Rakousko: Vídeň zavádí zóny krátkodobého parkování po celém městě
Vídeň zavádí zóny krátkodobého parkování po celém městě
18.01.2022 / 11:30 | Aktualizováno: 18.01.2022 / 11:56
Od 1. března 2022 dojde ke změně parkovacího systému ve Vídni. Ve všední dny bude parkování možné jen s parkovacím lístkem, popř. parkovací kartou pro rezidenty, výjimku tvoří řídce obydlené či průmyslové oblasti. Zároveň se mění max. doba stání, cena za parkování bude na celém území města jednotná. Vídeňský magistrát si od tohoto kroku slibuje větší počet volných parkovacích míst, snížení silničního provozu a zlepšení života obyvatel a vysílá tak jasný signál, že to se zelenou politikou města myslí vážně. Očekává se, že Vídeň bude disponovat cca 470 000 zpoplatněnými parkovacími místy pro vlastníky parkovacích karet nebo pro osoby se zakoupeným parkovacím lístkem. Omezení osobní dopravy má v rakouské metropoli snížit hluk, znečištění ovzduší a v neposlední řadě uvolnit plochy pro jiné využití. Město věří, že tak napomůže ke zlepšení životní kvality obyvatel a jejich životního prostředí.
Obyvatelé Vídně si mohou zakoupit parkovací kartu za měsíční poplatek 10 EUR (+ správní poplatek) a neomezeně tak parkovat ve své městské části. Parkovací kartu lze zakoupit online, ale i fyzicky na úřadech města. Parkování mimo vlastní bydliště či pro návštěvníky Vídně bude možné od pondělí do pátku mezi 9:00 až 22:00 hod. (mimo svátky) pouze s parkovacím lístkem, přičemž max. doba stání je stanovena na 2 hod. V nákupních ulicích mohou platit odlišné předpisy, je nutné se řídit místními dopravními značkami. Ve všech zónách krátkodobého parkování je možné využít zdarma parkovacího lístku na 15 min., tento však nelze kombinovat s dalšími parkovacími lístky. Parkovací lístky jsou k dostání v trafikách, v automatech na cigarety, na čerpacích stanicích, v automatech na jízdenky Wiener Linien či prostřednictvím mobilního telefonu. Během týdne je výhodné využít garáží Park&Ride (P+R), které se nachází na okrajích města a jsou dostupné metrem.
Tato změna se výrazně dotkne okolních spolkových zemí jako je Dolní Rakousko nebo Burgenland, odkud většina pendlerů denně do Vídně dojíždí. Autem, vlakem nebo autobusem se každý den do hlavního města a zpět přepraví kolem 270 000 osob, osobní auto využívá cca 60 %. Po zavedení zpoplatněného parkování tak přesune Vídeň problém s parkovacími místy do Dolního Rakouska, kde bude většina pendlerů přestupovat na veřejnou dopravu. Dolní Rakousko přislíbilo výstavbu nové infrastruktury pro veřejnou dopravu a snaží se o její zatraktivnění.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?