Škoda Auto dodala za 9M o 7,8 % více aut, v září dodávky poklesly o 16 %
Automobilka Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí letošního roku zákazníkům 939.100 vozů, meziročně o 7,8 procenta více. V září naopak dodávky klesly o 16 procent na 94.800 vozů, podle firmy za to může přechod všech modelových řad na nový testovací cyklus WLTP. Škoda Auto to dnes uvedla v tiskové zprávě.
V prvních třech čtvrtletích byla tradičně nejprodávanějším modelem Octavia, automobilka jich dodala 297.400 kusů, meziročně ale dodávky klesly o 1,6 procenta. Nejvyšší pokles z aktuálně prodávaných aut zaznamenal od ledna do září Superb, jehož prodeje klesly o 7,3 procenta na 103.600 aut. Naopak SUV Kodiaq zaznamenalo meziroční nárůst v počtu dodávek o 78,6 procenta na 110.000 vozů.
V září pak klesly prodeje všech modelů o desítky procent. Nejvýrazněji pocítil klesající prodeje model Kodiaq, který si meziročně pohoršil o 31,7 procenta na 9100 vozů. Nejprodávanějším autem zůstala Octavia s meziročním poklesem 21 procent.
V západní Evropě si Škoda za prvních devět měsíců roku polepšila na 371.900 dodaných vozů, což v porovnání se stejným obdobím předchozího roku představuje nárůst o 1,7 procenta. V září pak automobilka dodala v západní Evropě zákazníkům 32.600 vozů, meziročně o 32,8 procenta méně.
Ve střední Evropě zvýšila Škoda dodávky zákazníkům v období od ledna do září o 3,3 procenta na 160.800 vozů. V září dodala automobilka zákazníkům 15.300 vozů, což představuje pokles o 6,3 procenta. Na domácím českém trhu klesly dodávky automobilů za minulý měsíc o 13,1 procenta na 6800 vozů.
V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům za první tři čtvrtletí o 28,2 procenta na 57.500 vozů, v září si pak firma v Rusku polepšila o 34,3 procenta.
V Číně hlásí automobilka za první tři čtvrtletí nárůst dodávek o 17,7 procenta na 250.200 aut, v samotném září dosáhla česká automobilka s 30.600 dodanými vozy stejné úrovně jako v loňském roce.
Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Podvodníci čekají na vaši chybu: Jak se nenapálit při vánočních nákupech na internetu?
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna