V regionu střední a východní Evropy vznikla obchodní platforma pro profesionály
Velkoobchod prochází procesem digitalizace. Čím dál více transakcí buď probíhá online, nebo se touto formou realizuje alespoň část transakce. Na trendy a potřeby profesionálů reaguje nová platforma merXu, která výrobcům, distributorům a velkoobchodníkům nabízí možnost okamžitě začít obchodovat. Firmy ze střední Evropy a Pobaltí na jednom místě získají možnost nejen vystavit zboží, ale zároveň získat nové zákazníky. Za projektem stojí zkušený tým specialistů na elektronický obchod v čele s Przemysławem Budkowskim, který působil jako CEO skupiny Allegro a Václavem Liškou, zakladatelem největšího českého online tržiště Aukro. Ambice projektu merXu jsou tak nemalé, a to i vzhledem k násobně větší velikosti B2B segmentu oproti segmentu e-commerce.
Platforma merXu je navržena výhradně pro společnosti, a to jak malé a střední podniky, tak i velké subjekty. V současnosti umožňuje obchodování s nespotřebním zbožím z kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky, zdraví a bezpečnost při práci či nástroje pro profesionály. Proto je primárně zaměřena na výrobce, velkoobchodníky a distributory zboží v těchto kategoriích, ale i obecné dodavatele a subdodavatele ve stavebnictví, developery, instalační společnosti atd. „B2B trh se rychle mění a prochází změnami jako maloobchod. Chceme umožnit všem firmám, které vyrábí a prodávají nespotřební zboží, prodávat online, aniž by kvůli tomu musely investovat miliony do stavby svého e-shopu a do marketingu,“ říká Václav Liška, country manažer společnosti merXu pro Českou a Slovenskou republiku.
Úkolem nové platformy je zjednodušit každodenní práci obchodníků. Firma tak může být na platformě zastoupena více zaměstnanci najednou a do systému nahrát celou organizační strukturu. Na merXu mohou prodejci přidávat katalogy produktů, díky nimž mohou kupující hledat produkty nejen podle jména, ale také podle identifikačního čísla (EAN) nebo podle konkrétních parametrů. Výrobky lze zakoupit ve velkoobchodním i maloobchodním množství a také prostřednictvím hromadných transakcí nebo prostřednictvím poptávky, což je zvláště užitečné například v případě společností ze stavebního průmyslu, které potřebují nakupovat výrobky z různých kategorií současně a ve velkém množství.
„Zaměřujeme se na střední a východní Evropu, protože věříme, že náš region má velký potenciál. Místní společnosti jsou cenově konkurenceschopné, profesionální a nabízejí kvalitní výrobky. Každá země má zároveň svou vlastní specifičnost, právní požadavky a v důsledku toho i jinou vývozní a dovozní politiku. Díky platformě merXu usnadňujeme efektivní obchodní výměnu: export zboží s největším prodejním potenciálem a import produktů vyhledávaných společnostmi,“ komentuje Václav Liška.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory