Vítězné tažení herního průmyslu: Výnosný byznys, který v pandemii jen kvete
Herní průmysl v posledních letech představuje odvětví s vysokým růstem a jen za rok 2020 stouply jeho výnosy o 37 %, protože pandemie zvýšila poptávku po hraní jako formě socializace a zábavy. Mnoho tradičních volnočasových aktivit je kvůli COVID-19 omezeno a herní průmysl se tak nejenže výrazně rozrůstá, ale navíc dosahuje i velkých zisků. Tím samozřejmě láká technologické giganty, jako jsou Apple, Google, Amazon či Microsoft. Konkurence tedy nejspíš poroste, ale spolu s ní i celkové globální výnosy odvětví. Analytici hodnotí všech 30 firem v našem koši velice pozitivně.
Letos jsme zatím přišli s pěti novými tematicky zaměřenými koši akcií a připravujeme mnoho dalších. Tento přístup nám umožňuje identifikovat dlouhodobé trendy v ekonomice a zároveň nabízí zajímavější způsob, jak analyzovat akciový trh v obdobích s různou volatilitou. Dnes představujeme tematický akciový koš nazvaný Saxo Gaming, který je tvořen 30 akciovými tituly z herního průmyslu.
Herní průmysl je rozsáhlý a fragmentovaný. Mnoho firem navíc odvozuje své výnosy a zisky z podnikání v jiných oborech. Našli jsme však 30 firem, které podle nás zajišťují dostatečnou expozici vůči převládajícímu trendu v herním průmyslu. Geografické rozdělení je slušné a ve sloupci Segment vidíte, že do tohoto odvětví lze proniknout prostřednictvím výrobců grafických karet, streamování, nebo herních vývojářů. Na základě tržní hodnoty jsme vybrali 30 největších firem, které mají vztah k hernímu průmyslu, takže tento seznam nelze považovat za naše doporučení, kam investovat. Herní průmysl máme sice rádi, ale investoři si budou muset jednotlivé firmy řádně prověřit sami.
Název |
Segment |
Růst tržeb (%) |
Rozdíl vůči PT (%) |
||
Tencent
Holdings Ltd |
Mobilní hry
a videohry |
855,649 |
20.7 |
23.2 |
15.2 |
Grafické
karty |
329,330 |
52.7 |
68.5 |
19.2 |
|
Sea Ltd |
Mobilní
hry |
121,838 |
163.1 |
21.1 |
2.8 |
Grafické
karty |
99,943 |
45.0 |
91.4 |
22.1 |
|
Nintendo Co
Ltd |
Videohry |
84,659 |
9.0 |
39.6 |
5.2 |
NetEase Inc |
Mobilní
hry |
75,363 |
24.4 |
12.8 |
18.1 |
Activision
Blizzard Inc |
Videohry |
73,874 |
24.6 |
45.6 |
18.9 |
Bilibili
Inc |
E-sport
streaming |
46,400 |
77.0 |
NA |
2.3 |
Electronic
Arts Inc |
Videohry |
38,942 |
11.9 |
45.9 |
17.4 |
Nexon Co
Ltd |
Videohry |
29,205 |
17.9 |
17.4 |
3.7 |
Unity
Software Inc |
Grafický engine |
28,964 |
42.6 |
-93.9 |
35.6 |
Take-Two
Interactive Software Inc |
Videohry |
21,242 |
15.8 |
46.6 |
19.1 |
Playtika
Holding Corp |
Mobilní
hry |
12,128 |
25.6 |
NA |
27.0 |
Zynga Inc |
Mobilní
hry |
12,015 |
49.4 |
-28.4 |
17.1 |
Embracer
Group AB |
Videohry |
11,818 |
NA |
NA |
29.2 |
Kingsoft
Corp Ltd |
Videohry |
10,410 |
39.1 |
157.1 |
20.1 |
Ubisoft
Entertainment SA |
Videohry |
10,311 |
-13.6 |
-24.7 |
22.6 |
Konami
Holdings Corp |
Videohry |
9,745 |
0.1 |
-10.9 |
1.9 |
Capcom Co
Ltd |
Videohry |
8,408 |
-18.4 |
19.9 |
12.6 |
Square Enix
Holdings Co Ltd |
Videohry |
7,272 |
-0.4 |
27.8 |
10.3 |
CD Projekt
SA |
Videohry |
6,845 |
43.6 |
68.8 |
17.9 |
HUYA Inc |
Streaming |
6,682 |
79.6 |
474.4 |
-2.0 |
DouYu
International Holdings Ltd |
Streaming |
4,818 |
99.3 |
94.9 |
0.5 |
Stillfront
Group AB |
Videohry |
4,000 |
102.9 |
109.3 |
39.5 |
Corsair
Gaming Inc |
Herní hardware |
3,368 |
55.2 |
229.3 |
31.9 |
DeNA Co Ltd |
Mobilní
hry |
2,677 |
-2.2 |
NA |
-2.8 |
Keywords
Studios PLC |
Herní B2B
servis |
2,672 |
30.2 |
26.2 |
14.7 |
Paradox
Interactive AB |
Videohry |
2,250 |
39.1 |
49.3 |
23.1 |
Glu Mobile
Inc |
Mobilní
hry |
2,174 |
31.4 |
22.4 |
-0.1 |
GungHo
Online Entertainment Inc |
Videohry |
1,995 |
-2.5 |
9.6 |
35.8 |
Agregát /
průměrné hodnoty |
1,924,996 |
36.7 |
59.4 |
16.0 |
Jak ukazuje tabulka, růst výnosů byl za loňský rok značný, v průměru 37 %. Pandemie měla na poptávku blahodárný vliv a zatímco jiná růstová odvětví (jako například internetové obchodování) mají nízké marže a jen obtížně generují dostatek volného cash flow, herní průmysl je velice ziskový. Nevyžaduje nijak vysoké investiční náklady a výnosy se mohou vzhledem k digitální povaze tohoto podnikání snadno a rychle množit. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl v roce 2020 o 59 % a analytici vnímají celé odvětví velice pozitivně. Cílové ceny jsou v průměru 16 % nad cenami současnými.
Náš herní koš vzrostl od počátku roku 2021 o 5,8 %, za minulý rok o 101 % a za posledních pět let o 772 %. Historické výsledky ovšem nevypovídají nic o výsledcích do budoucnosti, a tak by investoři neměli těmto výkonnostním metrikám přikládat přílišnou váhu. Ty sice odrážejí výrazný růst herního průmyslu, ale otázkou je, zda tento růst vydrží i v dalších deseti letech – šance jsou prozatím slušné.
Herní průmysl si bude dál
ukrajovat z volnočasového trhu
Pandemie změnila pravidla hry
nejenom v herním průmyslu. Když se přestaly konat sportovní zápasy a byly
omezeny další volnočasové aktivity, přibyla tomuto odvětví celá řada uživatelů.
Podle dostupných dat stráví dospělý Američan v průměru zhruba hodinu denně
online hrami na sociálních sítích a stále populárnější je i streamování
e-sportů. To bylo možné zaregistrovat už v roce 2019, kdy CEO firmy Netflix
prohlásil, že největší hrozbou pro tuto společnost není Disney ani HBO,
ale Fortnite, jedna z nejpopulárnějších her světa.
V roce 2019, ještě před
nástupem pandemie, vynášelo toto odvětví 120 miliard dolarů (viz níže
uvedený rozpis výnosů). Nyní se očekává, že do konce roku 2021 bude na některé
z dostupných platforem hrát hry 2,7 miliardy lidí. Hernímu průmyslu velmi prospěl
nástup chytrých telefonů, díky nimž může krást lidem čas při dojíždění nebo
kdykoli mají volnou chvilku. Mnohé hry jsou navíc navrženy kolem stejných zpětnovazebních
smyček, které využívají sociální sítě k vyvolání a zvyšování zájmu
uživatelů. V budoucnosti čeká herní průmysl nelítostný konkurenční boj,
protože výnosný růst láká do odvětví i takové technologické obry, jako jsou Apple,
Google, Amazon či Microsoft. I když se očekává se, že do budoucna bude hernímu
průmyslu dominovat virtuální realita (VR) a umělá inteligence (AI), sázka na Oculus,
kterému všichni předpovídali takový úspěch, Facebooku zatím nevyšla.
Zdroj: Builtin.com
Klíčová rizika, která je nutné zvážit
Pandemie zvedla míru růstu výnosů
u všech herních firem a zvýšila cenu i hodnocení jejich akcií. Až se po
nasazení vakcín společnost vymaní ze sevření pandemických restrikcí, budou lidé
nejspíš nějakou dobu upřednostňovat socializaci v její fyzické podobě.
Místo hraní videoher začnou znovu chodit do restaurací a kaváren. To může následně
snížit růst výnosů. V listopadu 2019 zavedla Čína nový zákon, který omezuje čas, který smí
nezletilí strávit hraním. Hry totiž mohou být návykové a
herní vývojáři čím dál úspěšněji využívají pozitivní zpětnovazební smyčky,
které vycházejí z toho, co se o lidském chování dozvídáme z fungování
sociálních sítí. Tento čínský zákon nejprve tvrdě zasáhl herního giganta Tencent,
ale s nástupem COVID-19 začala víc hrát i starší populace a čínská firma
se rychle zotavila. Podobné zákonné normy omezující čas strávený hraním mohou
časem dorazit i na západní polokouli.
Mezi další významná rizika patří
těžkosti, s nimiž se potýkají herní vývojáři ve snaze chrlit na trh stále
nové hry, aby zaujali uživatele a udrželi vysoký růst. Známe několik kdysi
úspěšných vývojářských firem, které postupně ztratily schopnost inovovat. Příležitost
cítí i velké firmy jako Apple, Google či Amazon, které jistě brzy vyrazí ve
stopách Microsoftu. Tito technologičtí titáni a jejich obrovské distribuční
sítě se mohou stát pro stávající herní vývojáře a jejich platformy velkou
hrozbou.
Akcie mnohých herních firem mají
vysoké ocenění, což znamená nízkou implikovanou rizikovou prémii. Rostoucí
úrokové sazby pak mají na hodnotu akcií tím větší dopad, a tak by měli
investoři dřív, než vloží své peníze do herního průmyslu, zvážit zejména riziko
vzestupu amerických úrokových sazeb.
Autor: Peter Garnry, vedoucí kapitálové strategie Saxo Bank
Globální online investiční banka
Skupina Saxo Bank, specialista na multi-asset obchodování a investice, nabízí kompletní sadu obchodních a investičních nástrojů, technologií a strategií. Už téměř 25 let poskytuje jednotlivcům i firmám přístup k profesionálnímu obchodování a investicím prostřednictvím svých technologií a zkušeností. Mnohokrát oceněné obchodovací platformy jsou dostupné ve více než 20 jazycích a jsou využívány více než stovkou finančních institucí na celém světě. Saxo Bank byla založena roku 1992, sídlí v Kodani a zaměstnává 1500 lidí ve finančních centrech po celém světě, včetně Londýna, Singapuru, Paříže, Curychu, Dubaje a Tokia.
Více informací na:www.saxobank.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Jen, Japonský jen JPY, kurzy měn
- Vítězné tažení herního průmyslu: Výnosný byznys, který v pandemii jen kvete
- Výnosný byznys, který v pandemii jen kvete
- Americký herní průmysl zažívá během pandemie boom
- Herní průmysl v USA zažívá během pandemie boom
- Je tu podzim a začínají kvést ocúny. Některé druhy kvetou na jaře, jiné - jako ocún na fotografii - můžete vidět kvést právě v této době. Jejich první listy se objevují na jaře.
- Americký trh práce jen kvete, ale akcie padají! Kde se bere nervozita na trzích?
- Jarní a letní květiny, které krásně kvetou z cibulí a hlíz - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Pesimismus mezi manažery jen kvete, světová ekonomika míří do recese
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpověď - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory