Společnost Sencor se prosazuje na gruzínském trhu
Společnost Sencor se prosazuje na gruzínském trhu
17.11.2021 / 06:26 | Aktualizováno: 17.11.2021 / 08:05
Původně japonská značka elektroniky Sencor, která je od roku 1992 vlastněna a spravována českou společností FAST ČR, se úspěšně prosazuje na gruzínském trhu.
Značka Sencor, která vyrábí širokou škálu domácích spotřebičů, vstoupila na gruzínský trh v roce 2019. Jejím prvním partnerem byla distribuční společnost Alta LLC se sítí obchodů pod obchodní značkou ALTA RETAIL a METROMART po celé zemi. Sencor ve vybraných prodejnách v Gruzii vytvořil nejprve malý sedmičlenný místní tým tvořený zástupci značky a prodejními promotéry, který se v roce 2021 rozrostl o dalších 6 zaměstnanců.
Navzdory pandemii Covid-19 byl rok 2020 pro značku Sencor v Gruzii úspěšný a její obrat se více než zdvojnásobil a dosáhl 550 tis. USD. Sencor začal v roce 2021 také nabízet své výrobky v prodejnách řetězce Carrefour a v nejbližší době se značka objeví i v prodejnách Elite Electronics. Výrobky Sencor se staly jedněmi z nejvíce prodávaných a obrat v roce 2021 vzrostl ve srovnání s rokem 2020 o 30 %. Mezi kuchyňskými spotřebiči Sencor obsadil první místo dle objemu prodeje a druhé místo dle obratu. Podíl značky na trhu dosáhl 16 %, což je v konkurenci čínských, německých, italských, tureckých a francouzských společností skutečný úspěch.
Společnost identifikovala několik faktorů, které ji napomohly ke vstupu a úspěšnému se prosazení na gruzínském trhu. Patří mezi ně na zdejší poměry nadstandardní dvouletá záruční lhůta, osvědčená kvalita, střední cenová kategorie, široká barevná nabídka jednotlivých výrobků, reklama na sociálních sítích a v neposlední řadě podpora Velvyslanectví České republiky v Tbilisi. Velvyslanectví od počátku působení značky v Gruzii poskytovalo společnosti své prostory pro pořádání prezentací svých výrobků a také pro školení svých zaměstnanců. Poslední školení se v reprezentačních prostorách uskutečnilo ve dnech 15. – 17. listopadu 2021.
V budoucnu by značka Sencor chtěla ještě více posílit důvěru obyvatel Gruzie v její kvalitu, zintenzivnit reklamní kampaň v médiích, prosadit své výrobky do všech dostupných obchodů elektroniky, zdvojnásobit obrat a stát se globální značkou na místním trhu.
Jana Gašparíková, Velvyslanectví ČR v Tbilisi
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?