ŠKODA AUTO za 9M dosáhla stabilního provozního výsledku, výraznou zátěž lze očekávat do konce roku
Zákazníkům na celém světě bylo dodáno 700 700 vozů (-2,9 % ve srovnání s předchozím
rokem)
› Aktuální situaci výrazně ovlivňuje nedostatek čipů
› Provozní výsledek a tržby jsou díky dobrému prvnímu pololetí na vysoké úrovni, rentabilita
tržeb dosáhla hodnoty 6,8 %
› Výrazné omezení výroby kvůli nedostatku čipů významně zatíží čtvrté čtvrtletí
› Automobilka reaguje zvýšenou nákladovou kázní a rozsáhlým programem na zvyšování
efektivity
Za prvních devět měsíců roku 2021 dodala ŠKODA AUTO navzdory nedostatku polovodičů zákazníkům na celém světě 700 700 vozů (-2,9 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku). Díky dobrému výsledku v prvním pololetí dosáhla ŠKODA AUTO Group* ke konci září provozního výsledku ve výši 900 milionů eur. Tržby automobilky činí za první tři čtvrtletí roku 2021 13,329 miliard eur, rentabilita tržeb dosáhla hodnoty 6,8 %. Výrazné omezení výroby kvůli nedostatku čipů významně zatíží čtvrté čtvrtletí. Automobilka reaguje zvýšenou nákladovou kázní a zavedením rozsáhlého programu na zvyšování efektivity.
Christian Schenk, od 1. října 2021 nový člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast financí a IT, říká: „Nedostatek polovodičů a omezená dostupnost dílů v důsledku úzkých míst v dodavatelských řetězcích v automobilovém průmyslu představují od třetího čtvrtletí tvrdý úder pro dosavadní silný růstový kurz společnosti ŠKODA AUTO. I přes přetrvávající poptávku po našich vozech a vysoký stav objednávek musíme naši výrobu omezit. I za této složité situace, vedoucí ke snížení dodávek zákazníkům, jsme díky důslednému řízení produktového mixu a trvalému snižování nákladů nakonec v prvních třech čtvrtletích provozní výsledek oproti loňskému roku zvýšili téměř na dvojnásobek.
Společně s Vládou České republiky, sociálním partnerem Odbory KOVO a koncernem Volkswagen neúnavně pracujeme na opatřeních k překonání polovodičové krize a dlouhodobému zajištění pracovních míst, jak ve společnosti ŠKODA AUTO, tak i u našich dodavatelů. Kromě toho jsme zahájili rozsáhlý program na zvyšování efektivity, abychom co nejvíce zmírnili očekávanou zátěž.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, zdůrazňuje: „Poptávka po našich vozech je nadále vysoká. Náš čistě elektrický vůz ENYAQ iV, nová generace modelu FABIA a přepracovaný model KODIAQ jsou u zákazníků velice žádané. Současně však máme na skladech velké množství nedokončených vozů z důvodu přetrvávajícího nedostatku polovodičů. Proto se nyní ze všeho nejdříve soustředíme na dokončení těchto vozů, abychom je mohli co nejrychleji dodat zákazníkům.“
Z důvodu nedostatku polovodičů česká automobilka svou výrobu výrazně omezí i v příštích týdnech. Společně se sociálním partnerem Odbory KOVO a dodavateli pracuje společnost ŠKODA AUTO intenzivně na tom, aby současné obtíže zvládla co nejlépe. Nejvyšší prioritou je a nadále zůstává louhodobé zajištění pracovních míst našich zaměstnanců. Automobilka očekává, že do konce letošního roku z důvodu nedostatku dílů vyrobí zhruba o 250 000 vozů méně. Společnost předpokládá, že se situace s dodávkami polovodičů bude od čtvrtého čtvrtletí 2021 opět stabilizovat a ve druhé polovině roku 2022 dojde postupně k jejímu uvolnění.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz