(Kurzy.cz)
Felicie dosáhly cenového dna, první kusy budou brzo veterány
Počet inzerovaných vozů tohoto známého modelu, kterého automobilka vyrobila celkem 1 420 441 kusů, se neustále zmenšuje. Za poslední tři roky klesl o 10 %. Loni jich prodávající nabízeli 6 598. Nejčastější cena inzerované Felicie se za poslední tři roky již výrazně nezměnila, pohybovala se mezi 16 a 18 tisíci Kč. Model se dostal na cenové dno, ze kterého by se mohl, vzhledem ke svému věku, začít pomalu odrážet. Nejstarším kouskům totiž chybí už jenom pár let do zisku veteránských značek. Tato data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítí autocenter AAA AUTO.
Škoda Felicia byla ve své době přelomovým vozem, který byl z části navržen na papíře a z části na počítači. Oproti hranatému Favoritu se jednalo doslova o revoluční vůz, který tuzemská automobilka vyráběla v letech 1994 – 2001. I když by se někomu mohlo zdát, že těmto vozům už dávno odzvonilo, v nabídce je najdete i dnes. Vzhledem k věku a stavu množství z nich narazíte na ně v převážné míře v inzerátech od soukromých prodávajících. „Tento model si pořád nachází své fanoušky. Jsou to zejména motoristé, kteří preferují jednoduchost před elektronikou přeplněnými vozy. Zachovalé kousky z limitovaných edicí můžou také budit zájem sběratelů, kteří si je pořídí s úmyslem vlastnit za pár let veterána,“ komentuje zájem o model Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO, která patří do skupiny AURES Holdings.
V únoru si zájemci mohli vybírat ze 432 Felicií, které byly nejčastěji ve věku 18 let a měly 156 000 najetých kilometrů. Tento model, který v roce 1994 stál při výrazně nižších platech v základní výbavě 207 000 Kč, v minulém měsíci prodávající nejčastěji inzerovali za 16 000 Kč.
Celkovou tuzemskou inzertní nabídku ojetých automobilů v únoru tvořilo 102 972 vozů, jejichž cena se pohybovala nejčastěji okolo 143 000 Kč a přes 40% z nich bylo z dovozu. Stáří inzerovaných ojetin meziměsíčně mírně kleslo o měsíc a půl na 9,4 roku a stejně tak se snížil i jejich nájezd o 2 767 km na nejčastější hodnotu 151 333 km. Prodávající nabízeli ojetiny nejčastěji za 143 000 Kč. Nejvíce automobilů již tradičně inzerovali v Praze (25 933) a nejméně v Karlovarském kraji (2 494).
Pomyslný žebříček nejvíce nabízených modelů zůstal tentokrát beze změn. První dvě místa opět opanovaly modely Škoda Octavia na prvním a Škoda Fabia na druhém místě, následovány vozy Volkswagenem Passat, Golf a Škoda Superb. Šestou, respektive osmou příčku obhájila značka Ford s modely Focus a Mondeo. Na sedmé pozici zůstalo BMW 3. Delší varianta tohoto vozu, BMW 5, uzavřelo lednový žebříček TOP 10 za Škodou Rapid.
Žebříček TOP 10 nejinzerovanějších ojetin v únoru 2019 | |||||
Č. |
Model |
Počet ks. |
Č. |
Značka/model |
Počet ks. |
1. |
10 064 |
6. |
2 107 | ||
2. |
6 660 |
7. |
1 970 | ||
3. |
3 657 |
8. |
1 626 | ||
4. |
3 322 |
9. |
1 401 | ||
5. |
2 725 |
10. |
1 302 |
Martin Moc
Senior Media Relations Specialist
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun