Česko je dobrá obchodní značka, málokdo se ale o ni stará
Název naší země může v zahraničí fungovat jako kvalitní obchodní značka, stát se ale o ni málo stará a špatně ji propaguje. Shodli se na tom účastníci panelové diskuze „Česko jako brand“, kterou na okraj letošního ročníku Designbloku pořádala Asociace českého průmyslového designu (AČPD) společně s iniciativou Druhá ekonomická transformace.
Panelová diskuze „Česko jako brand“
Název naší země může v zahraničí fungovat jako kvalitní obchodní značka, stát se ale o ni málo stará a špatně ji propaguje. Shodli se na tom účastníci panelové diskuze „Česko jako brand“, kterou na okraj letošního ročníku Designbloku pořádala Asociace českého průmyslového designu (AČPD) společně s iniciativou Druhá ekonomická transformace.
Národní brand jednoznačně pomáhá v exportu a vytváří vysokou přidanou hodnotu. Jak ve svém příspěvku připomněla hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská, jsou to právě nehmotná aktiva, která navyšují hodnotu firmy, ale i celého hospodářství. „Společnosti, které staví na svém brandu, se zhodnocují a jsou celkově stabilnější. Dobrá značka je tak odolnější ekonomickému vývoji,“ zdůraznila.
Martin Wichterle, předseda představenstva AČPD a majitel společností Wikov, Bomma a Rückl, vidí vedle ekonomických přínosů českého brandu v podobě vysoké přidané hodnoty také emoční stránku spojenou s očekáváním kvality a spokojenosti. Připomněl země, kterým se takový „lovebrand“ podařilo vytvořit. Estonsko je vnímáno jako nejpokročilejší digitální společnost v Evropě, podobně je Kostarika zase spojována s turistickým rájem. Podle Wichterleho přitom nemusí jít o nákladné PR akce, například Vídeň postavila svůj brand na promyšlené virální kampani na sociálních sítích.
Česko se může prosadit jako úspěšná obchodní značka ovšem jen za předpokladu, že brand nebudou propagovat pouze firmy samotné, ale zaštítí je také stát. K tomu je ovšem třeba, aby se vytvořila jednotná koncepce, která přetrvá změny politických změn a nálad. Náměstek ministra zahraničních věcí Martin Dvořák, který předsedá Komisi pro jednotnou prezentaci Česka, připomněl nešťastný příklad kampaně „The Czech Republic: The Country for the Future“ z roku 2019, která byla právě takovým neuváženým výkyvem.
K dobré prezentaci Česka jako značky je podle účastníků diskuze třeba právě kontinuita. „Propagace národního brandu by ze strany státu měla mít přesah a životnost, ne se vázat na politická rozhodnutí,“ myslí si Kateřina Kadlecová, majitelka firmy USSPA a místopředsedkyně představenstva AČPD. „Potřebujeme stabilní tým, který přesáhne jedno volební období,“ doplnil ji Martin Wichterle.
Nejprve je ale třeba najít širokou shodu, jaké hodnoty, a především jaký název by národní značka měla mít. Jednoslovné pojmenování Česko, pod nímž je naše země zapsaná mimo jiné v OSN nebo NATO, preferují i členové AČPD, kteří se konference zúčastnili.
Díky našim firmám o nás ví celý svět
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Justice.cz - obchodní rejstřík
- Výpis z obchodního rejstříku - rejstřík firem
- Česko je dobrá obchodní značka, málokdo se ale o ni stará
- Výsledek penzijní reformy je nejistý, Česko se bez ní ale neobejde
- newstream.cz: Ruská odveta za sankce může být pro Česko nepříjemná, ekonomika ji ale ustojí. Problematiku komentuje Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka AMSP ČR
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory