(Kurzy.cz)
Výrobci mění způsob distribuce zboží, na přímý prodej v e-shopech přecházejí i lihovary nebo nábytkáři
Výrobci z různých odvětví začali v posledních měsících výrazněji nahrazovat klasický model distribuce zboží prostřednictvím velkoobchodů a maloobchodních poboček online prodejem v e-shopech. Nový internetový obchod si podle poskytovatele e-shopových řešení Shoptet jen v dubnu zprovoznilo 210 takových podniků. Patří mezi ně například výrobci lihovin, hraček nebo nábytku. Hlavním důvodem je vytvoření jednoduchého prodejního kanálu, který může fungovat za jakékoliv situace.
Největší česká platforma pro e-shopová řešení Shoptet zaznamenala během dubna výrazný nárůst internetových obchodů mezi výrobci, kteří ještě donedávna využívali klasický model distribuce. Tedy takový, kdy zboží putuje do velkoobchodů a poté do maloobchodních prodejen. „Důvod vzniku těchto e-shopů vidíme částečně v reakci na aktuální situaci, kdy online prodeje výrazně rostou. Již před pandemií se u nás ale registrovaly různé výrobní firmy, které chtěly začít využívat výhodu jednoduchosti online prodeje. Jednalo se však o nižší desítky takových měsíčně, nyní je to několikanásobně více,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Lihovary, nábytkáři i řezníci
Mezi firmy, které se za minulý měsíc pustily do tvorby vlastního e-shopu, patří například výrobci alkoholu, hraček, designového nábytku, ale také třeba řeznictví. Online prodej se tedy začíná stále více týkat i produktů, jejichž koupě byla donedávna bez nutnosti vidět je na vlastní oči přinejmenším neobvyklá. „Pro výrobce je online prodej přes e-shop výhodný z finančního i časového hlediska. Představuje levný distribuční kanál s nízkými náklady na provoz. V případě uzavření kamenných poboček, jako tomu bylo během karantény, e-shop umožňuje i nadále pokračovat v podnikání. Zákazníkům navíc přináší pohodlnější způsob nakupování, zájem o nákupy přes internet je nezpochybnitelný,“ vysvětluje Miroslav Uďan.
Rostoucí online prodej potravin
Právě potraviny patří v letošním roce mezi segmenty, které zaznamenají největší meziroční nárůst objemu online prodejů. Podle dat portálu Česká e-commerce aktuálně tvoří sedm procent z veškerého sortimentu, který se prodává v českých e-shopech. „Růst online prodeje potravin je sice dlouhodobý trend, současná situace jej ale významně urychlí. Velká část spotřebitelů, kteří začali kupovat potraviny přes internet až během karantény, si na tento způsob zvykla a již u něj zůstane,“ dodává Miroslav Uďan z Shoptetu.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Investiční zlato - prodej zlata
- ČEZ Prodej, a. s. - cena elektřiny, ceník elektřiny 2020
- Investiční stříbro - Prodej stříbra
- ČEZ Prodej, a. s. Sazba D57d, tarif D57d
- Výrobci mění způsob distribuce zboží, na přímý prodej v e-shopech přecházejí i lihovary nebo nábytkáři
- Prodej zboží, přímá podpora prodeje, aktivní prodej, distribuce, vyhledávání zákazníků , aktivní marketing - nabídka práce
- ČEZ Distribuce mění způsob oznamování plánovaných odstávek elektřiny
- Internetový prodej dobývá nová území. Nákupní centra se mění na výdejny zboží - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Čína - Obchodníci s nefritem představují zboží prostřednictvím přímých přenosů online a prodeje nefritu stále rostou. (video)
- Google mění způsob vyhledávání
- Jan Vacl (Hanlon Corporate Finance): Fintech (z)mění způsob financování (Video)
- V centru Plzně se mění způsob platby za parkovné i kontrola, bude nutné zadat SPZ
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
?