O2 meziročně podstatně zvedla zisk a porazila analytiky. Koronavirus dopadá hlavně na roaming
Telekomunikační operátor O2, jehož akcie jsou obchodovány na pražské burze, dosáhl ve třetím letošním čtvrtletí čistého zisku 1,659 miliardy korun při výnosech 9,949 miliardy korun. Přestože se také ve třetím čtvrtletí roku 2020 ve finančních výsledcích společnosti O2 projevoval negativní dopad pandemie koronaviru, čistý zisk je meziročně vyšší o 16,8 procenta a výnosy o 3,1 procenta. Konsensuálním odhadem analytiků byl čistý zisk 1,478 mld. Kč a tržby 9,772 mld. Kč, výsledky tedy na obou hodnotách tato očekávání překonávají.
Zisk na úrovni EBITDA ve třetím letošním čtvrtletí dosáhl meziročního růstu o 8,5 % na 3,538 miliardy korun. EBITDA marže pak O2 vzrostla o 1,8 b.p. na 35,7 procenta.
„Především díky zájmu o mobilní datové připojení rostl v prvních devíti měsících počet mobilních zákazníků o 6 %. Přesto se mobilní segment stále nezotavil z dopadů jarní sady protiepidemických opatření – za poklesem mobilních výnosů stály především nižší prodeje telefonů a významně slabší roaming. Pokračoval zájem zákazníků o digitální televizi O2TV, jejichž počet přesáhl na konci září 500 tisíc. Růst výnosů ve fixním segmentu pokračuje. Vzhledem k očekávanému negativnímu vývoji ve zbytku roku pokračovalo vedení O2 ve striktní kontrole provozních i investičních výdajů. K osmiprocentnímu růstu čistého zisku tak zásadní měrou přispěly i provozní úspory,“ shrnuje O2 ve výsledkové zprávě.
Kvůli poklesu cestování do a ze zahraničí zůstaly nadále jednou z nejvíce zasažených oblastí hospodaření O2 výnosy z roamingu. „Přestože jsou telekomunikace vůči dopadu pandemie koronaviru relativně imunní, i u nás se negativně projevují některá protiepidemická opatření,“ říká Jindřich Fremuth, generální ředitel a předseda představenstva O2 Czech Republic. „Těší mě rostoucí zájem zákazníků o náš internet, televizi i mobilní tarify, které jsou v tuto dobu pro fungování společnosti důležitější než kdy dříve, nicméně ani tento fakt nedokázal kompenzovat negativní vlivy pandemie na naše hospodaření,“ dodal.
„V první polovině roku jsme kvůli pandemii koronaviru naše interní očekávání nesplnili. Abychom kompenzovali pokles mobilních výnosů a dosáhli růstu čistého zisku, museli jsme přistoupit ke snížení jak provozních, tak investičních výdajů,“ komentuje výsledky společnosti Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2 Czech Republic. „Po skončení první vlny pandemie jsme zaznamenali postupné zlepšení naší finanční výkonnosti, druhá vlna bohužel vede ke zhoršení výhledu pro zbytek roku,“ uvádí Kouřil.
Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v prvních devíti měsících 2020 na hodnotu 29 245 mil. Kč, meziročně o 2,2 % více. Hlavními zdroji růstu byly výnosy z O2TV a mobilních dat.
V České republice se provozní výnosy v prvních třech čtvrtletích zvýšily o 2,7 % na 23 764 mil. Kč. Výnosy v mobilním segmentu poklesly o 0,5 % na 14 880 mil. Kč.
V segmentu pevných linek dosáhly výnosy v prvních devíti měsících úrovně 8 883 mil. Kč, meziročně o 8,6 % více.
Na Slovensku poklesly celkové provozní výnosy v prvních devíti měsících 2020 meziročně o 1 % na 5 606 mil. Kč. Podobně jako v České republice stály za tímto poklesem hlavně nižší výnosy z roamingu a prodeje telefonů v době koronakrize.
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA dosáhl v prvních třech čtvrtletích 2020 výše 9 863 mil. Kč, zatímco konsolidovaný čistý zisk vzrostl meziročně o 7,7 % na 4 334 mil. Kč.
Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků v České republice dosáhl na konci září 2020 celkem 5 941 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla na úrovni 3 282 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 930 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 729 tisíc.
Počet zákazníků některého z tarifů služby O2TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 30. září 2020 celkem 503 tisíc včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2TV Sport Pack online a O2TV HBO a Sport Pack.
Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl ke konci září 2020 celkem 849 tisíc.
K 30. září 2020 dosáhl počet aktivních zákazníků na Slovensku dohromady 2 189 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1 049 tisíc, zákazníků předplacených služeb bylo 721 tisíc a 419 tisíc využívalo M2M služby.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?