Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores
Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komentátoři souboj světové jedničky v segmentu elektronického obchodování s největším světovým maloobchodním prodejcem o zákazníky. Amazon.com Inc totiž s patřičnou vervou ohlásil snížení prahové hodnoty pro bezplatné dodání zboží na 25 dolarů. Původně to bylo 35 dolarů. A důvod? Amazon přiznává, že tím cílí na klienty Wal-Mart Stores Inc a chce tím upevnit své postavení v segmentu elektronického obchodu.
Nižší poplatek za doručení má přilákat nové klienty
Dopravu zdarma vybraného zboží zatím Amazon nabízí v rámci svého programu Prime, který ovšem vyžaduje členské příspěvky ve výši 99 USD. Klienti Amazonu, kteří neměli předplacenou službu Primě, museli čekat na dodávku zboží 5 až 8 dní. Nová aktivita má za cíl povzbudit dodávkou objednaného zboží do dvou dnů další zákazníky k nákupům v obchodní platformě Amazonu a tím je chce firma převést do regulérní členské základy společnosti.
Největší světový maloobchodní prodejce Wal-Mart jde jinou cestou. Svou pozici v elektronickém segmentu buduje prostřednictvím akvizic, jako například Jet.com, který koupila v roce 2016 za 3,3 miliardy amerických dolarů. Wal-Mart sice spustil v loňském roce vlastní členský program nazvaný ShippingPass, který nabízí bezplatné doručení zboží do dvou dnů od objednání a stojí 49 dolarů ročně. Prodejní řetězec ale program ukončil v lednu 2017 a nahradil jej bezplatným dvoudenním doručením, pokud lidé nakoupí za 35 USD nebo více.
Souboj o zákazníky na ostří nože
O tom, že souboj o zákazníky se nevede v rukavičkách, svědčí podle agentury Reuters i to, že firma Amazon zablokovala programy, které sledovaly ceny maloobchodních řetězců online. Podle Wal-Mart Stores totiž mohly rozdíly v prodejních cenách ve výši až 50 centů, odvádět zákazníky jinam. Proto řetězce mohly pružně reagovat na úpravy cen Amazonu. Nyní je ale všechno jinak. Technologická divize řetězce, @ WalmartLabs, nedokázala několik týdnů otevřít blokádu informací a rozhodla se proto vyjít s informací na veřejnost.
Jenže podle komentátorů výsledek počínání Wal-Mart Stores spíše nahrává Amazonu. Ten se totiž tak nyní může kromě výhod spojených s rychlou dodávkou zboží, obrovským produktovým katalogem a třeba původním televizním obsahem, pochlubit i výhodou silnější ochrany dat, mimo jiné své cenotvorby, před konkurencí. Teď tak Amazon může říct: „Zvládnutím komplexních technologií posilujeme svou vizi moderního elektronického obchodu, a nikdo lepší zatím není."
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- USA - Maloobchodní tržby a maloobchodní tržby bez prodeje automobilů v únoru nečekaně slabé
- Vedoucí maloobchodní prodejny a zástupce vedoucí maloobchodní prodejny v zábřehu - nabídka práce
- Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores
- O farmaceutickou firmu Shire by se mohla rozhořet bitva
- O farmaceutickou firmu Shire se mohla rozhořet bitva. Alergan ale prudce obrátil
- O farmaceutickou firmu Shire by se mohla rozhořet bitva
- Na bitcoinu se rozhořela „třídní válka“
- Boj o cukr EU se znovu rozhořel
- TITÁN, spol. s r.o. - Živnostenský rejstřík
- Společnost Apple v souboji titánů u soudu porazila Google
- Finále Australian Open Djokovič - Nadal: Souboj titánů
- Odchody investičních hvězd a pády titánů - ikona PIMCO na 1/3 atp.
Prezentace
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory