Akcie sportovních potřeb: Jak si vedou adidas, Puma a Nike v roce 2022?
Akcie sportovních potřeb jsou pro investory zajímavé zejména pro svůj dlouhodobý růst. Firmy adidas a Nike z prodeje fotbalových produktů dosahují miliardových tržeb.
V době významných mezinárodních turnajů v kopané je poptávka po těchto produktech navíc mnohem vyšší. A právě na podzim se odehraje mistrovství světa ve fotbale v Kataru.
Sportovní průmysl zažívá dlouhodobý růst
Poptávka po značkovém oblečení pro sport a volný čas nadále roste, díky čemuž odvětví sportovních potřeb vykazuje v posledních desetiletích impozantní stabilní růst. Sport a fitness jsou v módě a sportovní oblečení se těší stále větší oblibě.
Nike, adidas, Puma a další tradiční výrobci z tohoto dlouhodobého trendu pochopitelně těží. Prodej sportovního vybavení, jako jsou míče nebo tenisové rakety, přitom téměř ustoupil do pozadí a na obratu se podílí jen relativně zanedbatelnou částí.
Společnost Under Armour a Luluemon Athletica (výrobce oblečení pro jógu) nám ukazují, že i mladé značky se mohou během několika let stát velmi populárními. Na světové úrovni se prosadil například i švýcarský výrobce běžeckých bot On nebo asijská firma Anta Sports.
Firma adidas očekává za rok 2022 tržby ve výši €1,3 mld.
Společnost adidas AG (ADS) je po společnosti Nike druhou největší společností na světě vyrábějící sportovní potřeby. Byla založena v roce 1949 a od roku 1998 je kótována na burze DAX. Nabízí široký sortiment výrobků, včetně sportovní obuvi, oblečení a doplňků.
Společnost adidas poskytuje vhodné vybavení pro sport a volný čas vrcholovým i amatérským sportovcům. Je sponzorem mnoha známých sportovních klubů a sportovců. Například v oblasti fotbalu sponzoruje kluby FC Bayern, Manchester United, Real Madrid nebo Juventus Turín.
Čísla adidas jsou docela slušná. V uplynulém roce 2021 vzrostly tržby o +7 % z 19,8 miliardy EUR na 21,2 miliardy EUR ve srovnání s předchozím rokem. Zisk na akcii se zároveň zvýšil o +393 % z 2,21 EUR na 10,90 EUR. Před několika dny však společnost vydala varování ohledně obratu a zisku za rok 2022. Namísto původně očekávaného nárůstu obratu o +11 % až +13 % se očekává růst pouze ve středním až vysokém jednociferném procentuálním rozmezí. Očekávaný zisk ve výši 1,3 miliardy EUR rovněž výrazně zaostane za prognózami. Ty počítaly s 1,8 až 1,9 miliardami EUR. Pro rok 2021 byla dividenda stanovena na 3,30 EUR. Předpokládá se, že v nadcházejícím roce zůstane buď stejná, nebo se zvýší jen o několik centů.
Zvláště negativní dopad měl slabší vývoj v Číně. V důsledku opakovaného uvalení restrikcí kvůli COVID-19, se zde sportovní průmysl zotavuje mnohem pomaleji, než se očekávalo.
Akcie adidas v září 2021 dosáhly nejvyšší hodnoty přes 336 EUR. Od té doby klesly někdy i o více než polovinu. Současná cena akcií by již měla plně zohledňovat slabé prognózy. Nyní je na společnosti, aby opět poskytla pozitivní zprávy a čísla. Mistrovství světa ve fotbale v Kataru by k tomu mohlo poskytnout příležitost. A znovu dodat vítr do plachet.
Tržby Nike za finanční rok 2022 se odhadují na $50,5 mld.
Nike (NKE) je odvěký rival společnosti adidas. Společnost byla původně založena v roce 1964 pod názvem Blue Ribbon Sports. Vyvíjí, navrhuje a prodává sportovní obuv, oblečení, vybavení, výrobky a doplňky pro volný čas a životní styl. Firma sídlí v Beavertonu. Společnost Nike je zastoupena v indexu Dow Jones. Stejně jako adidas je i tato americká značka sponzorem mnoha sportovních hvězd.
V posledních třech letech se společnosti Nike podařilo zvýšit tržby v průměru o +7 % a zisk o +18 %. Naposledy firma dosáhla ve finančním roce 2021/22 tržeb ve výši 46,8 miliardy USD (+5 %) a zisku 3,75 USD na akcii (+5 %). Pro současný finanční rok, který končí na konci května 2023, očekávají analytici tržby ve výši přibližně 50,5 miliardy USD (+8 %) a zisk 3,76 USD na akcii. Což je zhruba stejná hodnota. Tržní konsensus pro příští rok 2023/24 předpokládá tržby ve výši 55,5 miliardy USD a zisk 4,57 USD na akcii.
Na konci roku 2021 akcie Nike dosahovaly maxima na úrovni 158 USD. Od té doby značně ztratily. Ale ne tolik, jako konkurenční adidas.
Puma je od roku 2021 kótována na burze DAX
Společnost Puma (PUM) z Herzogenaurachu založil v roce 1948 Rudolf Dassler. Jde o bratra zakladatele společnosti adidas Adolfa Dasslera. Čtvrtý největší výrobce sportovních potřeb na světě je od podzimu 2021 kótován na burze DAX. Jako všestranná sportovní značka nabízí Puma také široký sortiment sportovního oblečení, obuvi, doplňků a vybavení. Společnost sponzoruje známé fotbalové kluby (Manchester City, AC Milán nebo Feyenoord Rotterdam).
V uplynulém roce 2021 zvýšila společnost Puma svůj obrat o 31 % z 5,2 miliardy EUR na 6,8 miliardy EUR. Současně došlo ke čtyřnásobnému zvýšení zisku na akcii z 0,53 EUR na 2,07 EUR. Tržní konsensus pro stávající finanční rok 2022 počítá s tržbami ve výši 8,1 miliardy EUR (+19 %) a ziskem 2,66 EUR na akcii (+29 %). V roce 2023 analytici očekávají tržby ve výši 8,9 miliardy EUR (+10 %) a zisk 3,30 EUR na akcii (+24 %). Akcie Puma od svého historického maxima 115 EUR na konci roku 2021 značně ztratily.
Hledáte tipy a analýzy nejlepších světových akcií a ETF?
Tituly, které se nyní vyplatí sledovat, akcie zralé na proražení nebo odraz. Každé úterý Vám zašleme aktuální analýzu 4 světových akcií a jednoho ETF. To vše včetně konkrétních úrovních vstupů a výstupů pro Váš obchod. Přihlaste se k investičnímu newsletteru Breakout trader a získejte ihned analýzu akcií a ETF na tento týden.
Upozornění: Všechny úrovně vstupů i výstupů z obchodů vychází z osobních strategií autorů newsletteru a mají pouze informativní charakter. Neměly by být chápány jako specifická nákupní a prodejní doporučení, ale jako podklad pro další analýzu se zohledněním Vašich investičních možností a zkušeností. Ujistěte se, že znáte podmínky investičního newsletteru.
---------
Investování zahrnuje riziko. Celková ztráta může převýšit vklad.
Ondřej Likeš
Ondřej Likeš se finančním trhům se věnuje od roku 2011. Začal s intradenním obchodováním na forexu. Přes komoditní spready a trading komodit se dostal až k opčním strategiím. Společně s nimi v současné době také obchoduje US akciové indexy. Za nejdůležitější považuje dobrý money management a konzistenci. Jako zkušený account manager v LYNX pomáhá zejména firemním klientům. Ondřej také připravuje vzdělávací články a webináře, které investorům pomáhají posunout obchodování na burze na vyšší level.
LYNX
Přerostli jste svého brokera? Hledáte širokou nabídku produktů a služeb pro váš trading? Posuňte své investování na vyšší úroveň s LYNX. Obchodujte akcie, opce, forex, ETF, futures a další instrumenty. Využijte výhod stabilních a pokročilých platforem pro PC, tablet i mobil. Online broker LYNX nabízí globální obchodní příležitosti a klientskou podporu od investičních specialistů v českém jazyce.
Poslední zprávy z rubriky Okénko investora:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?