Poptávejte IT řešení jako masáž. Tak neproděláte
Představte si, že jdete na masáž. Natáhnete se na lehátko a poručíte: „Zmáčkněte mě vší silou pod levou lopatkou.“ Masér to udělá, vy odejdete spokojení domů. Druhý den nemůžete vstát z postele, tak hrozně vás bolí záda.
Kde se stala chyba? V zadání pro maséra. A přesně takto dnes firmy zadávají IT projekty. Od nového webu po CRM (systém pro správu vztahu se zákazníky).
Výsledkem bývají vyhozené peníze a software, který zdaleka nedělá to, co byste potřebovali.
Vyhněte se zklamání a zbytečným výdajům. Naučte se zadávat zakázky v IT podobně jako u maséra.
Jak špatně utratit statisíce
Roky pracuji v IT, proto teď budu mluvit ze zkušenosti. Provádím potenciální klienty českým CRM systémem Anabix, ukazuji jim jeho funkce a pomáhám jim zefektivnit komunikaci se zákazníky. Těm, kteří si systém nakonec vyberou a využívají ho naplno, ušetří Anabix spoustu práce a nákladů.
Problém je, že firmy nevědí, jak přesně by jim měl systém ušetřit práci.
V e-mailové schránce běžně nacházím poptávky typu: „Posílám 3stránkový seznam funkcí, které nutně potřebujeme. Zaškrtněte, které z nich má váš systém.“
Už vím, že klient poslal stejný dotazník šesti dalším systémům. A také vím, že žádný systém nemá všechny požadované funkce.
Dál už to také znám:
· B Brzy přijde dotazník znovu. Tentokrát s vyznačenými funkcemi, které jsou prioritní.
- Opět ani jeden systém neodpovídá požadavkům.
- Firma proto zkusí jeden z nejrobustnějších. Není spokojená.
- Někdo ji přesvědčí, že potřebuje systém na míru. Zaplatí za něj obrovskou částku.
- Systém firmě nepomáhá, lidé ho nechtějí používat. Ale firma za něj zaplatila statisíce, a tak ho všichni používají z donucení.
Přitom to mohlo dopadnout úplně jinak.
Jak dobře investovat pár tisíc ročně
Myslím, že kolegové z různých zákoutí IT by se shodli na jednom: Nechte si poradit. Jednoduše choďte za IT specialisty jako za maséry. Řekněte jim, co vás bolí.
U nás v Anabix CRM máme nejradši, když nám řeknete:
- jak vypadá vaše komunikace s klienty
- kdo se do ní zapojuje
- v jakých fázích vznikají problémy, prostoje a chyby
- jaké informace o zákaznících sbíráte a jak s nimi pracujete
Když mám tyto informace, na rovinu vám řeknu, jestli je pro vás Anabix vhodný. Věřím, že to stejně udělají i kolegové z jiných IT firem, protože špatný výběr znamená nespokojeného zákazníka, a ten zase špatné recenze.
Když znám vaše potřeby, provedu vás systémem a ukážu vám, jak zefektivní konkrétně vaši firmu. Vy tak kvalifikovaně vyberete řešení, které vám sedne rozsahem i cenou.
Nevíme, co nevíme
Proč si myslím, že je toto lepší postup?
Zeptejte se sami sebe: Co vědí zákazníci o vašem oboru? Dokázali by si sami doporučit správné řešení? Dokázali by ho přesně definovat?
Vy jste vůči IT ve stejném postavení jako vaši zákazníci vůči vám. Máte nějakou představu o tom, co potřebujete, ale nevíte, co vám může nový systém nabídnout. Neznáte jiné řešení než to, které používáte teď (a které vám nevyhovuje, jinak byste nehledali nový systém).
Proto si nechte poradit. Jasně definujte své procesy a cíle. S nimi jděte za odborníkem a ptejte se, jaké řešení splní vaše představy nejefektivněji a nejlevněji.
Možné budete překvapení, že vám nejlépe poslouží řešení, které by vás samotné nenapadlo.
Mgr. Štěpán Musil
obchodní ředitel Anabix CRM
Specialista na marketingovou komunikaci a segmentaci zákazníků. Pomáhá firmám zmapovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit ji a vytvořit úspěšnou prodejní strategii.
V Anabix CRM je ve spojení s českými firmami, kterým radí s praktickým využitím funkcí CRM. Za 20 let v oboru zajišťoval implementaci systému v desítkách českých firem.
Anabix CRM
Anabix CRM je český systém pro budování vztahu se zákazníky. Automatizuje obchodní procesy, hlídá péči o zákazníka a shromažďuje všechny důležité informace přehledně na jedné kartě kontaktu.
Více na https://www.anabix.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Příspěvek na péči 2024 - kalkulačka: výška příspěvku na péči zůstává stejná jako v roce 2022 a díky inflaci si za příspěvek poživatelé pořídí méně slu
- Poptávejte IT řešení jako masáž. Tak neproděláte
- Důsledkem koronaviru bude dluh tak jako tak. Cílem je zvolit menší zlo, menší dluh
- Buffett: Trump neTrump, USA si povedou dobře, tak jako tak. Mají totiž tajnou přísadu
- USA:Saddáma svrhneme tak jako tak
- Cook (Apple): Dokud budou daně v USA tak vysoké jako nyní, tak budeme danit převážně v zahraničí
- Estonsko poptává IT služby za miliardy, prosadit se mohou české firmy
- Estonské IT firmy poptávají služby za miliardy. Kontakty hledaly i v Česku
- Systémový organizátor (it business analytik; it systémový analytik; it vývojář aplikací; it systémový administrátor) - nabídka práce
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory