(Kurzy.cz)
Elektromobilismus u Volkswagenu spuštěn – automobilka zahájila příjem předobjednávek na ID.3
Automobilka Volkswagen v den oslav Dne vítězství 8. května odtajnila jméno svého prvního sériového elektromobilu ze své připravované koncernové řady ID. Kdo by po před nedávnem představeném konceptu autonomního elektromobilu ROOMZZ (více zde) čekal nějaké netradiční jméno vozu, bude zklamán. Volkswagen vůz pojmenoval jen stroze ID.3 s dovětkem 1ST značící úvodní limitovanou sérii 30 tisíc vozů.
Tesla či další konkurenti nicméně mohou znovu jásat. Nástup konkurence, ze strany světově největší automobilky, se stále vlastně oddaluje. Možnost učinit předobjednávku na ID3 totiž blízké svezení daným elektromobilem od Volkswagenu neindikuje. Výroba má začít na konci letošního roku, vůz se k prvním zákazníkům dostane až v polovině roku 2020.
Že by tedy Volkswagen v nástupu elektromobilismu nakonec předběhla koncernová i domácí Škoda, nebo dojde také u ní k posunu dodávek na trh?
Zajíc v pytli
Volkswagen navíc spustil předobjednávky ještě před samotným představením vozu, které má proběhnout až za několik měsíců v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Zájemce má tak nyní k dispozici jen zveřejněnou kamuflovanou verzi vozu s pár detaily interiéru a některými parametry. Jak plyne z fotografií, první sériový elektromobil z řady ID bude evidentně podoben populárnímu Golfu. Připomeňme, že již několik let má Volkswagen ve své nabídce právě e-Golf. Ten se u nás prodává za cenu od zhruba 982 tisíc korun. Zájem o něj zřejmě dále klesne, když u připravované novinky Volkswagen slibuje nové prvky a především i nižší cenu.
Elektromobil pod 770 tisíc korun?
Aniž by byl zveřejněn konkrétní ceník, Volkswagen slibuje v domovském Německu startovací cenu vozu pod hranicí 30 tisíc EUR (770 tisíc korun). O kolik se bude cena lišit v jiných státech, není zatím zcela jasné. Za nejdůležitější trhy automobilka zmiňuje Norsko, Německo, Holandsko, Francii, Velkou Británii a Rakousko. Předobjednávky na ID3 jsou nicméně spuštěny celkem ve 29 evropských zemích včetně České republiky.
Volkswagen si vzal vlastně vzor od americké Tesly, když předobjednávku považuje za platnou po složení zálohy ve výši jednoho tisíce eur. U nás dealeři požadují v přepočtu o něco nižších 25 tisíc korun. V Německu se stane objednávka závaznou v dubnu 2020, do té doby ji je možno zrušit a tedy získat zpět rezervační poplatek. Až letos na podzim pak půjde vybrat konkrétní specifikaci vozu.
Parametry vozu
Elektromobil ID.3 bude nabízen ve třech bateriových variantách umožňující dle harmonizovaného standardu WLTP dojezd v rozsahu 330 až 550 km. Zkrátka buď s nejmenší 45 kWh baterií, nebo 58 kWh, která by dle Volkswagenu měla být nejoblíbenější, či s velkou 77 kWh.
Zmiňovaná úvodní série bude disponovat střední baterií, tedy dojezdem 420 km. Zájemce si však vlastně bude muset připlatit 10 tisíc eur, resp. Volkswagen u této verze uvádí cenu pod 40 tisíc eur. V přepočtu tedy již vlastně přes milion korun. Majitel nicméně bude moci v prvním roce jezdit zadarmo, resp. Volkswagen k vozu přidá na dané období možnost bezplatného odběru elektřiny do maximální spotřeby 2 000 kWh. Spotřeba u ID.3 nebyla zveřejněna. Pokud budeme vycházet z obvyklostí u běžných elektromobilů pohybující se papírově obvykle nevýrazně nad 20 kWh/100 km, lze tak počítat s energií zdarma zhruba na necelých 10 tisíc km.
Kromě bateriového výběru si zákazník bude moci vybrat ze čtyř barevných verzí vozu. Disponovat ID.3 bude každopádně velkými ráfky kol a jak Volkswagen uvádí „komplexními funkcemi“ pro pohodlí řidiče. Tím má být např. hlasové ovládání/komunikace. Automobil má při nastoupení pozdravit, či říci abyste sešlápli pedál brzdy v případě, že zaznamená hrozící nebezpečí. Při vystupování z vozu pak upozornit na blížící se vozidlo. Hledání inspirace u Tesly lze pak najít u velké panoramatické skleněné střechy. Ta je však zmiňována u jinak nespecifikované verze ID.3 1ST Max.
Volkswagen slibuje „jedinečný, elektrizující zážitek z jízdy“, resp. u elektromobilu vlastně tradiční maximální krouticí moment od první otáčky motoru či konstantní dynamické zrychlení. Jak rychle se vůz dostane na 100 km/h, však automobilka neuvedla.
Níže ID.3 v krátkém prezentačním videu automobilky:
Závěrem možno dodat, že Volkswagen předpokládá ročně dodávat více než 100 tisíc elektromobilů ID.3.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select