Plzeň: Spodní hala hlavního nádraží bude uzavřena
Spodní hala hlavního nádraží bude uzavřena
Zdroj vizualizací: Správa železnic
Památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Stavební práce se přesunou do jejího přízemí, a proto bude od ledna spodní hala pro cestující uzavřena. Veškeré služby se přemístí do horní haly.
Jak informovala mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová, přesun vnitrostátních pokladen do horní haly je připraven ze 4. na 5. ledna, přemístění mezinárodních pokladen z 5. na 6. ledna a odjezdových a příjezdových tabulí z 6. na 7. ledna. V době stěhování a prvních dnů v novém režimu zajistí Správa železnic koordinátory pro případné navádění cestujících. „Od pondělí 10. ledna bude spodní hala kompletně uzavřena, zůstane v ní pouze koridor k výtahu. Veškeré služby včetně veřejných toalet budou k dispozici v horní hale,“ uvedla a dodala, že celá výpravní budova bude osazena provizorním orientačním systémem, zároveň na všech vstupech – podchod ze Šumavské i Železniční ulice a z přednádraží – bude osazen situační plánek stanice, aby cestující věděli, kde a jaké služby jsou dostupné.
Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly v květnu 2021 a potrvají minimálně dva a půl roku. Loni se soustředily do zázemí spodní haly a na centrální schodiště, kde budou nově dva eskalátory. Celý objekt dále dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Dojde také k vytvoření administrativně-provozního zázemí složek Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech. Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Snadnější překonání výškového rozdílu mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy. Hlavní hala bude mít nové komplexní osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené. Náklady na rozsáhlou rekonstrukci budovy plzeňského hlavního nádraží mají dosáhnout 668 milionů korun.
Editace textu: Hana Josefová
Zveřejněno: 3. 1. 2022, Martin Pecuch
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kalkulačka pro OSVČ hlavní činnost za rok 2019 - výpočet daně z příjmů, sociálního a zdravotního pojištění
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Volná místa Plzeň - Volná pracovní místa Plzeň
- Směnárny Plzeň - Kurzy měn ve směnárnách
- Plzeň: Spodní hala hlavního nádraží bude uzavřena
- Plzeň bude mít novou vstupní bránu do města u Hlavního nádraží, turisty uvítá infocentrum s vyhlídkovou věží
- Výpravní budova hlavního nádraží v Plzni bude v lesku do 2,5 let
- Pošta U Hlavního nádraží, Jihlava - pobočky pošty v ulici U Hlavního nádraží, pošta Jihlava 1
- Uničov je uzavřen - Uničov spolu s Červenkou, Litovlí a všemi místními částmi byl od pondělí uzavřen kvůli koronaviru - kraje
Prezentace
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory