(Kurzy.cz)
Reakce AutoSAP na dohodu o snižování emisí C02 z osobních aut a dodávek po roce 2020
Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP), reprezentující 148 firem a institucí, analyzuje detaily dohody členských zemí EU, Evropského parlamentu a Evropské komise o návrhu nařízení stanovujícího emisní normy oxidu uhličitého pro nová osobní a lehká užitková vozidla. V souladu se svými dřívějšími stanovisky AutoSAP upozorňuje na to, že stanovená výše emisních cílů bude klást velké nároky jak na výrobce a na dodavatelský řetězec, tak i na potřebné investice do dobíjecí infrastruktury a dekarbonizace zdrojů elektrické energie, bez které by čistá mobilita nedávala smysl. Potřebná bude také osvěta a motivace zákazníků. Sdružení zároveň ocenilo snahy české státní správy a českých poslanců EP o udržení konstruktivního dialogu na toto téma a o zabránění schválení ještě extrémnějších návrhů.
Dne 17. prosince 2018 došlo
v rámci pátého trialogu k dohodě institucí EU na hlavních prvcích
nařízení, které stanoví emisní normy CO
Výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl k tomu řekl: „Rozhodně nejde o dohodu, kterou by čeští výrobci osobních automobilů mohli přivítat jako rozumný kompromis a reálně stanovené cíle. Přesto automobilový průmysl udělá vše proto, aby se k těmto emisním limitům v požadovaném čase přiblížil. Velmi ambiciózní rozhodnutí evropských institucí s sebou nese také díl politické odpovědnosti za legislativní i nelegislativní kroky, které umožní tak dramatický přechod na nízkoemisní mobilitu.“
Členové AutoSAP velmi oceňují konstruktivní přístup českých poslanců Evropského parlamentu a představitelů státní správy. Díky tomu se podařilo dále nezvyšovat cíl pro rok 2025 nad úroveň navrženou Evropskou komisí a také včlenit do nařízení několik prvků odrážející realitu na trhu – lepší započítávání plug-in hybridů a současně též bezemisních a nízkoemisních vozidel při jejich registracích v zemích, kde je prozatím jejich podíl velmi nízký. Sem by měla spadat i Česká republika.
V následujících letech nás čeká
na domácí politické scéně řada úkolů, které společný postup
k dekarbonizaci dopravy vyžaduje. Ještě aktuálnější než dříve je implementace
opatření vyplývajících z Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu a
jeho Akčního plánu. Bez úzké spolupráce
soukromého a veřejného sektoru nebude možné schváleným závazkům na snížení
emisí CO
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna