Podle jeho vyjádření z hodnocení posledního kvartálu pojišťovna Tesla Insurance pokrývá „slušný podíl“ pojištění vozidel stejnojmenné značky. „Pojištění je zjevně podstatným dílem podnikání. Já nevím, ale mohlo by podle mě činit 30 nebo 40 % hodnoty, kterou byznys z aut přináší,“ konstatoval doslova Elon Musk.
Třicet procent nemusí znít zase tak atraktivně, nicméně zpráva Clean Technica staví tento podíl do reálné perspektivy. Když v červenci 2020 hodnota Tesly převýšila prakticky jakoukoli společnost zahrnutou do indexu S&P 500, informoval technologický server o tom, že tržní ohodnocení značky činilo aktuálně 391,95 miliard USD. Podílí-li se tedy Tesla Insurance na současné hodnotě brandu z 30 %, mohla by už teď snadno převzít pozici top pojišťovny v USA od společnosti State Farm, jejíž tržní hodnota činí nyní 42 miliard USD.
Elon Musk rovněž vysvětlil, že Tesla má velmi dobrou pozici v konkurenci pojistného segmentu aut, protože má k dispozici „mnohem lepší záznamy reálné zpětné vazby“, zatímco ostatní hráči na pojistném trhu vycházejí spíše ze statistik. „Je jasné, že zde budou motoristé, kteří si naše pojištění nevyberou. Ale já myslím, že mnoho lidí naopak ano. Bude je to stát méně a krytí bude lepší – tak proč by to nedělali?“ komentoval CEO Musk svoji úvahu.
Díky společnosti Tesla Insurance má Tesla jako celek vhled do nákladů oprav vozidel své značky. Tento přehled umožňuje Tesle provádět změny vnitřních procesů a také designovat vozidla tak, aby se dala opravit snáze a levněji – což z dlouhodobého hlediska pomůže ušetřit klientům peníze.
Tesla také naplno využívá telematiku, jež je už integrovaná do vozidel této značky. I na to Musk při čtvrtletním hodnocení upozornil. „Pojištění je dobrým příkladem produktu, který byl od základů vytvořen naším interním týmem zaměřeným na aplikace. Vytvořili jsme pojištění, napojili ho na auto, koukáme se na data z jízd a kalkulujeme riziko. Všechno to probíhá interně díky softwarové aplikaci.“