Tesco i Kaufland varují před podvodnými poukazy, které se stále šíří
Od minulého týdne kolují sociálními sítěmi podvodné zprávy o výhře kuponu na nákup za 1 500 korun do prodejen německého řetězce Lidl. Nyní uživatelům facebooku přichází podvodné poukazy také do řetězců Tesco a Kaufland.
Princip je totožný jako u kuponu z Lidlu. Uživatel musí pod záminkou průzkumu trhu vyplnit své osobní údaje a následně odkaz s poukazem na nákup sdílet. Společnost Lidl již varovala své zákazníky minulý týden před tím, aby žádný poukaz nevyplňovali. "Milí zákazníci a naši fanoušci, mějte se na pozoru před dalšími podvodnými poukazy! Nejedná se o naše nabídky! Prosíme, abyste na výzvy neklikali," varoval řetězec na svém facebooku.
Jaké důsledky bude mít podvodná kampaň pro poškozené zákazníky je zatím těžké odhadovat. Zákazníkům můžou například začít chodit nevyžádané SMS zprávy, do počítače se jim může nainstalovat virus, který je schopen sledovat vaše PIN kódy a hesla, nebo mohou být osobní údaje poškozených zneužity třetí stranou.
Společnost Lidl již podala trestní oznámení na neznámého pachatele. Společnost Kaufland následné právní kroky v této záležitosti zvažuje.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz