(Kurzy.cz)
Alphabet v 1Q s poměrně silnými výsledky
Společnost Alphabet, která je mateřskou společností Googlu, za 1Q roku vykázala růst tržeb o 13% meziročně na 41,16 mld. USD. Mezikvartálně se tržby zvedly o 17%. Z toho cloudové tržby dosáhly 2,78 mld. USD a reklamní tržby YouTube 4,04 mld. USD.
82% tržeb bylo vygenerováno příjmy z odvysílané reklamy. Celkově příjmy z reklamy stouply o cca 10% na 33,76 mld. USD.
Trh očekával EPS na úrovni 0,33 USD při tržbách kolem 40,29 mld. USD.
Podle vedení společnosti se na příznivém vývoji výsledků projevily především první dva měsíce roku. V březnu už začal být citelný vliv koronavirové nákazy.
Vedení společnosti oznámilo některá opatření ke snížení nákladů
V souvislosti s koronavrovou globální pandemií se počítá s výrazným propadem reklamních příjmů dceřiného Googlu. Globální lídři cestovatelského sektoru avizovali razantní snížení svých reklamních výdajů.
Booking Holding oznámila, že sníží své reklamní výdaje v tomto roce o polovinu až o 3/4 z loňských 4 mld. USD na 1-2 mld. USD.
Expedia, která vloni utratila na vyhledávači 5 mld. USD hodlá letos utratit méně než 1 mld. USD.
Samotný Google pak upřesnil, že objem vyhledávání spojeného s cestováním se propadl o 50% oproti předkoronavirovém stavu.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři