Díky automatizaci dosáhl e-shop Grizly.cz meziročního nárůstu tržeb z e-mailingu o 40 %
Oříškové království Dominika Píchala patří v současné době k jedné z nejrychleji rostoucích firem v Česku. Společnost Grizly.cz ročně prodá ořechy za skoro půl miliardy korun. Nepotřebuje k tomu kamenné prodejny, stačí e-shop a povedená marketingová strategie. Do té už třetím rokem patří také e-mailingové kampaně, které v roce 2021 tvořily 15 % obratu.
Z toho jedna třetina tržeb z e-mailingu e-shopu Grizly.cz v loňském roce pocházela z automatických kampaní. Došlo tak k meziročnímu nárůstu tržeb z e-mailingu o neuvěřitelných 40 %. E-mailing spravuje od roku 2019 na platformě Ecomail.cz za pomoci agentury Promogen specializující se na e-mail marketing.
„Na Ecomailu si ceníme přehledného prostředí v češtině, ve kterém si vše včetně automatizací můžeme jednoduše obsluhovat sami. A pokud potřebujeme něco dohledat, sáhneme po nápovědě, která je výborně zpracovaná. U sofistikovanějších kampaní dobře funguje spolupráce s agenturou Promogen,” vysvětluje Dominik Píchal, zakladatel společnosti Grizly.cz, který se řadí k jednomu z největších středoevropských e-shopů s ořechy, sušeným ovocem a semínky.
Vzhledem k vysoké návratnosti a nízkým nákladům je e-mail marketing podle spousty marketingových manažerů a ředitelů stále nejefektivnější formou digitální komunikace. „Dlouhodobě se nám potvrzuje, že pokud máte správně nastavený e-mailing, dokážete lépe vydělávat, získávat nové zákazníky i budovat povědomí o vaší značce,” dodává Jakub Stupka, zakladatel platformy Ecomail.
Budoucnost úspěšného e-mailingu se však v poslední době skrývá především v automatizaci, personalizaci, segmentaci i testování, a to vše jen na základě dat a chování uživatele. Výhodou automatických e-mailingových kampaní je jejich vysoká rentabilita a významně vyšší míra odezvy než u kampaní klasických. To se projevilo i u oříškového giganta, který jich v roce 2021 vyzkoušel hned několik.
Mezi ty nejefektivnější patřila sleva na první nákup, v rámci které Grizly.cz posbíral více než 14 tisíc kontaktů s 20% konverzním poměrem. Vyplatilo se jim zároveň nastavit odesílání e-mailů s produkty, které si uživatel na webu prohlédl, ale nenakoupil. Díky tomu došlo k nárůstu počtu objednávek o více než tisícovku. Také přání k narozeninám posílila konverzní poměr o celých 18 %.
Zatímco tak ještě v roce 2019 společnost Grizly.cz balila oříšky a mandle na kuchyňské váze, dnes denně odbaví přes dva a půl tisíce objednávek, což dělá skoro třicet tun zboží. Firma nyní zaměstnává 130 lidí a momentálně se snaží expandovat do Polska i Maďarska.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Koronavirus aktuálně - denní nárůst nakažených COVID-19
- Inflace - 2020, míra inflace a její vývoj v ČR , Meziroční inflace v %
- Příspěvek na péči 2024 - kalkulačka: výška příspěvku na péči zůstává stejná jako v roce 2022 a díky inflaci si za příspěvek poživatelé pořídí méně slu
- Díky automatizaci dosáhl e-shop Grizly.cz meziročního nárůstu tržeb z e-mailingu o 40 %
- Němečtí producenti automobilů dosáhly výrazných nárůstů tržeb díky exportům do USA
- Skupina Kofola za první pololetí zvýšila tržby o 3,4 %, největší nárůst tržeb hlásí Adriatický region
- Služby - vývoj tržeb ve službách v ČR, 2020, Meziroční vývoj maloobchodních tržeb v %
- Průmysl - vývoj průmyslových tržeb v ČR, 2021, Meziroční vývoj tržeb v průmyslu v %
- Služby - vývoj tržeb ve službách v ČR, 2018, Meziroční vývoj maloobchodních tržeb v %
- Služby - vývoj tržeb ve službách v ČR, 2019, Meziroční vývoj maloobchodních tržeb v %
- Služby - vývoj tržeb ve službách v ČR, 2017, Meziroční vývoj maloobchodních tržeb v %
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
?