Škoda Auto dál posiluje své postavení na tureckém trhu
ŠKODA AUTO DÁL POSILUJE SVÉ POSTAVENÍ NA TURECKÉM TRHU
Vozy Škoda jsou v Turecku stále populárnější. Za rok 2021 se automobilce, za pomoci místního importéra Yuce auto, podařilo navýšit tržní podíl i vylepšit své postavení ve skupině top 10 nejprodávanějších aut v zemi. Ve svých kategoriích sklízí u tureckých spotřebitelů největší úspěchy vozy Superb a Kodiaq.
Ilustrační foto: Shutterstock
Českému výrobci automobilů se v Turecku od roku 2015 daří navyšovat tržní podíl, který v roce 2021 stoupl na 4,5 %. To z automobilky učinilo 9. nejprodávanějšího výrobce v zemi. Těchto čísel bylo dosaženo prodejem více než 25 tisíc automobilů. Dle údajů místního distributora mohla být čísla ještě větší, jelikož za první pololetí 2021 bylo prodáno 17,5 tisícu vozů a podobná poptávka byla i ve druhé polovině roku. Výroba ovšem nebyla schopna, zejména kvůli problémům s dodávkami polovodičů, plně uspokojit potřeby místního trhu.
Automobilce se také od poloviny roku 2020 podařilo postupným představováním nových modelů na trh (Scala, Kamiq a nová Octavia), pokrýt až 92 % produktového portfolia z celkové tržní poptávky. Zde stojí za zmínku upozornit na úspěchy typů Superb a Kodiaq, oba totiž mají ve svých segmentech tržní podíl nad 16 % (16,1 % pro Superb a 16,6 % pro Kodiaq). Vozy Škoda tak zaznamenávají úspěchy zejména ve vyšších cenových kategoriích.
Pro rok 2022 plánuje Škoda v Turecku uvedení dvou nových typů aut – v březnu bude představena nová generace vozů Fabia a v dubnu přijde řada na nový typ vozů Karoq. Škoda také plánuje pracovat na rozšíření své sítě prodejních míst v zemi, kterých je v současnosti 48, a otevřít nový autosalon v Aydinu, čímž by podle odhadů mohlo dojít k navýšení tržního podílu v zemi až o 0,5 %. V plánu je také rozšíření počtu servisních míst v zemi, kterých je v současnosti 54.
Pavel Daněk, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ankaře
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři