Obchodníci letos nechali rodiče školou povinných dětí „na holičkách“
Měřeno cenami v rámci akčních nabídek supermarketů a hypermarketů, domácnosti v České republice letos vydaly za školní potřeby v porovnání s loňským rokem o cca 15 % - 20 % vyšší částku než vloni. Zároveň, v porovnání s předchozími lety, obchodníci věnovali akčním nabídkám na školní potřeby menší pozornost, samotné akce již nenabízely tak výrazné slevy jako vloni. V porovnání s roky 2018 a 2017, obchodníci se s největší intenzitou pustili do nabídky školních potřeb ve druhém a třetím srpnovém týdnu, tj. v porovnání s předchozími roky byly akční nabídky dostupné později.
Vývoj slevových akcí zaměřených na školení potřeby
kategorie zboží | vývoj počtu letákových akcí | meziroční změna ceny po slevě |
sešity | -13% | 20,50% |
psací potřeby | -24 % | 24,60% |
penály | -7 % | 3,40% |
školní textil a obuv | -48% | 6,10% |
Zdroj: www.akcniceny.cz, porovnání dat z období srpen 2018, srpen 2019
Pokles zvýhodněných nabídek z letošního roku není žádnou novinkou, ale pokračováním trendu, kdy v porovnání s rokem 2017 klesl podíl akčních nabídek na celkovém objemu zboží z letákových akcí z 0,8 % na 0,4 %, tj. o polovinu.
„Počet slevových akcí na školní potřeby klesá již třetím rokem v řadě, letos jsme v porovnání s loňskem pozorovali 18% pokles zastoupení školních potřeb v letákových akcích. Nutné je také zmínit, že tento pokles by byl ještě vyšší v případě, pokud bychom do kategorie školních potřeb nepočítali i popisovače, pera, bloky. U typicky školních potřeb, tj. produktů jako školní sešity, penály, kružítka apod. byl pokles slevových akcí ještě výraznější, přičemž cena po slevě u těchto typicky školních potřeb vzrostla zhruba o 15 %“, komentuje vývoj Gjurses Siderov, analytik portálu AkčníCeny.cz.
Místo sezónního zboží „klasika“
Úlevu nepřináší ani nabídka dětského textilu, který je se začátkem školního roku a koncem léta další významnou položkou rodinného rozpočtu. Počet slevových akcí na dětské oblečení klesl v srpnu tohoto roku meziročně o 21 %, přičemž ceny po slevě stagnovaly.
„V porovnání s loňským a předloňským rokem, řetězce se letos na konci prázdnin zaměřily více na klasiku v podobě uzenin, drogerie a lahvového piva, což jsou dlouhodobě nejčastěji zlevňované kategorie zboží“, dodává Siderov.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select