Chuť nakupovat spotřebitelům rozhodně nechybí
Lednové statistiky potvrzují, že ochota utrácet jde ruku v ruce s pozitivní náladou a jen malými obavami z budoucího vývoje. Navíc v tomto období nejspíše opět zafungovaly výprodeje, které zatraktivnily především oblečení nebo obuv, elektroniku a především pak zboží pro volný čas, sport a rekreaci.
Zatímco spotřebitelé utrácejí stále více v obchodech, ať už těch kamenných nebo internetových, zájem pořídit si nová auta klesá. Motoristický segment, zvláště pak prodeje automobilů, klesá další měsíc v řadě a ani statistiky nových registrací za únor neslibují blížící se bod obratu.
Jde sice jen o první výsledek maloobchodu v letošním roce, nicméně dá se předpokládat, že díky pozitivnímu sentimentu podpořenému svižným růstem mezd a vysokou zaměstnaností bude spotřeba zřejmě hlavním motorem letošního růstu domácí poptávky a tedy i ekonomického růstu. Na své si přijdou opět e-shopy, které expandují do dříve trochu opomíjených oblastí, jako jsou potraviny, rozvoz jídla, hobby zboží apod.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?