Cestovní ruch dostal na frak i v Moravskoslezském kraji
Cestovní ruch dostal na frak i v Moravskoslezském kraji
Kvůli koronaviru se po šesti letech ocitl cestovní ruch v regionu v červených číslech. Celkový počet návštěvníků, kteří letos přicestovali v prvním čtvrtletí, se meziročně snížil o 14 %. Moravskoslezský kraj proto připravuje projekty, jejichž hlavním cílem bude nalákat do regionu výletníky a oživit turismus.
„Z poklesu cestovního ruchu nadšený nejsem, ale nic jiného jsme nemohli čekat. Pandemie koronaviru a s ní související opatření způsobily, že cestovní ruch ze dne na den skončil. V kraji se uzavřely turistické atraktivity, hotely a restaurace. To všechno se nám zákonitě muselo promítnout do statistik,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška a dodal, že podle Českého statistického úřadu v prvním čtvrtletí do regionu přijelo 178 690 turistů, kteří se ubytovali v hromadných ubytovacích zařízeních. „Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí k nám do kraje přicestovalo o 28 tisíc hostů méně. Poslední meziroční pokles byl v regionu zaznamenán před šesti lety, kdy v prvním čtvrtletí roku 2014 klesla návštěvnost o sedm procent,“ vyčíslil náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška.
V porovnání s prvním kvartálem roku 2019 nastal pokles jak u domácích hostů, kterých se v kraji ubytovalo 143 291, tedy o 14 % méně, tak u hostů zahraničních. Nerezidentů přicestovalo o 11 % méně, tedy 35 399. Průměrný počet přenocování se ustálil na 3 nocích. Největší počet zahraničních návštěvníků přicestoval tradičně ze Slovenska (8,4 tisíce), Polska (7,8 tisíc) a Německa (4 tisíce).
Historicky nejsilnější měsíce leden a únor 2020
„Náš kraj navzdory přicházející pandemii zaregistroval z hlediska návštěvnosti historicky nejsilnější měsíce leden a únor, a to jak z důvodu Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji juniorů, tak i dalších akcí, na které měl být tento rok nadprůměrně bohatý. I tak nám ale vzniknou bohužel nesmazatelné ztráty“, řekl ředitel krajské destinační společnosti Moravian-Silesian Tourism David Karčmář.
Kampaň MÁME SVĚTOVÝ KRAJ
Moravskoslezský kraj přišel v březnu a dubnu zhruba o 1,2 miliardy korun, které by turisté v regionu utratili. „Cestovní ruch potřebuje v dobrém slova smyslu nakopnout. Vyčíslené ztráty, které pandemie způsobila, už zřejmě nedoženeme, ale zabojovat musíme. Proto Moravskoslezský kraj pracuje na oživení cestovního ruchu. Marketingová kampaň MÁME SVĚTOVÝ KRAJ ukáže, že není třeba cestovat po světě, když máme v našem kraji místa, která zdárně konkurují těm světovým. Také plánujeme prodloužení hlavní turistické sezóny o září a říjen. Připravujeme i další programy, které cestovní ruch podpoří,“ uzavřel náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška.
13. května 2020
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select
?