Český růst v režii spotřeby
Vyššími tržbami se mohou pochlubit obchodníci ve všech segmentech maloobchodu a na své si přicházejí internetové obchody, jejichž už tak dlouhý boom zdaleka ještě nekončí. Černý Petr naopak zůstává motoristickému segmentu, který se však už uvádí stranou od hlavních čísel maloobchodu. Expanze tam vrcholila zhruba před dvěma roky a od té doby zažívá tato část obchodu útlum. Ani nové registrace aut za první čtyři měsíce roku přitom nenaznačují, že by se situace už konečně začala zlepšovat. Nicméně ČR v tomto směru rozhodně není v rámci EU žádnou výjimkou, i když v některých evropských zemích je místy vidět, že by se trend prodejů nových aut mohl po nedávném pádu brzy stabilizovat. Na obrat, který by mohl znovu povzbudit tuzemský průmysl a především pak výrobu aut, to však zatím asi stačit nebude. A tak prozatím nezbývá než doufat, že očekávaný slabší příspěvek exportu k růstu ekonomiky pomůže překlenout právě expandující spotřeba domácností indikovaná silným maloobchodem.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři