Pivo, šťávy i proteiny - čeští potravináři zaujali na veletrhu v Kanadě
Pivo, šťávy i proteiny. Čeští potravináři zaujali na veletrhu v Kanadě
SIAL je největší potravinářský veletrh v Kanadě a tradičně má velký potenciál. Po dvou zrušených ročnících se tu letos v dubnu představilo i několik českých firem v rámci národního stánku. Potvrdilo se, že Kanaďané mají zájem nejen o tradiční pivo, ale i o zdravou výživu.
Ilustrační foto: Budějovický Budvar
Veletrh SIAL se konal v kongresovém centru v Montréalu, hlavním městě největší a jediné plně frankofonní provincii Québec, která jako druhá nejlidnatější provincie Kanady nabízí řadu příležitostí v potravinářství. Přes stále nejistou dobu a negativní finanční dopady pandemie si na něj našlo cestu přes 700 vystavujících, včetně šesti českých firem. Jejich účast a možnost prezentace na národním stánku byla úspěšně realizována za finanční podpory Ministerstva zemědělství ČR jako projekt ekonomické diplomacie PROPED.
Česká účast v Kanadě šla ruku v ruce s mapou globálních oborových příležitostí, podle které patří zemědělsko-potravinářský sektor v Kanadě mezi jeden z nejperspektivnějších sektorů. Cílem české účasti bylo využít kanadské rostoucí poptávky mimo jiné po zdravé výživě, organických produktech a obecné snaze k větší diverzifikaci dodavatelů a přeorientování se i na evropský trh a jeho subjekty.
Pro většinu českých firem, které byly na národním stánku prezentovány, nabídl veletrh první příležitost seznámit se s kanadským trhem, který je v oblasti potravin a potravinových výrobků poměrně specifický. Jednou z výjimek byl Budvar z Českých Budějovic, zastoupený místním zástupcem – Czechvarem. I díky němu bylo kolem českého stánku pořád rušno. A o to přesně šlo, nalákat k českým firmám co nejvíce lidí. Mnoho návštěvníků české pivo znalo a bylo pro ně skvělou zprávou, že ho najdou téměř v každé kanadské provincii včetně Québecu (v každé totiž platí jiná pravidla pro dovoz alkoholu). Velkou odezvu měla také výčepní zařízení firmy Lindr, která byla na stánku díky naraženému sudu Budvaru přímo v akci. Pár milovníků piva se nechalo dokonce na místě slyšet, že si do domácnosti jeden kus z vlajkové řady nabídky společnosti pořídí. Představa, že si nemusí k sudu piva zajišťovat plný kbelík ledu, byla až moc lákavá.
Nákupčí zaujaly bioprodukty
Někteří návštěvníci, respektive nákupčí, měli konkrétní zájem o spolupráci a dovoz vystavovaných produktů a se zástupci daných firem si domluvili v rámci tzv. Hosted Buyer Program schůzku, během níž mohli prodiskutovat detaily možné spolupráce. Distributor z Britské Kolumbie měl zájem o české organické produkty a je v jednání s výrobci zeleninových proteinů Fit-day a organických čajových extraktů Fluidum. Velmi zajímavě zněla i poptávka kanadského prodejce kávy a čaje, který dodává nápoje do hotelových řetězců či restaurací. Pozadu nebyl ani distributor Kampotského pepře pepperfield, o nějž projevily zájem firmy i z Mexika či Indie, nebo skvělá šťáva Verjus vinařství Ludwig, která se hodí do kuchyní restaurací i domácností. Kdo neměl zrovna chuť na pivo, mohl ochutnat jejich kyselou šťávu z hroznů.
SIAL Canada je jediným národním veletrhem, který nabízí pod jednou střechou kompletní sortiment potravinářských výrobků a je vhodný pro kohokoliv, ať už pracuje v maloobchodě, cateringu nebo zpracovatelském průmyslu nebo jen hledá nové a inovativní výrobky či regionální speciality z celého světa. Potravinářství se díky pandemii výrazně změnilo, a to ať už se jedná o koncentraci trhu, příchod nových hráčů, či změnu spotřebitelských návyků s rostoucím důrazem na digitalizaci a personalizaci. Účastníci proto uvítali velmi zajímavý obsah, včetně programu pro nákupčí, sérii konferencí či speciální networking.
Národní stánek byl vidět
Vzhledem ke komplikovanosti trhů jednotlivých kanadských provincií bylo užitečné se na veletrhu potkat například i s kanadskými konzultanty, kteří znají specifika místního trhu a mohou v případě potřeby poradit či pomoci. Akce dobře posloužila i pro promo samotné České republiky. Vedle obrovského stánku Turecka, prezentace amerických států a silného španělského zastoupení měla Česká republika jako jedna z mála zemí svůj národní stánek, který umožnil lepší prezentaci celého našeho regionu.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ottawě
FOTOGALERIE
Několik českých firem se na veletrhu SIAL Canada představilo v rámci národního stánku. Foto: Velvyslanectví ČR v Ottawě
Díky našim firmám o nás ví celý svět
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?