Podíl 45 % oslovených mladých lidí (počet dotázaných byl 1000 osob) uvedl, že první pojištění pro ně uzavřeli rodiče. 41 % z respondentů ke sjednání pojištění požádalo o pomoc rodinu. Jen 17 % si získalo informace samostatně a pak i samostatně jednalo směrem k uzavření smlouvy. 4 z 5 respondentů zastupujících generaci Z jsou „závislí“ na lidském hlasu: je jim jedno, zda osobně nebo telefonicky, ale rozhoduje to o tom, kde si pojištění uzavřou. 2 z 5 oslovených považují osobní kontakt za obzvláště důležitý.
Poměr ceny a výkonu pořizovaného řešení je velmi významný pro 56 % respondentů, pro dalších 33 % je významný. Dalším významným faktorem je srozumitelnost produktů a dokumentace (například pojistných podmínek): tu považuje za velmi důležitou 49 % respondentů, resp. dalších 37 % za důležitou. Většina chce prostě mít hned jasno, co a jak je pojištěno, a pokud možno všemu rozumět.
„Kdo je mladý, chce především rychle pochopit, jaké pojištění se pro něj hodí a co je pojištěním kryto. Digitální služby hrají roli v situaci, kdy jde o to, aby zákazník co možná nejvíce vyřídil sám. Změna adresy, hlášení škody nebo sjednání termínu u lékaře – to všechno lze vyřešit on-line. Ale když se úplně prvotní kontakt odehrává jen digitálně, lidi do 30 let to odradí,“ shrnuje poznatky ze studie Wolff Graulich, partner ve společnosti Senacor.
Mladí lidé se cítí být ponecháni svému osudu, a to i ze strany školy, i když jsou si vědomi, že se o své zabezpečení musí postarat. Mnozí pojistitelé se proto na ně obrací se svými nabídkami. Protože mladí se sice pohybují v digitálním světě s jistotou, ale neodváží se udělat správné rozhodnutí. „Přes vysokou úroveň digitalizace zůstává osobní, přímé jednání s pojišťovnou proto i do budoucna důležité,“ uzavírá Wolff Graulich z firmy Senacor.