Povánoční útraty Čechů v e-shopech strmě vzrostly a předčily i nákupy před Štědrým dnem
Pandemická situace přesměrovala nákupy Čechů o vánočních svátcích na internet. Růst plateb kartou byl v meziročním porovnání enormní. Ve dnech před Štědrým dnem klienti skupiny ČSOB v e-shopech utratili o polovinu větší částku než před rokem. Překvapením bylo, že v povánočním období se nákupy ještě zintenzivnily a byly o takřka tři čtvrtiny vyšší než ve stejném období loni.
„Letošní vánoční a novoroční svátky podle předpokladů přinesly kvůli pandemii a omezením v obchodech a nákupních centrech rekordní tržby v e-shopech. Úplně jsme ale neočekávali, že povánoční nákupní horečka bude silnější než předvánoční. Nicméně objem útrat našich klientů v e-shopech po Vánocích byl o devět procent vyšší než ve dnech před Štědrým dnem. Podle počtu transakcí byl nárůst tříprocentní,“ říká Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.
Nejvíce v meziročním srovnání při online nákupech koncem loňského prosince rostly útraty za potraviny, jídlo a pití z restaurací, oblečení, bytové doplňky, elektrozboží či digitální zábavu, tedy zejména počítačové hry nebo filmy a seriály.
O tom, jak se priority a potřeby klientů v koronavirové době proměnily, svědčí online útraty zaznamenané koncem roku 2019. Tehdy lidé vedle potravin a elektroniky utráceli hlavně za cestování (objednávání ubytování, zájezdy od cestovních kanceláří), kulturu nebo u provozovatelů sázek a loterií.
„Vše je dáno především pandemickým nouzovým stavem a následnými vládními opatřeními. Za zmínku dále stojí, že lékáren a drogerií se aktuální online nákupní boom netýkal. Léky a kosmetiku Češi zatím raději nakupují osobně přímo v obchodech,“ doplňuje Jan Sadil.
Statistika zahrnuje karetní platby klientů skupiny ČSOB v e-shopech ve dnech 20. až 24. prosince 2020 a 28. až 31. prosince 2020. Data byla porovnána se stejnými obdobími roku 2019.
V období povánočních nákupů také klienti využívali benefity, které přinášejí kreditní karty v podobě bezúročného období. U ČSOB mohou využít až 55 dní na nákupy, při kterých neplatí úroky. Při platbě kreditní kartou také získají automaticky o 1 rok prodlouženou záruku na vybrané zboží zakoupené v ČR.
Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice
Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Na českém trhu působí skupina ČSOB zejména pod obchodními značkami ČSOB, Era, Poštovní spořitelna, Hypoteční banka a ČMSS. Své služby skupina ČSOB poskytuje všem typům zákazníků, a to jak fyzickým osobám, tak malým a středním podnikům, korporátní a institucionální klientele. Do produktového portfolia skupiny ČSOB patří financování potřeb spojených s bydlením (hypotéky a půjčky ze stavebního spoření), pojistné produkty a penzijní fondy, produkty kolektivního financování a správa aktiv i specializované služby (leasing a factoring). Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení. V rámci konceptu bankopojištění nabízí také produkty sesterské ČSOB Pojišťovny.
Více informací na: www.csob.cz
Poslední zprávy z rubriky Běžné účty:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?