(Kurzy.cz)
Tržby Nestlé za rok 2020 vzrostly na 11,5 mld. Kč
Tržby společnosti Nestlé vzrostly oproti loňskému roku na 11,5 mld. Kč. Zisk po zdanění dosáhl 504 mil. Kč. Společnost v roce 2020 opět potvrdila svou pozici dlouhodobého lídra ve značkovém potravinářském průmyslu v České republice. Příznivé hospodářské výsledky umožnily úspěšnou investici do rozšíření závodu v Krupce, a to v celkové hodnotě více než 800 mil. Kč. V minulém roce Nestlé také zintenzivnila svůj boj proti klimatickým změnám a nastavila nové závazky pro udržitelný způsob výroby svých produktů. Hlavní důraz byl kladen na snižování cukru, zvláště v oblasti cukrovinek. Dále byly na trh uvedeny nové výrobky v souladu s novými trendy v potravinářství, jako je Margot Plus nebo JOJO Veggie.
„Rok 2020 byl nezapomenutelným z mnoha důvodů. Celý svět se musel vyrovnávat s dopady celosvětové pandemie, což se výrazně dotklo nejen našeho podnikání, ale hlavně nás všech osobně. Jsem moc rád, že jsme tento rok všichni ve zdraví zvládli a jsem pyšný na sílu našich zaměstnanců, kteří se spojili a pomáhali tam, kde to bylo třeba,“ říká Michiel Kernkamp, generální ředitel Nestlé Česko a dodává: „I přes vzniklou situaci byl loňský rok pro Nestlé úspěšný. Stejně jako loni budeme i nadále pokračovat v plnění našich závazků tak, abychom naše produkty vyráběli ekologicky udržitelným způsobem, a to nejen v závodech v České republice.“
Celková výroba a export
V roce 2020 vyrobily české továrny Nestlé 76,3 tis. tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 7,4 mld. Kč. Až polovina byla určena na export. Olomoucký závod Zora vyrobil 44,1 tis. tun čokoládových cukrovinek, z toho např. 1,1 tis. tun tyčinky Kofila, 4,4 tis. tun tyčinek Margot či 6,6 tis. tun Studentské pečetě. Závod Sfinx sídlící v Holešově vyrobil 15,5 tis. tun bonbónů, z toho např. 1,1 tis. tun Hašlerek, 900 tun Bon Pari či 8,3 tis. tun želé. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských a veganských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 21 tis. tun výrobků prodávaných pod značkou Garden Gourmet. Převážná část exportu z českých závodů Nestlé směřovala na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Velké Británie, Ukrajiny a Dubaje. Brexit neovlivnil výrobní plány závodů. Projevil se pouze ve zvýšené administrativní zátěži spojené s vyřizováním exportní agendy.
V minulém roce pokračovala společnost ve zlepšování nutričních hodnot výrobků a výživových inovací. V oblasti cukrovinek se jednalo zejména o snižování cukru. Nestlé rovněž rozšířilo svou kategorii funkčních tyčinek o Margot Plus s vyšším obsahem bílkovin, ta oproti běžné variantě Margot obsahuje o 30 % méně cukru. V roce 2020 také společnost nabídla širší portfolio výrobků Garden Gourmet, chlazených vegetariánských a veganských pokrmů.
Ekologická udržitelnost priorita číslo jedna: Nulové čisté emise do roku 2050
V roce 2020 Nestlé oznámilo ambiciózní plán na dosažení nulových čistých emisí do roku 2050. V následujících pěti letech investuje do snižování emisí až 75 mld. Kč (3,2 mld. CHF) v rámci celé skupiny. Zaměří se především na podporu regenerativního zemědělství.
Nestlé Česko nadále úspěšně pokračovalo v plnění dalších dlouhodobých závazků v oblasti ekologické udržitelnosti. Oproti roku 2010 se společnosti podařilo snížit celkovou spotřebu vody téměř o polovinu a produkci emisí CO2 o 65 %. Všechny tři závody pokračovaly v iniciativě nulového odpadu na skládku, veškerý odpad tak byl buď recyklován nebo energeticky využit. Klíčovým tématem pro Nestlé byla i nadále otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025. Vedení Nestlé Česko schválilo plastovou strategii pro lokální trh, kterou společnost postupně plní a aktualizuje. Už v roce 2019 se společnosti podařilo eliminovat používání jednorázových plastů v kancelářích i v rámci promo materiálů a předmětů.
Pomoc v pandemii
Společnost Nestlé také velmi rychle zareagovala na nastalou situaci spojenou s pandemií covid-19 a svou inciativou podpořila zdravotníky, záchranné složky, hasiče a policisty bojující v první linii. Zároveň ve spolupráci s Charitou ČR vyhlásila sbírku pro zaměstnance, kterou následně dvojnásobně navýšilo. Podpora směřovala k nejohroženějším skupinám obyvatel. Došlo také k zintenzivnění spolupráce s potravinovou bankou v Praze a v prosinci vyhlásilo Nestlé v celém regionu Evropy sbírku mezi zaměstnanci, která byla navýšena ze samotné centrály společnosti ve Vevey a předána potravinovým bankám v jednotlivých zemích.
Nestlé pro zdraví dětí
Důležitým pilířem společenské odpovědnosti Nestlé je program Nestlé pro zdraví dětí. Jeho cílem je vzdělávání dětí 4. - 7. tříd ve vyváženém životním stylu. V roce 2020 se program vzhledem k dané situaci realizoval převážně formou online výuky. Od jeho uvedení v roce 2015 jím prošlo již více než 150 000 dětí. Společnosti se podařilo program akreditovat v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, aby poskytlo pedagogům vyučujícím výchovu ke zdraví možnost se v této oblasti dále vzdělávat a předávat své znalosti na školách.
Robert Kičina, manažer korporátní komunikace
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?