Spotřebitelské výdaje jsou tím nejmenším problémem společnosti Nike
Společnost Nike vykázala tržby, které překonaly očekávání. Její strategie přímého prodeje spotřebitelům se nadále vyplácí, když tržby meziročně vzrostly o 9 %, protože se zbavila závislosti na velkoobchodních partnerech.
Investoři se mohli obávat, že spotřebitelé přestanou utrácet, ale není tomu tak. Problémy společnosti Nike naopak pramení ze záležitostí, které jsou mimo její kontrolu, jako jsou dodavatelské řetězce a výluky. Na jejím největším trhu, v Číně, došlo v důsledku výluk k meziročnímu poklesu tržeb o 16 %, což představuje kolísání tržeb po zbytek roku. Kromě toho se hrubé marže snížily v důsledku vyšších přepravních nákladů, propagačních aktivit a měnových vlivů, zatímco zásoby meziročně vzrostly o 44 %.
Hodnota akcií od začátku
roku klesla o 43 % a případné oslabení v průběhu after-hours obchodování by
investoři mohli považovat za příležitost k nákupu jedné z nejsilnějších značek
na světě se slevou, protože prodeje zůstávají relativně silné.“
Josh Gilbert, analytik trhů společnosti eToro
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři