Provoz na málo využívaných lokálních tratích na území Středočeského kraje nahradí kraj autobusy
S analýzou provozu na málo využívaných lokálních tratích na území Středočeského kraje se dnes seznámili středočeští radní. Odsouhlasili záměr zefektivnění veřejné dopravy a převedení výkonů z málo vytížených železničních tratí na autobusovou dopravu. Celková předpokládaná finanční úspora by měla dosáhnout cca 52 milionů korun. Rada kraje uložila radnímu pro oblast veřejné dopravy Petru Boreckému tento záměr kraje představit a projednat se zástupci samospráv dotčených obcí.
„Železniční tratě vznikly na přelomu 19. a 20. století, dnes je ale doba jiná. Autobus vyjde objednatele veřejné přepravy levněji, na rozdíl od vlaku sveze lidi rychleji a může zajet až do centra obce,“ říká radní pro veřejnou mobilitu Petr Borecký (STAN), který analýzu málo využívaných lokálních tratí radním předložil. Pro porovnání: náklady na jeden vlakokilometr provozování lokálky vychází na 95-135 korun, naproti tomu kilometr autobusové dopravy vychází na 40-50 korun.
Do budoucna, jak dále Petr Borecký upozornil, by se rozdíly v nákladech na jeden kilometr měly zvyšovat i díky povinnému zavádění zabezpečovacího systému ETCS a nezbytné obměně vozového parku. To by navýšilo cenu jednoho kilometru lokálky o další desítky korun. „Takže autobus bude dvakrát levnější a někde by bylo dokonce levnější cestování vozit cestující taxíkem,“ upozornil. Podle něho rozhodli o způsobu dopravy cestující svým nezájmem o tento druh dopravy.
Přehled tratí, u nichž se předpokládá omezení rozsahu dopravy
Trať |
Redukce v úseku |
Nový rozsah objednávky |
Úspora celkem [Kč] |
---|---|---|---|
012 | Plaňany zast. - Kouřim | bez objednávky | 2 100 000 |
062 | Křinec - Městec Králové | provoz v 6 a + v období SELČ | 3 300 000 |
063 | Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov | bez objednávky | 1 000 000 |
064 | Mšeno - Mladá Boleslav | int. 4 hodiny v PD celorok + provoz v 6 a + v období SELČ | 13 600 000 |
076 | Mělník - Mšeno | int. 4 hodiny v PD celorok + provoz v 6 a + v období SELČ | |
094 | (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou | bez objednávky | 2 200 000 |
095 | Straškov - Zlonice - (Slaný) | bez objednávky | 800 000 |
162 | Rakovník - Kralovice | omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ | 8 200 000 |
204 | Březnice - Rožmitál pod Třemšínem | bez objednávky | 4 500 000 |
210 | Čisovice - Mníšek - Dobříš | sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ | 11 500 000 |
222 | Vlašim - Trhový Štěpánov | bez objednávky | 5 000 000 |
233 | Čelákovice - Mochov | bez objednávky (převod výkonů na jinou trať) | - |
Celkem |
52 200 000 |
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři