reálném čase pomocí zabezpečených zpráv, bez nutnosti využívat aplikace třetích stran.
Zaměstnanci a podpora edukace
Letošní školní rok T-Mobile rozšířil spolupráci o další střední a vysoké školy, zaměřené primárně na oblasti IT a ICT. Spolupráce probíhá ryze prakticky, formou např. hackatonů, spoluprací na tzv. T-Day (event pro studenty středních a vysokých škol) nebo formou dlouhodobých stáží v T-Mobilu. Firma nezapomíná ani na rozvoj zaměstnanců a vlastních talentů. Na roky 2022 a 2023 spustila dva programy - Talent Pool a program T-Challengers. Cílem je dát zaměstnancům příležitost pracovat na zajímavém projektu nebo mít mentora z řad Management Boardu.
ESG aktivity
I ve třetím čtvrtletí pokračoval T-Mobile v naplňování své ESG strategie. Dobrovolnické projekty podpořil spolu s Deutsche Telekom v rámci iniciativy What We Value. Globální platforma se zaměřila na projekty mladých dobrovolníků a bodovaly v ní i české neziskové organizace, které si odnesly podporu v hodnotě 70 tisíc eur a 200 000 Kč.
V reakci na stále rostoucí počet online podvodů se T-Mobile jako digitální leader zaměřil i na téma bezpečí na internetu. Ve spolupráci s Policií ČR a Ministerstvem vnitra spustil edukační kampaň Klik pro klid, která zahrnula sérii školení a online podporu bezpečného chování na internetu se zaměřením na silná hesla a mobilní platby.
Finanční ukazatele a investice
V meziročním srovnání zaznamenal T-Mobile růst tržeb, které se vyšplhaly na 22,1 miliardy Kč a v meziročním srovnání tak vykázaly růst o 5,1 %. Stabilní hospodaření potvrdil i ukazatel EBITDA, který vzrostl o 2,9 %.
Mobilní služby T-Mobile využívalo ve třetím čtvrtletí již 6,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 2,4 %. Mírně poklesl počet zákazníků využívajících předplacené karty a o 3,6 % vzrostl podíl tarifních zákazníků. Vysokorychlostní připojení využívá 421 000 zákazníků a o 10 %, na 231 000, stoupl počet uživatelů T-Mobile TV.
Zákazníci |
Q3 21 |
Q3 22 |
Meziroční změna |
(v tis.) |
(v tis.) |
(zaokrouhleno) | |
Zákazníci – mobilní služby |
6 259 |
6 409 |
2,4 % |
Tarifní |
3 702 |
3 837 |
3,6 % |
Předplacené karty |
1 973 |
1 946 |
-1,4 % |
M2M |
584 |
626 |
7,2 % |
Noví zákazníci – mobilní služby |
81 |
112 |
38,3 % |
Tarifní |
95 |
113 |
18,9 % |
Předplacené karty |
-48 |
-33 |
31,3 % |
M2M |
34 |
32 |
-5,9 % |
Zákazníci – pevný broadband |
383 |
421 |
9,9 % |
Zákazníci – TV |
210 |
231 |
10,0 % |
Spotřeba | |||
Minuty (milion) |
9 984 |
9 746 |
-2,4 % |
SMS (milion) |
3 646 |
3 780 |
3,7 % |
Data (TB) – mobilní síť |
190 833 |
272 856 |
43 % |
Data (TB) – konvergované služby |
399 758 |
481 940 |
20,6 % |
Finanční ukazatele | |||
(v milionech Kč) | |||
Celkové tržby[1] |
21 039 |
22 117 |
5,1 % |
EBITDA After Lease |
8 963 |
9 223 |
2,9 % |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna