AAA Auto: Ojetiny ve střední Evropě chybí stále více, ceny v listopadu dál rostou
Za měsíc v zemích V4 ubylo z nabídky přes 41 tisíc ojetých aut
Po říjnovém mírném oživení, kdy počet nabízených aut poprvé po mnoha měsících vzrostl na 430 536 kusů, došlo v listopadu na sekundárním trhu opět k poklesu. Na všech trzích v zemích V4 se snížil počet inzerovaných ojetin, celkem z říjnových 430 536 na listopadových 388 830 aut. V Polsku nabídka klesla o více než 22 000 aut, v Česku o necelých 10 000, v Maďarsku o necelých 3 500 a na Slovensku byl pokles přes 6 000 aut. Ve srovnání s listopadem loňského roku v zemích V4 chybí necelých 15 000 aut, oproti předcovidovému roku 2019 ubylo v nabídce dokonce necelých 144 000. Situaci na sekundárním trhu nestačí saturovat ani rekordní počet dovezených ojetin ze zahraničí. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně zpracovává společnost AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.
„Takto dynamické změny trhu jsme nezažili od ekonomické
krize v roce 2008. Počet ojetin
stále klesá, nabídka je tím pádem menší a ceny kontinuálně rostou. Zatímco
v říjnu byly ojeté vozy nejčastěji nabízeny za 170 000 korun,
v listopadu už je to 178 000 korun. Oproti loňskému listopadu se tak
mediánová cena ojetiny v Česku zvedla o 38 100 korun,“ říká Petr
Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO a
Mototechna. Zvýšení mediánových cen je patrné ve všech zemích V4. V Polsku
se cena za rok zvedla o 3 500 PLN na současných 22 500 PLN (124 620
CZK), v Maďarsku musí zákazníci sáhnout do kapsy pro 450 000 HUF
navíc, protože mediánová cena ojetiny je tam aktuálně 2 149 000 HUF
(150 788 CZK) a Slovensku cena vzrostla o 890 EUR na současných 6 990 EUR
(177 640 CZK).
Česko |
||||
1 |
||||
2 |
||||
3 |
||||
4 |
||||
5 |
||||
6 |
||||
7 |
||||
8 |
||||
9 |
||||
10 |
Nejčastěji
nabízeným vozem v Česku a na Slovensku zůstává Škoda Octavia (7 666 ks,
resp. 2 994 ks), v Polsku a Maďarsku Opel Astra (5 989 ks, resp. 1 699
ks). Střední hodnota stáří byla v listopadu nejvyšší u vozů prodávaných
v Polsku (12,4 roku), následuje Maďarsko (11,8 roku), Česko (10,2 roku) a
nejmladší byly vozy na Slovensku (10 let). Stav tachometru je opět nejvyšší
v Polsku (medián 183 000 km), nejméně ojeté jsou vozy v Česku (medián
150 588 km).
Martin Houška
PR & Media Relations Manager
Aures Holdings
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select