Letos chce Královehradecký kraj do silnic investovat půl druhé miliardy
Na obnovu krajské silniční sítě, tedy silnic II. a III. třídy a mostů, by letos mohlo jít až 1,48 miliardy korun. Daří se tak udržet trend posledních pěti let, během nichž Královéhradecký kraj do dopravní infrastruktury investoval okolo miliardy korun ročně.
„Představuje to modernizaci padesáti kilometrů silnic a deseti mostů. Vedle celkových rekonstrukcí budeme opět provádět i souvislé opravy, takže objem prostředků určených do dopravní infrastruktury bude ještě vyšší,“ říká hejtman Martin Červíček.
Také letos je nejvýznamnějším zdrojem financování u nových i přecházejících staveb Integrovaný regionální operační program (IROP). Významné prostředky poskytne také Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a prostředky uvolněné státem v rámci podpory průmyslové zóny Solnice-Kvasiny.
K nejvýznamnějším stavbám zahajovaným v roce 2022 patří třetí etapa rekonstrukce silnice II/285 Jaroměř – Nové Město nad Metují, další etapa rekonstrukce silnice II/300 Trutnov – Babí – Královec a druhá etapa rekonstrukce silnice II/280 z Libáně přes Dětenice směrem na hranice se Středočeským krajem. Uvedené stavby jsou financované z IROP. Ze SFDI bude financována revitalizace takzvaných polských mostů na silnici II/296 do Pece pod Sněžkou. Letos zde má být prostavěno okolo 180 milionů korun. Významnou investicí je také druhá etapa stavby obchvatu Opočna. V rámci rozvoje okolí průmyslové zóny na Rychnovsku se tu má letos prostavět sto milionů korun.
„Kromě kompletních rekonstrukcí zadaných stavebním firmám provedou pracovníci společnosti Údržba silnic Královéhradeckého kraje množství drobných výsprav. Vyčleněno je na to 108 milionů korun. Dalších 48 milionů půjde na souvislé opravy a investice souběžné s rekonstrukcí vodárenské infrastruktury a osm milionů je určeno na pokládku mikrokoberců,“ doplňuje radní Václav Řehoř odpovědný za oblast dopravy a majetku.
V loňském roce investoval kraj do svých komunikací přes 700 milionů korun. Zahájil 28 nových staveb a stejný počet jich dokončil. Po pěti stavbách přešlo z roku 2020 a do roku letošního. Vloni tak kraj zrekonstruoval 44 kilometrů silnic a 6 mostů. Průměrná cena rekonstrukce jednoho kilometru silnice včetně mostů byla 16,25 milionu korun.
Královéhradecký kraj spravuje zhruba 3 300 kilometrů silnic II a III. třídy.
Do silnic v Královéhradeckém kraji bude významně investovat také stát prostřednictví Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Pokračovat bude stavba obchvatu Doudleb nad Orlicí (I/11, cca 85 mil. Kč, celková cena stavby 179 mil. Kč) a začnou se stavět obchvaty Jaroměře (I/33, cca 250 mil. Kč, celková cena stavby 824 mil. Kč) a Nové Paky (I/16, cca 400 mil. Kč, celková cena stavby 1 583 mil. Kč).
Vedle toho má ŘSD připraveno 29 staveb v projekční hodnotě půl miliardy korun. Na údržbu silnic první třídy vynaloží letos dalších zhruba 230 milionů korun.
Soubory ke stažení
- mapa (pdf, 5396 kB, 16.2.2022)
- prezentace (pptx, 540 kB, 16.2.2022)
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?