Díky podepsanému kontraktu
ČD chystají řadu novinek, které zajistí
obyvatelům a návštěvníkům
Královéhradeckého kraje komfortní
cestování vlakem.
„V letech 2024 až 2027 nasadíme čtyři desítky nových moderních elektrických a motorových vlaků. První z nich svezou cestující už na konci roku 2024. Budou bezbariérové, v létě v nich bude příjemně díky klimatizaci, připojení k internetu umožní palubní Wi-Fi a nebudou chybět například ani zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky. Modernizací projde i většina stávajících vozidel, která nabídnou nové služby. Pro nás jako dopravce bude náročné i dokládání realizovaných smluvních výkonů a zejména plnění požadovaných parametrů, které např. z čtvrtletního cyklu přechází na měsíční,“ dodává Roman Moravčík.
Regionální vlaky, objednané
Královéhradeckým krajem, ujedou v období
roku 2022 celkem 5,88 mil. vlakokilometrů, denně vlaky ujedou 16 tisíc kilometrů. Celkem bude v novém období zavedeno 728 tras regionálních vlaků. V pracovní den bude vypraveno 646 vlaků, v sobotu 506 a v neděli 509. Dále na území
kraje denně pojede 33 dálkových vlaků na lince R10
Praha –
Hradec Králové –
Trutnov. Všechny dálkové i regionální vlaky
ČD můžou používat také zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS a IREDO.
- Přímé spojení Broumovska a Náchodska s Hradcem Králové 7x denně: Ve stanici Starkoč se budou spojovat vlaky z Broumova a Svobody nad Úpou a zajistí tak historicky nejvyšší počet přímých spojení s krajským městem.
- Spěšné vlaky Hradec Králové – Trutnov pojedou nově přímo až do Svobody nad Úpou: Ve stanici Trutnov hl.n. budou stát pouze 2 minuty, takže jízdní doba se zkrátí na 91 minut.
- Posílena bude doprava mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí ve špičce pracovního dne včetně návazností směr Doudleby n. O.
Provoz spěšných vlaků
Hradec Králové –
Letohrad bude rozšířen o spoje v 5:05, 14:04 (v pracovní den) a 21:05, opačně z Letohradu v 6:33 (v pracovní den) a 19:33.
Ve dnech školního vyučování pojedou posilové spěšné vlaky
Hradec Králové –
Týniště n. O. ve 12:40, 14:40 a 16:40 s návazností na osobní vlaky do Doudleb n. O.
Broumovsko a Náchodsko bude mít nově přímé spojení s Hradcem Králové 7× denně spěšnými vlaky s odjezdy z Broumova v 5:03, 7:02, 9:02, 11:02, 13:02, 15:02 a 17:02 (soboty a neděle) a také vlakem „Dobrošov“ v 5:37 (v pracovní dny). Opačně bude přímé spojení z
Hradce Králové v 9:04, 11:04, 13:04, 15.04, 17:04 a 19:04 a v pracovní dny také vlakem „Dobrošov“ ve 14:31 (nově až do Broumova). V úseku
Hradec Králové –
Starkoč budou soupravy spojené s vlakem do Svobody
nad Úpou a naopak, čímž bude posílena i kapacita v potřebném úseku.
Spěšné vlaky
Náchod –
Choceň budou zajištěné ve stejném rozsahu jako dosud, v obou směrech pojedou nově o cca 10 minut později kvůli přípojům na dálkovou
dopravu v Chocni.
Na trati 023
Doudleby n. O. –
Rokytnice v Orl. h. pojedou vlaky Os 25225 (odj. z Doudleb n. O. v 8:20) a Os 25226 (odj. z
Rokytnice v. Orl. h. v 9.09) celoročně.
Nabídku spěšných vlaků
Hradec Králové –
Trutnov doplní nový spoj ve 21 hod. z
Hradce Králové, který pojede denně. Opačně bude spoj ve 19:42 každý pracovní den prodloužen z Červeného Kostelce do Jaroměře a v
pátek až do
Hradce Králové.
Osobní vlak Os 5101 s odjezdem z Trutnova hl.n. v 5:19 nebude končit v Jaroměři (příj. 6:16), ale pojede přímo až do
Hradce Králové (příj. V 6:45). Odpoledne bude vlak Os 5106, který začínal v 15:44 v Jaroměři, veden přímo již z
Hradce Králové (odj. v 15:14).
Na trati 040
Chlumec nad Cidlinou –
Stará Paka (–
Turnov) pojede vlak v 8:32 z Chlumce n.C. do Staré Paky nově denně (nyní pouze o víkendech), naopak vlak v 10:32 (pracovní dny) bude zrušen. V Chlumci n. C. bude přípoj od rychlíků z Prahy a
Hradce Králové a v Ostroměři na vlaky směrem do Jičína a
Hradce Králové.
Významná změna nastane na trati 041
Hradec Králové –
Jičín (–
Turnov), kde budou „základní“ vlaky jezdící denně ve dvouhodinovém intervalu posunuty o 60 minut. Z
Hradce Králové budou odjíždět vždy 4 minuty po celé liché hodině (v 7:04, 9:04, 11:04 atd.), z opačného směru sem budou přijíždět vždy 7 minut před celou lichou hodinou (v 6:53, 8:53, 10:53 atd.). V Ostroměři budou nově navazovat na spěšné vlaky
Kolín –
Trutnov a díky přeložení křižování z Rovenska p. T. do Hrubé
Skály budou o 10 minut rychlejší.
První ranní vlak do Jičína pojede již z Hořic v Podkrkonoší (odj. 4:41), večer bude zaveden nový vlak
Jičín –
Hořice v P. s odjezdem ve 22:34. Tím bude zajištěna
doprava z odpolední směny z podniků v
průmyslové zóně v Jičíně.
Rekreační
doprava v oblasti Českého ráje mezi Turnovem a Jičínem bude v letní sezóně posílena na hodinový interval.
Na trati 047
Trutnov –
Teplice nad Metují bude v sezóně od konce dubna do konce září v úseku
Adršpach –
Teplice n.
Met. opět posílen provoz až na půlhodinový interval. Posilové vlaky pojedou mezi 9. a 17. hodinou v sobotu a neděli, v červenci a srpnu denně. Vlaky v 11:25 z Trutnova do Teplic n. M. a v 11:31 v opačném směru pojedou denně celoročně (dosud jezdily mimo sezónu pouze o víkendu).
Významná změna nastane na trati 061
Nymburk –
Jičín, kde bude po řadě
let obnoveno křižování ve stanici
Bartoušov. To umožní zrychlení osobních vlaků o zhruba 10 minut.