ČNB oceněna za kampaň na podporu finanční a ekonomické gramotnosti
„Děkujeme agentuře Symbio za skvělou spolupráci při realizaci kampaně na podporu našich aktivit na poli finanční a ekonomické gramotnosti. Speciální webová stránka umístěná na portálu Seznam.cz představila výukové podklady ČNB účinnou a interaktivní formou učitelům, jejich žákům a studentům. Těší nás, že svým zpracováním a informacemi, které tato stránka nabízí, oslovila nejen je, ale dokonce i širokou veřejnost,“ uvedla ředitelka odboru komunikace ČNB Markéta Fišerová.
Cílem kampaně, která trvala od března do června letošního roku, bylo představit ČNB zejména učitelům jako aktivního a relevantního partnera pro vzdělávání dětí v oblasti finanční gramotnosti. Hlavním sdělením kampaně bylo, že výuka finanční gramotnosti je zásadní právě ve věku, ve kterém se žáci a středoškoláci nacházejí, a že díky materiálům ČNB mohou učitelé či rodiče dosáhnout s relativně malým úsilím výrazného zlepšení úrovně finanční gramotnosti dětí.
O soutěži
Zlatý středník je česko-slovenská profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Soutěž každoročně pořádá oborová organizace PR Klub sdružující více než 270 profesionálů z oblasti public relations a komunikace. Do finále 19. ročníku soutěže, které se konalo 2. září 2021 v hotelu Vienna House Diplomat Prague v Praze, se dostalo 169 projektů v 28 hlavních a oborových kategoriích, a to z celkem 490 přihlášek. Hodnotilo je celkem 14 porot složených z téměř stovky porotců z řad expertů na jednotlivé komunikační disciplíny.
Výukovou prezentací nekončíme
ČNB si uvědomuje, že mít na své straně finančně vzdělaného občana je důležité, a proto se finanční a ekonomické gramotnosti věnuje dlouhodobě. Jako další součást „balíčku“ pro učitele vzniká zcela nová série vzdělávacích videí s hlavním protagonistou v podobě člena bankovní rady Aleše Michla. Jejich témata vycházejí z www.penizenauteku.cz – věnují se tedy jednotlivým životním událostem a budou vhodně upravena pro cílovou skupinu ZŠ a SŠ. Na jaře roku 2022 ČNB plánuje otevřít Návštěvnické centrum ČNB, které zájemce seznámí s tím, jakou roli má centrální banka v dnešním světě a jaké činnosti vykonává.
Odbor komunikace ČNB
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna