Praha 5 znovu volá po koordinátorovi dopravních staveb. Oprava Barrandovského mostu ji fatálně zasáhne
Oprava jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v metropoli zásadně omezí dopravu páté městské části především v lokalitě Smíchova a jeho širšího okolí. Vedení Prahy 5 tak znovu upozorňuje na nedostatečnou komunikaci hlavního města s městskými částmi, kterých se rozsáhlé dopravní stavby bezprostředně dotýkají.
„Vše se dá zvládnout tak, aby dopady na běžný život Pražanů byly v rámci možností co nejmenší. Nikdo nezpochybňuje nutnost prováděných oprav včetně rekonstrukce Barrandovského mostu. Ale zásadně postrádáme dlouhodobější komunikaci, a hlavně koordinaci s dotčenými městskými částmi. Nakreslit u kancelářského stolu sérii oprav umí každý, ale domyslet veškeré dopady už tak snadné není. Stejně jako kolegové z dalších městských částí jen říkáme, že „víc očí, víc vidí“. Ale říkáme to léta marně,“ vysvětluje postoj Prahy 5 starostka Renáta Zajíčková (ODS).
Naráží tak mimo jiné i na opravu kolejového svršku křižovatek na Andělu, která probíhala od konce března celý měsíc. Běžně jsou přitom takto rozsáhlé zásahy do dopravní infrastruktury plánované na období letních prázdnin. Mimo to začaly i přípravné a doprovodné práce na vratné rampě u Lihovaru či úprava sjezdu k Modřanské ulici, které samy o sobě výrazně komplikují dopravu na území celé městské části. Teď se k tomu přidá i omezení provozu na Barrandovském mostě. K tomu ještě nezřídka probíhají opravy či rekonstrukce v ulicích objízdných tras, jako je tomu například v ulici Kováků.
„Několik let voláme po zřízení funkce koordinátora dopravních staveb, který by měl jediný, ale zásadní úkol. Plánovat veškeré dopravní stavby a úpravy tak, aby se v maximální možné míře udržela alespoň nějaká únosná průjezdnost Prahy. Člověk, který by byl spojkou mezi hlavním městem, městskými částmi a dalšími společnostmi jako jsou TSK, PVK a Dopravní podnik HMP. Jednu takovou funkci by magistrát určitě ještě zvládnul „uživit“ a na rozdíl od řady jiných by se to i vyplatilo,“ doplňuje zastupitel MČ Praha 5 a předseda výboru dopravy Jan Panenka (ODS).
Zástupci páté městské části doufají, že alespoň samotnou rekonstrukci Barrandovského mostu dokázalo vedení Prahy společně s Technickou správou komunikací technicky připravit tak, aby nedošlo k prodloužení plánovaného termínu ukončení oprav. Ty by měly trvat přesně 110 dní.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
21.06.2024 Ceny nových iPhonů letí dolů. Teď jsou v…
21.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Apple se stává první značkou s celosvětovou hodnotou 1 bilion dolarů
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejlepší okamžik na tankování? Připlatíme si v létě za benzín i naftu?
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Richard Bechník, Swiss Life Select
Marek Pokorný, Portu