(Kurzy.cz)
Volkswagen představil autonomní elektromobil ROOMZZ
V Šanghaji se sice pro veřejnost otevřou brány tamního letošního autosalonu až ve čtvrtek 18. dubna, automobilka Volkswagen však již nyní poodkryla jednu z hlavních očekávaných novinek. Plně elektrické SUV z plánované ID rodiny s názvem ROOMZZ. Multivariabilní vůz, který má být přizpůsobený jak rodinným, tak obchodním požadavkům.
Oproti nyní představené verzi ta sériová nabídne tři řady sedadel s možností částečného sklopení, jejich natočení až o 25 stupňů, u předních dokonce otočení, což má vlastně z vozu učinit „salónek na kolečkách“. Jak Volkswagen uvádí pro vytvoření komunikativnější atmosféry na palubě. Vůz totiž má jít také přepnout do plně automatického režimu jízdy (Level 4). Jakou výbavou v tomto směru vůz disponuje, resp. jak "daleko" je již nyní autopilot pro danou úroveň vyvinut, nebylo zveřejněno. Jen, že cestujícím mají být podávány informace o jízdě skrze blíže nespecifikované interaktivní světelné zóny.
ROOMZZ není vybaven konvenčním přístrojovým panelem. Digitální
kokpit pro manuální řízení se skládá z celoskleněného předního panelu.
Digitalizovaný volant byl koncepčně integrován do panelu. Neobvyklé jsou i
použité materiály interiéru. Volkswagen v tomto ohledu prezentuje nový
produkt „AppleSkin“, vytvořený z obnovitelných surovin.
Parametry ničím nepřekvapí
Dojezd elektromobilu ROOMZZ má dle normy WLTP činit až 450 km, dle čínské NEDC pak 475 km, o což se má postarat poměrně kapacitně velká 82 kWh baterie. Při nabíjení 150 kW má dosáhnout 80 % kapacity za vlastně v současnosti již tradiční zhruba půl hodinu.
Dva elektromotory s výkonem 225 kW (306 koní) dokáží zrychlit vůz na 100 km/h, ve srovnání například s Teslou X, za vlastně podprůměrných 6,6 sekund. Maximální rychlost činí „jen“ 180 km/h, což je však dáno omezovačem.
Jak níže patrno s fotografie atypický je u vozu každopádně systém otevírání dveří.
A kdo by čekal po představení vozu na autosalonu možnost si již za pár měsíců vůz koupit, je na omylu. K zákazníkům se sériová verze prvotně dostane právě nejprve v Číně, každopádně až v roce 2021. A to Volkswagen ani blíže nespecifikoval v jaké části roku. A cena zůstává zatím také zahalena mlhou. Uvidíme, co Volkswagen při samotné prezentaci na autosalonu ještě dále odtajní.
Připomenout závěrem lze, že pro automobilky veledůležitý čínský trh stále zažívá depresi. Dotkl se i koncernu Volkswagen, který zde také v březnu zaznamenal pokles. Tentokrát meziročně o téměř 10 %, když zákazníci si koupili 352 700 vozů. Zmínit lze, že zatímco mladoboleslavská ŠKODA globálně vykázala 5 % pokles prodejů, nejhůře v tomto směru z koncernu dopadlo s propadem 10,6 % Porsche. V absolutních číslech vlastně ale utrpěla nejvíce právě mateřská značka, když osobních vozů VW se prodalo v březnu meziročně o 42 tisíc méně (-7,2 %).
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select