(Kurzy.cz)
Dva měsíce s GDPR: Obchodníci odesílají méně e-mailů, databáze se však pročistily od neaktivních kontaktů
Od chvíle, kdy v platnost vstoupilo nové nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, uplynuly bezmála dva měsíce. Odborníci v souvislosti s GDPR pozorují pokles odeslaných obchodních sdělení až o desítky procent. Pozitivem podle nich ale je, že e-maily na druhou stranu po 25. květnu směřují zejména na skutečně relevantní skupiny uživatelů.
Newslettery a jiná obchodní sdělení patří mezi stěžejní nástroje všech e-shopů, ale i dalších obchodníků. Po 25. květnu, kdy začalo platit GDPR, však pro odesílání těchto e-mailů platí přísnější pravidla. To se výrazně projevilo i na statistikách v počtech odeslaných zpráv. „Po necelých dvou měsících platnosti nového nařízení vidíme pokles v odeslaných e-mailech řádově o nižší desítky procent,“ potvrzuje Kateřina Fišerová z aplikace SmartEmailing.
Pokles v množství odeslaných e-mailů potvrzují i další odborníci z oboru. „V souvislosti s nástupem GDPR evidujeme od 25. května pokles v rozesílkách obchodních sdělení o patnáct procent,“ říká David Finger, produktový manažer služby Seznam.cz Email. O patnáct až dvacet procent méně odeslaných obchodních sdělení uvádí Petr Cikán z konzultační společnosti Acomware, desítky procent potvrzuje též Tomáš Charvát z Virusfree.cz.
Důvodů, proč obchodníci odesílají na své stávající i potenciální zákazníky méně e-mailů, je podle oslovených odborníků hned několik. „Hlavní příčiny jsou dle mého názoru ve využívání velmi starých kontaktů, které neměly zájem být oslovovány, a v neexistujících e-mailových adresách, jejichž odstraňování někteří rozesílatelé zanedbávají. Vliv má i počet uživatelů, které rozesílatelé ‚naučili‘, že obsah jejich e-mailů je nezajímavý,“ uvádí Tomáš Charvát z Virusfree.cz.
Zejména legislativní důvody vidí za úbytkem David Finger ze služby Seznam Email. „Důvodem je dle mého názoru opětovné získání souhlasu se zpracováním osobních údajů ze strany příjemce, které řada společností zasílala a které příjemce zpětně nepotvrdil. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení je zákonná náležitost, a proto se domnívám, že to je ten pravý důvod,“ vysvětluje.
Podle Kateřiny Fišerové ze SmartEmailingu se řada obchodníků kvůli novým pravidlům drží více zpátky a obchodní sdělení raději odesílá jen na databáze, u nichž si je stoprocentně jistá, že jsou zcela v souladu s GDPR.
„V některých případech došlo k přísnějšímu nastavení kritérií aktivity zákazníků, případně k vyloučení některých zdrojů kontaktů, kde nebyl korektně evidován souhlas zákazníka. GDPR tak v některých případech vedlo k většímu pročištění databáze, což má pozitivní efekt,“ dodává Petr Cikán z Acomware s tím, že aktuálně se tedy dá říci, že obchodních sdělení se sice odesílá méně, ale primárně těm aktivním uživatelům.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kalkulačka předčasného důchodu - o kolik méně?
- XRP (Ripple) - aktuální a historické ceny kryptoměny XRP (Ripple) , graf vývoje ceny kryptoměny XRP (Ripple) - 3 měsíce - měna USD
- Příspěvek na péči 2024 - kalkulačka: výška příspěvku na péči zůstává stejná jako v roce 2022 a díky inflaci si za příspěvek poživatelé pořídí méně slu
- Dva měsíce s GDPR: Obchodníci odesílají méně e-mailů, databáze se však pročistily od neaktivních kontaktů
- Nedoceněné „nemaso“? Na výrobu bezmasého „masa“, je potřeba o 93 % méně půdy, o 99 % méně vody a o 46 % méně energie
- Nedoceněné „nemaso“? Na výrobu bezmasého „masa“, je potřeba o 93 % méně půdy, o 99 % méně vody a o 46 % méně energie
- Ochrana osobních údajů v pojišťovnictví aneb první měsíce s GDPR
- GDPR: Téměř polovina obcí nemá dostatečně kvalifikovaného GDPR pověřence. Každá desátá nemá žádného
- Holub (ČNB): Česká ekonomika příští rok vzroste o méně než dvě procenta
- V Turecku je pro Čechy levně jako nikdy, tamní lira dnes poprvé stojí méně než dvě koruny. V roce 2016 stálo pivo v Turecku 50 korun, dnes ani ne 30 korun
- BCG: Mezi 50 nejinovativnějšími společnostmi světa je jen 8 firem z Evropy, o polovinu méně než před dvěma lety
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpověď - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory