Spolupráce Ford Motor Company se společností Riviana nebyla úspěšná
Společnost Ford Motor Company investovala 500 mil. USD do výroby elektrických nákladních vozidel startupu Rivian Automotive. V souvislosti s investicí oznámil Ford plány na stavbu elektrického vozidla (EV) založeného na automobilové platformě Rivian.
Jako finanční investice přinesl podíl Rivianu Fordu obrovské zisky. Strategický aspekt investice se však rozpadl, protože obě společnosti již neplánují spolupracovat na vývoji vozidel. Vzhledem k tomu, že akcie Rivianu se obchodují za velmi vysokou cenu, a to i po prudkém poklesu z jejich listopadového maxima, měl by se Ford pokusit své akcie Rivian prodat v roce 2022.
Před pandemií Ford plánoval postavit crossover se značkou Lincoln na platformě Rivian, který by doplňoval elektrická vozidla, která měla být vyvíjena zcela interně. Tento projekt byl však v dubnu 2020 zrušen. Poté ale obě společnosti oznámily, že vyvinou další vůz Ford na platformě Rivian.
Bohužel Ford a Rivian loni v listopadu krátce po IPO Rivianu přiznali, že již nemají v plánu spolupracovat na vývoji vozidel nebo sdílení platforem. Namísto toho se společnosti zaměří na své individuální plány EV produktů. Změna tak odstraňuje strategický aspekt investice Fordu do akcií Rivian.
Po zrušení plánů Fordu na spolupráci s Rivian na vývoji elektrických vozidel generální ředitel Jim Farley řekl, že Ford zůstává optimistický ohledně budoucnosti Rivianu a chce nadále investovat do svého začínajícího konkurenta.
Jediný závod Rivianu má roční výrobní kapacitu 150 000 kusů, ale v současnosti ji společnost rozšiřuje na 200 000. Loni v prosinci si Rivian vybral místo v Gruzii, kde postaví druhý závod s roční výrobní kapacitou 400 000 vozidel. Výroba tam ale začne až v roce 2024. Dokud oba závody nebudou fungovat téměř na plný výkon, bude Rivian pravděpodobně rok co rok provoz dotovat.
Pokud jde o vyhlídky do budoucna, zakladatel a generální ředitel Rivianu RJ Scaringe uvedl, že cílem společnosti je dosáhnout do roku 2030 roční produkce alespoň 1 milionu kusů. To není na standardy automobilového průmyslu mnoho. Tvrdá konkurence na trhu s EV pravděpodobně omezí potenciál volných peněžních toků společnosti Rivian, pokud nebude přesahovat hranici 1 milionu vozidel ročně.
Zatímco Rivianu potrvá roky, než zvýší svou produkci, Ford si klade za cíl do konce roku 2023 vyrábět 600 000 elektrických vozidel ročně. Více než polovinu této produkce budou tvořit žádané Mustang Mach-E a F-150 Lightning. Odtud bude výroba dále růst.
Ford je na cestě k vybudování rozsáhlého obchodu s elektrickými vozidly mnohem dříve než Rivian. Historický byznys legendární automobilky nadále generuje hotovost. V loňském roce činil volný peněžní tok přibližně 4 až 5 miliard USD.
Je zcela možné, že tržní kapitalizace Rivianu během příští dekády přesáhne 70 miliard USD. Společnost však musí čas od času bojovat a neexistuje žádná záruka, že Rivian bude schopen dosáhnout velkého úspěchu na trhu pickupů, kde je věrnost značce extrémně silná.
Autor článku: Tým Instaforex
Upozornění: Tyto informace jsou poskytovány maloobchodním a profesionálním klientům v rámci marketingové komunikace. Neobsahují a neměly by být chápány jako investiční poradenství nebo investiční doporučení, ani nabídku či výzvu k zapojení se do jakékoli transakce nebo strategie s finančními nástroji. Minulá výkonnost není zárukou ani předpovědí budoucí výkonnosti.
Společnost Instant Trading EU Ltd. neposkytuje žádné záruky a nenese žádnou odpovědnost za přesnost nebo úplnost poskytnutých informací ani za případné ztráty vyplývající z investic založených na analýze, prognóze nebo jiných informacích poskytnutých zaměstnancem společnosti nebo jinak.
Varování před riziky: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 76.08% účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
InstaForex
Společnost Instant Trading EU Ltd. poskytuje investiční služby pod značkou InstaForex a provozuje webové stránky www.instaforex.eu na základě povolení vydaného společností CySec s číslem licence 266/15.
Instant Trading EU Ltd. je organizační složkou v České republice, se sídlem Na Hradbách 2632, 702 00 Moravská Ostrava a Přívoz, Česká republika, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, Spisová značka A 22017/KSOS, IČO 10732799 a podléhá dohledu České národní banky (ČNB).
Instaforex nabízí přístup k cca 2 500 instrumentům, přístup na trhy USA a EU, platformu MT4 a MT5, obchodní účty v EUR, USD, PLN, CZK, GBP atd.
Více informaci na: www.instaforex.eu/cz/
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory