Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA
Dekáda bitvy zavedených maloobchodních evropských značek o dominanci v segmentu supermarketů v Evropě se přesouvá do USA. I tak prý lze podle mínění zpravodajských agentur hodnotit zprávu o tom, že čtvrtkem 15. června 2017 vstupuje německá maloobchodní značka Lidl na americký trh.
Lidl: expanze kamenných obchodů v éře online prodejů
Zvláštností, která stojí za pozornost je, že se řetězec Lidl snaží o rychlou expanzi v USA v době, kdy velmi rychle stoupá zájem spotřebitelů o internetové nákupy a kamenné obchody začínají být i v tomto segmentu spíše na ústupu. Na druhou stranu některé ohlasy analytiků říkají, že načasování vstupu Lidlu na americký trh je naprosto v pořádku a povede k narušení dominantního postavení konvenčních řetězců, například Walmart či Kroger. Což by mělo mít pozitivní vliv na tržby firem.
Značka Lidl přichází na americký trh několik desítek let po vstupu jiné německé značky na americký trh - Aldi, která na počátku tohoto týdne oznámila taktéž velkou expanzi. Aldi chce rozšířit do konce roku 2022 svou síť obchodů o 900 na 2 200 obchodů. Expanze německých maloobchodních řetězců je proto označovaná jako přesun souboje o postavení na trhu s maloobchodním zbožím z Evropy do USA.
Německý maloobchodní řetězec Lidl uvedl, že dnešním dnem otevře prvních 10 prodejen na americkém kontinentu, konkrétně na jihovýchodě USA. Diskontní řetězec tak se svými slevami vstupuje na americký trh. Nové obchody společnosti Lidl otevřou brány zákazníkům ve Virginii a v Severní a Jižní Karolíně. Lidl doufá, že lákadlem pro americké klienty bude cenová politika řetězce, menší komplikovanost při nákupech v porovnání s konkurencí a speciální položky, například čerstvě upečený chléb, které mají být klíčem k úspěchu.
Vyšší konkurence může navýšit tržby firem
Jako bonus společnost Lidl v USA nabídne exkluzivní linii módy, kterou propaguje německá supermodelka Heidi Klumová. Oznámení o nabídce módy od Klumové bylo zveřejněno řetězcem teprve minulý týden. Do konce září chce ale Lidl otevřít v USA 20 obchodů a během několika příštích let by chtěl mít zhruba 100 obchodů na východním pobřeží USA. Celkově Lidl plánuje vytvořit v USA 5000 pracovních míst.
Analytici připomínají, že vítězně ze souboje německých maloobchodních řetězců může vyjít americký zákazník, neboť tlak na zavedené obchodní společnosti v USA může přinést výrazné snížení cen. Větší konkurence v segmentu nízkých marží přichází navíc během deflační spirály, kdy ceny potravin klesají v USA už 17 měsíců, což je vůbec nejdelší časová linie za více než 60 let. Čeká se, že ostrý souboj o klienty může v USA navýšit tržby maloobchodních firem do roku 2020 každoročně až o 10 procent.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?