Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores
Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komentátoři souboj světové jedničky v segmentu elektronického obchodování s největším světovým maloobchodním prodejcem o zákazníky. Amazon.com Inc totiž s patřičnou vervou ohlásil snížení prahové hodnoty pro bezplatné dodání zboží na 25 dolarů. Původně to bylo 35 dolarů. A důvod? Amazon přiznává, že tím cílí na klienty Wal-Mart Stores Inc a chce tím upevnit své postavení v segmentu elektronického obchodu.
Nižší poplatek za doručení má přilákat nové klienty
Dopravu zdarma vybraného zboží zatím Amazon nabízí v rámci svého programu Prime, který ovšem vyžaduje členské příspěvky ve výši 99 USD. Klienti Amazonu, kteří neměli předplacenou službu Primě, museli čekat na dodávku zboží 5 až 8 dní. Nová aktivita má za cíl povzbudit dodávkou objednaného zboží do dvou dnů další zákazníky k nákupům v obchodní platformě Amazonu a tím je chce firma převést do regulérní členské základy společnosti.
Největší světový maloobchodní prodejce Wal-Mart jde jinou cestou. Svou pozici v elektronickém segmentu buduje prostřednictvím akvizic, jako například Jet.com, který koupila v roce 2016 za 3,3 miliardy amerických dolarů. Wal-Mart sice spustil v loňském roce vlastní členský program nazvaný ShippingPass, který nabízí bezplatné doručení zboží do dvou dnů od objednání a stojí 49 dolarů ročně. Prodejní řetězec ale program ukončil v lednu 2017 a nahradil jej bezplatným dvoudenním doručením, pokud lidé nakoupí za 35 USD nebo více.
Souboj o zákazníky na ostří nože
O tom, že souboj o zákazníky se nevede v rukavičkách, svědčí podle agentury Reuters i to, že firma Amazon zablokovala programy, které sledovaly ceny maloobchodních řetězců online. Podle Wal-Mart Stores totiž mohly rozdíly v prodejních cenách ve výši až 50 centů, odvádět zákazníky jinam. Proto řetězce mohly pružně reagovat na úpravy cen Amazonu. Nyní je ale všechno jinak. Technologická divize řetězce, @ WalmartLabs, nedokázala několik týdnů otevřít blokádu informací a rozhodla se proto vyjít s informací na veřejnost.
Jenže podle komentátorů výsledek počínání Wal-Mart Stores spíše nahrává Amazonu. Ten se totiž tak nyní může kromě výhod spojených s rychlou dodávkou zboží, obrovským produktovým katalogem a třeba původním televizním obsahem, pochlubit i výhodou silnější ochrany dat, mimo jiné své cenotvorby, před konkurencí. Teď tak Amazon může říct: „Zvládnutím komplexních technologií posilujeme svou vizi moderního elektronického obchodu, a nikdo lepší zatím není."
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?