(Kurzy.cz)
Luxusu se v ojetinách daří navzdory pandemii
Za poslední rok, který od března loňského roku ovlivňuje koronavirová pandemie a s ní spojené restrikce a omezení, je zjevný zvláštní paradox. Klesl počet prodaných aut v nejběžnějších cenových relacích v rozmezí od 100 tisíc korun do půl milionu. Naopak se zvýšil zájem o nejlevnější auta, ale i o luxusní vozy, kterých se prodalo o 40 % více než před rokem. Vyplývá to z analýzy prodejů skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
Zájem o dražší vozy se projevil na vzorku řádově čtyřiceti tisíc prodaných aut v době od března 2020 do února 2021. Jde samozřejmě o auta prodaná v drtivé většině on-line. „Nejvíce rostl prodej aut v ceně přes milion korun, kterých jsme prodali o 40 % více, než ve stejném období před rokem. Lidé za ně u nás během trvající pandemie Covid-19 utratili 330 milionů korun. Zájem byl i o vozy v cenovém segmentu 500 tisíc až 1 milion korun, těch se prodalo téměř 2800 za 1,9 miliardy korun.,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
Stejně tak vzrostl zájem o nejlevnější vozy v pořizovací ceně do 50 tisíc korun. Zákazníci taková auta pořizují zpravidla jako druhá do rodiny a využívají je jako takzvané „mobilní roušky“. „Strach z nákazy koronavirem, ale i stále značně omezené možnosti veřejné dopravy, které dopravci, ale i krajské samosprávy i nadále omezují, vedou zákazníky k pořízení levného alternativního způsobu dopravy,“ doplňuje Topolová.
Naopak u aut, která byla doposud těmi nejčastěji prodávanými, tedy v pořizovacích cenách od 50 tisíc do půl milionu je patrná určitá stagnace. Během roku trvající pandemie se jich prodalo téměř 31 tisíc v celkové hodnotě přesahující sedm miliard korun, tedy přibližně o miliardu méně, než ve stejném období před rokem. „U střední třídy je patrný určitý trend odložené spotřeby. Lidé, kteří plánovali obměnu vozového parku, s ní zatím vyčkávají a udržují svá současná auta. Je to vidět i na zvyšujících se cenách náhradních dílů a servisu obecně, ale i relativně dlouhé čekací doby na nová auta“ vysvětluje současnou situaci na trhu Topolová.
Mezi nejdražší prodané vozy v síti AAA AUTO během posledního roku patřily například zánovní Mercedes-Benz G63 AMG s 11 tisíci km a cenou 4.990.000 korun, který byl online prodán do zahraničí, nebo Mercedes-Benz GLE 53 AMG Coupé s 18 tisíci km a cenou 2.700.000 korun a BMW X7 M50d s 12 tisíci km za 2.570.000 korun.
Skupina AURES Holdings působí na trhu již 29 let. Provozuje síť více než čtyř desítek poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,5 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně průměrně 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a letos v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?